Menü
03_29842629_original.jpg

Utólag már sajnálom, hogy nem számoltam össze, hogy az utóbbi egy-két évben hány sajtóanyag érkezett digitalizáció témakörben, hány ilyen (sajtó)konferenciára invitáltak minket itthon és a nagyvilágban, no és hány interjú, cikk született ennek fontosságáról szerte a sajtóban – nem csak az ICT-médiában. Valahogy azt gondoltam, hogy előbb-utóbb csak be kell érnie ennek a hosszú evangelizációnak, s a különböző iparági szereplők csak rájönnek arra, hogy a digitalizáció az ő szegmensük számára is inkább lehetőségeket tartogat, nem pedig fenyegetést.

Ez a folyamat mostanság egyre több iparágban nemcsak, hogy elindul(t), hanem elemi erővel be is robban(t). Még az informatikával alaposan átitatott szegmensekben is jó nagyot fordult a világ. Persze nem csak a szállítóktól érkező folyamatos digitalizációs nyomás miatt. Sokkal inkább az adott iparágban színre lépő startupoknak, no meg az adott piacon végbemenő ügyfél elvárásoknak, piaci változásoknak köszönhetően.

Talán elsőként a banki világnak kellett szembe néznie azzal, hogy a fintech cégek hogyan forgatják fel a remekül működő, igencsak profitábilis életüket, hogyan készteti őket más fordulatszámra, sőt a velük való együttműködésre. Mi több, most még a PSD2 uniós szabályozásnak köszönhetően az adatvagyonukat is meg kell nyitniuk különféle külső szereplők előtt. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a bankok eddig többnyire jól vizsgáztak, vizsgáznak: egy nagy múltú, zárt iparág, és az új keletű, nyitott startupok együttműködése jó irányba megy. Legalábbis ügyféloldalról ezt érzi az ember.

Érdemes más iparágak szereplőinek is a banki világra figyelniük, legalábbis az ő digitalizációs tapasztalataikra mindenképpen. Például az ingatlanpiac szereplőinek. Igaz, őket főleg az ügyféligények tolnak erőteljesen a digitálizáció irányába. Ilyenek például a gomba módra szaporodó ingatlanközvetítő oldalakkal kapcsolatos elvárások, a smart home megoldások, az okostelefonnal irányítható szálloda vagy a virtuális valóság betüremkedése az ingatlanok értékesítésébe. S ezek az úgynevezett proptech kezdeményezések már itthon is látszanak. Az ingatlanpiacnak pedig előbb-utóbb közelebbi ismertségbe kell keverednie a big datával, mert amekkora adatvagyonon csücsülnek, ez kikerülhetetlen. De más iparágban már megtanult ICT-terminus technikusokkal – IoT, smart city vagy mesterséges intelligencia – is meg kell barátkozniuk.

Hogy mely iparágak esnek keresztül hasonló paradigmaváltásokon, nagyjából már látszik. Talán az autóipar az, amelyik ilyen erőteljesen átitatott a digitalizációval – az ember nem is tudja eldönteni, hogy autós céggel vagy ICT-céggel áll-e szemben, amikor valamelyik autó újdonságairól olvas. De a mezőgazdaság sincs fényévekre a paradigmaváltástól. Tőlünk nyugatabbra, a mezőgazdaság digitalizációja többnyire már megtörtént, míg itthon sok helyen, főleg a kisebb cégeknél várat még magára. Mindenesetre ezek a folyamatok a média számára is sok lehetőséget és feladatot tartogatnak. Az az ominózus iparágak és az ICT-szektor közötti bridge szerepkör pedig ennek mentén alaposan felértékelődik.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2028 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Poór Károly

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4834 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:SERCO Informatika Kft.

A legkeresettebb cégek: