Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
44_wordpress.com.jpg
Forrás: ITB

Online médiafigyelés és szemantikai elemzőrendszerek nélkül manapság nem működhetnek a cégek. 2016-ban már olyan médiaelemző eszközöket alkalmaznak, melyekkel a vásárlói elégedettséget és a fogyasztói hangulatot folyamatosan mérhetik. Új termék bevezetéséhez az online piackutatás használata alapvető, segít a szentiment elemzésekben is, de már önkiszolgáló analitikai megoldások is elérhetők, ha a költséghatékonyság a cél.

Az idén négy éves Neticle Technologies igazi magyar sikertörténet, márciustól a bolgár piacra is belépett automata szemantikai algoritmusaival és médiafigyelő- és elemzőrendszerével. A cég forradalmasította a magyar üzleti döntéstámogatást és az online magyar nyelvű médiaelemzést – nem véletlen, hogy olyan hazai nagy márkák is használják, mint a Magyar Telekom, az UPC vagy az Invitel. Senki sem nélkülözheti manapság az online szövegelemzést és az azonnali statisztikákat szolgáltatásáról és termékeiről, vagyis azt, hogy tudja, mit gondol cégéről az internet népe.

 

Adatbányászat magyar nyelven

A Neticle adatbányászként összegyűjti a márkáról szóló magyar nyelvű tartalmakat az internetről, legyen az blogon, online cikkekben vagy kommentekbe rejtve. Nem menekül előlük a közösségi média sem, vagyis Zuckerberg találmányát is átfésülik alaposan, és a fórumokban is kutakodnak a brand megítéléséről és a felhasználók elégedettségéről, vagyis arról, hogy milyen érzelmekkel viseltetnek iránta, és egy-egy új termék vagy újrapozícionálás hogyan érinti őket. Azt is vizsgálják, hogy a kívánt termékről szóló céges üzenet hogyan landol(t) a célközönségnél, mennyire pontosan célozták be azt, és érdekli-e őket egyáltalán az aktuális téma. Minderről folyamatosan riportokat és kimutatásokat állítanak össze, a felhasználói elégedettség így finoman mérhető. A Neticle előnye, hogy elsők voltak ezen a piacon, senki sem próbálkozott előttük magyar nyelvű szoftverrel. Mára a portfólió bővült, megjelent a Semantic API, amely a szentiment elemzéseket végzi a márkák és személyek szöveges attribútumos és kulcsszavas felcímkézésére, de alkalmas az érzelmek felismerésére és a szövegben lévő kapcsolati hálózatok felderítésére is.

 

Önkiszolgáló analitika

A Neticle új terméke, a Zurvey idén tavasszal mutatkozott be. Forradalmi módon önkiszolgálóvá teszi az analitikát, gyorsan és könnyedén lehet vele szövegeket elemeztetni. A metódus pofon egyszerűen működik a gyakorlatban: az adatokat egy Excel táblázatba rögzítjük, majd a fájlt feltöltjük a Zurvey felületére, ezután nemsokára érkezik a kielemzett, kívánt eredmény. A felmérés értékelése kiválóan működik ezzel a módszerrel például piackutatásoknál, felhasználói elégedettség mérésére szolgáló kérdőíveknél és teszteknél, vagy olyan kutatásokban is, ahol szabad szöveges válaszokkal mérünk. Gyakorlatilag a manuális feldolgozást tudjuk így automatizálni öt kattintással, a végeredmény pedig logikus és strukturált formátumú elemzésként érkezik.

A Zurvey-nek csak meg kell adnunk az elemzés és saját céges adatbázisunk ismérveit, a kulcsszavainkat, az összefüggéseket és az ok és okozati viszonyokat, melyeket vizsgálni és értelmezni kívánunk a küldött szövegtengerben. A finomhangolás azért is fontos, hogy a megfelelő módon vizualizálva és értékelve kapjuk meg a vállalatunk számára valóban releváns adatokat, hiszen a vélemény- és tartalomelemzés csak így tár fel lényeges információkat számunkra. Mivel a metódus automatikus, ráérezve az ízére néhány próbálkozás után magunk is finomra tudjuk hangolni a rendszert, hiszen mindenki a saját hibáiból tanul az automatikus rendszerekkel való birkózás során. Természetesen itt is fellelhető a szentiment analízis és a vélemény árfolyam, a kontextus és az egyes brandek is könnyedén mérhetők vele. Magyar, angol és bolgár nyelven érhető el, és van ingyenes próbaváltozat is belőle.

Hogy mennyire nem ördögtől való ez a nyelvészeti alapú metódus – és nemcsak az üzleti, de a tudományos életben is kamatoztatható megoldás –, jelzi az is, hogy a Zurvey-t gazdái az idei magyar érettségire is ráeresztették. A maturanduszoknak általában nagy kihívást jelentő szövegalkotási feladatot kapta a gépi elme: Vörösmarty Mihály Liszt Ferenchez és Illyés Gyula Bartók című opuszait kellett összehasonlítania. A szövegek szemantikai elemzéséből sikeresen tárta fel, hogy a zene és a szomorúság a leggyakrabban felmerülő téma a két műben, a sorok kicsengése a Bartók esetében negatívabb, mint a Liszthez írt szövegben. A kulcsgondolatokat is ügyesen fejtette meg (ének-félelem és hűség-remény), a véleményindex alapján pedig -11 és -5 értékeket kaptak a művek. Vagyis a próbavizsgán gyakorlatilag kiválóan teljesített, persze a szabatos fogalmazás és az egyéni stílus nyilván majd egy mesterséges intelligenciás „személyiség” megalkotásával javítható lesz a jövőben. A tudományos életben is tesztelik már a Zurvey szövegelemző megoldásait, jelenleg a PTE közgázos hallgatói gyűrik a rendszert és használják az egyetemi tanulmányaik során sikerrel.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2072 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Laufer Tamás

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4951 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: