Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

03_Michael_Hyatt.jpg

Meetingre megyek, megbeszélek, egyeztetek, gyűlésen veszek részt, konzultálok, tanácskozom, összeülünk – és még sorolhatnám az épp trendi vagy netán old school megnevezéseit annak, amikor tárgyal az ember. Márpedig sokat tárgyalunk, az életünknek minden szegmensében, és változó eredménnyel.

A magam részéről nem tartozom a folyton tárgyaló vezetők közé, köszönhető ez a cégméretnek, a lapos szervezeti felépítésnek, a médiában bevett online működési módnak, no meg leginkább a személyiségemnek. Gondolom, ezt a tulajdonságomat szeretik a kollégáim… Igyekszem minimalizálni a céges belső meetingek számát és hosszát, mert annyi a rossz tapasztalat, a negatív példa – nem feltétlenül szeretnék beleesni. Tudom magamról, hogy nehezen viselem a parttalan értekezéseket, ezért is tartom szerencsésnek, hogy a médiában még multi közegben sem feltétlenül meetinghegyekből áll az élet. Mindenki teszi a maga dolgát. Persze szükség van előre meghatározott időpontú belső egyeztetésekre, projektindító megbeszélésekre, szerkesztőségi értekezletekre, sales meetingekre, de ezektől nálunk sokkal hatékonyabban működnek a spontán rövid összeülések. No meg az írásbeliség, amelynek köszönhetően nincs mellébeszélés, egyértelmű a kommunikáció. Még a mentorommal is ez a leginkább bevett kommunikációs módszerünk, s relatíve ritkán találkozunk személyes tárgyalási célzattal. Eleinte szokatlan volt ez a fajta egyeztetési forma, de rájöttem, hogy igencsak hatékony: gyors, lényegre törő, pontos, visszakereshető – előszeretettel használom már ezt a módszert szűkebb-tágabb környezetemben.

Persze azért bőséggel van klasszikus üzleti tárgyalás is az életemben, és bevallom, ezeket többnyire kifejezetten szeretem. Élvezem a rákészülést, de magát a tárgyalást is. Lehet, hogy a személyiségemből adódik mindez? Jó professzionalistaként imádom összeszedni, strukturálni, értelmezni az infókat a tárgyalópartnerem cégével, termékével, szolgáltatásával, marketingköltésével, piaci pozíciójával kapcsolatban. Önmegvalósítóként pedig általában élvezem magát a tárgyalást, persze nemcsak „szerepelni” szeretek, hanem uralkodó énemnek köszönhetően el is akarom hozni az üzletet. Így jár az ember, ha több személyiségből van összegyúrva, az összes énjét jól kell „lakatnia”. De éppen ezért ma már értem, miért fordult a fejvadászat is abba az irányba, hogy a komplex személyiségjegyű vezetőket keresik: ha minden személyiségfaktor jól érzi magát egy üzletben, akkor ott nagy gond nem lehet.

Ritkán szoktam izgulni, de van rá pozitív és sajnos negatív példa is, amikor a tárgyalás súlya nyomasztott. Emlékszem, az egyik legnagyobb ICT-cég frissen kinevezett kommunikációs igazgatója belépése után pár nappal találkozóra invitált – akkor még nem ismertük egymást személyesen, csak „hírből”. Tartottam tőle, de nagyon felkészültem belőle. Ő is felkészült és kíváncsi volt az ITB-re és rám. Azonnal elkaptuk a fonalat, értettük egymást, helyén kezeltünk mindent, öröm volt vele az együttműködés. Ugyanakkor hasonlóan alapos felkészülés ellenére a tárgyalás egy másik meghatározó cég újdonsült kommunikációs vezetőjénél balul sült el. Ma már tudom, hogy nem elég szakmai alapon a maximumot hozni, ha a tárgyalópartner személyiségét rosszul mérem föl, bukhat az üzlet – például azért, mert a negyvenes szingli vezető hölgy nehezen viseli, ha egy nálánál idősebb nőnél az üzleti és a magánélet is „kerek”. Sorolhatnám még a példákat, van emlékezetes tárgyalás zsákszám.

Mint ahogy a magánéletbeli tárgyalásokból is van nem egy olyan, ami fontos (volt). És nemcsak azokra gondolok, amelyeknek tényleg súlya volt. Mostanság leginkább azokat a tárgyalásokat élvezem, amelyeket a 3, 7 és 9 éves „tárgyalópartnereimmel” folytatok a családban. Hogy mit szeretnének kapni szülinapra, vagy lehet-e még egy kicsit a mobillal játszani, melyik pörgős szoknya az igazi, vagy mit nézzünk meg a moziban és hová menjünk kirándulni. Mert ezek is tárgyalások ám! S ha az ember egy picit is ügyes és tudatos, már most észrevétlenül fel tudja őket készíteni arra, hogyan tárgyaljanak majd az életük közelebbi-távolabbi szegmenseiben.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2036 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Kurtisz Krisztián

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4866 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: