Menü
smarthpone_young
Forrás: trendhunter.com
Kevésbé számít a márkahűség, a mobilinternet még nem alap, és 150 ezer forint alatt szeretnénk megúszni a laptopot, míg telefonnál 80 ezer a lélekhatár – derült ki a notebook.hu kutatásából.

A felmérés még arra is kitért, mennyire engedik meg a férfiak és a nők, hogy párjuk belenézzen üzeneteikbe, személyes közösségi profiljukba, de erről később...

Ha valami nem hiányozhatott a nyaralás alatt, az a telefon. Egyértelmű, hogy akinek van és elutazik, az viszi magával, a válaszadók csupán 29 százaléka pakolja be a nagyobb méretű notebookot és csupán 26 százaléka a tabletet. Ami viszont érdekesség, hogy a férfiak nagyobb arányban (33 százalék) viszik magukkal talán dolgozni a laptopjukat, még a hölgyeknél ez az arány csak 23 százalék, és inkább a kisebb méretű táblagépre voksolnak.

 

 

Mennyi az annyi?

Bár mindkét nem igyekszik az olcsóbb középkategória árszintjén lavírozni – okostelefonra átlagosan körülbelül 80 ezer, notebookra 140 ezer, tabletre 60 ezer forintot szánunk –, mégis jelentős eltérés van férfiak és nők között az elektronikai eszközöket érintő összegek tekintetében. Míg előbbi okostelefonra közel 90 ezer forintot is hajlandó lenne költeni, úgy nők esetében ez az összeg maximum 70 ezer forint. Még szembetűnőbb a különbség a notebookoknál: a férfiak közel 160 ezer forintot is áldoznának egy új gépért, a nők maximum 118 ezerben gondolkodnak. Tablet esetében is a férfiak költenének többet, 65 ezer forint körül, a hölgyek pedig csupán 58 ezer forintot szánnának rá. A fenti összegek az életkor előrehaladtával jelentősen csökkennek. Legtöbbet legkönnyebben a 14-24 éves korosztály adna telefonért, tabletért vagy notebookért: telefonra akár 94 ezret is, de a 100 ezres lélektani határt ők sem lépnék át. Ezzel szemben az 50-59 évesek már csak 54 ezer forint körüli összegben, míg a 60+ korosztály 49 ezer forintban merne gondolkodni új okostelefon esetén.

Hol és mit vásárolunk szívesebben?

A kutatás eredménye szerint a márkahűség csak annyira számít, hogy ár-érték arányban legyen a kiválasztott elektronikai eszköz. A válaszadók 65 százaléka több márkát is használ vagy kipróbált már, és inkább eszközfüggő, hogy mikor melyik brandet választja. Okostefonnál legnépszerűbb a Samsung lett (33 százalék), őt a Sony (12 százalék) és az Apple (10 százalék) követi. A feltörekvő Huawei telefonmárkát a megkérdezettek 8 százaléka használja. A tabletek versenyét ugyancsak a Samsung vezeti (25 százalék), a második helyen az Asus (10 százalék) és az Apple (10 százalék) termékei állnak, a dobogó harmadik fokára pedig a Lenovo állhat fel 9 százalékkal. Notebookok esetében a legtöbb válaszadó az Asust jelölte meg (21 százalékkal), második a Lenovo (16 százalékkal), harmadik az Acer (15 százalékkal).

 

 

Meglepő, hogy az interneten, webshopban vásárolt elektronikai eszközök aránya a válaszadók körében alacsonyabb, mint várnánk, csupán 34 százalék, míg 66 százalék válaszolt úgy, hogy inkább üzletben, személyesen vásárol „kütyüket”. A férfiak egyébként jóval nyitottabbak az internetes vásárlásra: elektronikai eszközt 41 százalékuk vásárolt már webshopban, míg a nőknél ez az arány csak 24 százalék.

Sms-re már nem költünk, mobilinternetre pedig még nem

Az online kutatás kitért arra is, ki mit használ üzenetküldésre, valamint navigálásra az okostelefonon. Talán nem meglepő az eredmény, miszerint a Facebook Messenger – amely az elmúlt időszakban önálló, multifunkciós platformmá alakult – 85 százalékkal magasan verte a hagyományos sms-t, de a Viber is jól szerepelt 38 százalékkal. A Skype és a WhatsApp már kevésbé erőteljes, előbbi 19 százalék, utóbbi 7 százalékot képvisel a felmérésben.

A mobilinternet továbbra is érzékeny (vagy inkább hiányzó) téma: a válaszadók 26 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem rendelkezik mobilinternet csomaggal, akiknek pedig van, azok sem a nagyobb adatforgalmat biztosító keretet használják (21 százalék a 150-500 MB javára).

Titkok nélkül – egy kis bulvár

Ki engedné meg, hogy a párja belenézzen a mobiljába, és elolvassa az üzeneteit? Nos, a válaszadók 47 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nincs titkolnivalója a telefonján, így párja bármikor belenézhet akár az sms-ekbe, akár személyes Facebook profiljába. A felmérésben résztvevők 33 százaléka válaszolta azt, hogy bár megengedné a kíváncsiskodást, párjának nem szokása a személyes dolgaiban kutatni. Csupán 20 százalék vélte úgy, hogy a telefon (és a benne lévő üzenetek) abszolút magánügy és nem tartozik senkire, még a partnerre, házastársra sem.

 


Ami a társkeresést illeti, váratlan eredmény született: a válaszadók döntő többsége, 75 százaléka nem használ társkereső applikációkat (mint például a kifejezetten okostelefonokra fejlesztett Tindert, vagy a hagyományos, internetes társkeresők mobilbarát applikációit) a telefonján. Akik használnak, azok törlik is regisztrációjukat, miután párra találtak. Csupán elenyésző azok száma, kik jegelik (inaktívvá teszik) profiljukat (2 százalék), vagy mindent meghagynak, de nem lépnek be újra (5 százalék). A pártalálás után is társkereső applikációkat használók 2 százalékot képviselnek a felmérésben – és a férfiak vannak többségben.


Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1977 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Kéri Balázs

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4700 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Clarmont I.S. Kft.

A legkeresettebb cégek: