Menü
mobilfizetes
Forrás: btc.ng

Gyorsan nő a mobil kereskedelem Magyarországon, de a forgalom túlnyomó részét még mindig a mobil parkolás teszi ki.

Nagy felfutásban van a hazai mobil kereskedelmi (m-commerce) piac. 2015-ben (erről az évről vannak teljes adatok) a forgalom elérte a 20 milliárd forintot; a felmérések szerint az emberek fele tervez mobil applikációval vásárolni, egynegyedük kiskereskedelmi egységben is fizetne mobillal – idézte a szektor számait Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője a cég sajtóbeszélgetésén.

Ugyanakkor a piac rendkívül egyoldalú: a teljes forgalom több mint 80 százalékát az SMS-ben lebonyolított parkolás teszi ki. Ebből a dinamikusan fejlődő piacból veszi ki a maga részét az OTP Mobil által fejlesztett Simple mobilfizetési applikáció is. Az alkalmazáson keresztülmenő tranzakciók összértéke 2016-ban meghaladta az egymilliárd forintot, idén pedig már az első negyedévben túllépte a félmilliárdos határt. A tranzakciók számra meghaladta a 410 ezret, az appot pedig több mint 300 ezren töltötték le és több mint 250 ezer regisztrált felhasználója van.

Az alkalmazásban többféle termékért, szolgáltatásért lehet fizetni (parkolás, koncert-, mozi- és színházjegy, könyv, taxi, étterem, autópálya-matrica, stb), az elfogadóhelyek száma 4 ezer körül van, az ország minden pontján. Az átlagos kosárméret 2000 forint alatti, de az egyes szolgáltatások között nagy a szórás: a mozijegyek esetében 3000 forint, a parkolásnál viszont 500 forint környékén van.

A legtöbbet használt szolgáltatás a parkolás, ami Budapesten kívül minden vidéki városban elérhető, ahol az NMFR rendszerén keresztül fizetik a parkolást. Ez tavaly összesen 128 millió forintot generált, havonta 50 ezer tranzakciót bonyolítanak le a felhasználók, de ez a szám minden hónapban 10-20 százalékkal nő. A legnagyobb forgalmat (266 millió forintot) az autópálya-matricák értékesítéséből szerzi az OTP Mobil, a legnépszerűbb típus pedig a megyei. Mozijegyet is egyre többen vásárolnak: mintegy 100 ezer jegyet adtak el 45 ezer tranzakció során – ebből az is kiderül, hogy a legtöbben párosan szeretnek moziba járni.

Benyó Péter hozzátette még, hogy a Simple igyekszik teljes körű szolgáltatást kínálni a vásárlás mellé: a megvásárolt jegyeket például nem kell kinyomtatni, mert a kapott elektronikus jeggyel egyből be lehet menni az eseményre.

Jól megy az OTP Mobil másik szolgáltatása, a Simple Pay is, tette hozzá Al-Absi Gáber Seif, a vállalat üzletfejlesztési és értékesítési vezetője. Az online kereskedőknek szánt fizetési megoldást 2015 végén indította el az OTP Mobil; azóta több mint 1700 szerződött ügyféllel és 2400 bekötött webshoppal rendelkezik. Az eltelt több mint egy éve alatt 2 millió tranzakciót kezelt és 19 milliárd forint forgalmat bonyolított le a rendszer.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1977 személy szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4700 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Clarmont I.S. Kft.

A legkeresettebb cégek: