Menü
itb_club_december_1
Forrás: ITB

A technológia emberi arcot ölt, a virtuális élmény pedig helyettesítheti a valós tapasztalatot vagy terméket, tudtuk meg az ITB decemberi klubján, ahol sorra vettük a közeljövőnket meghatározó ICT-trendeket, de azon is lehetett nagyokat ámulni, hogy jelenleg már több mobil-előfizetés van a világon, mint ahány ember él a Földön.

A fogyasztók szerint az eszközöket rövidesen hanglejtésünkkel, arckifejezésekkel és testbeszéddel fogjuk irányítani. Az okos fülhallgatók használata állandósul, akár még alváshoz sem vesszük majd ki őket. A kiterjesztett és virtuális valóság (AR/VR) felhasználók 51 százaléka pedig úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligenciának köszönhetően a hirdetések már megkülönböztethetetlenek lesznek a tényleges termékektől.

Öt évvel ezelőtt hagyományt teremtettünk, amikor az év utolsó ITB Clubján bemutattuk az Ericsson friss Mobilitási Jelentését, illetve A 10 legfontosabb fogyasztói trend éves jelentést. Azóta minden évben így teszünk Jakab Roland, a társaság ügyvezető igazgatójának segítségével (lásd: a fenti képen). Az emberiség örök vágya ugyanis, hogy megismerje a jövőt. Ma már leginkább a big datán és a piackutatásokon alapuló adatokra és nem a kristálygömbre hagyatkozunk, ha a jövőbeni trendeket, folyamatokat szeretnénk előre látni, jelezni.

 

Így tesz már sok-sok éve az Ericsson is: Mobilitási Jelentése a mobil-adatforgalom alakulását bemutató, vezető iparági kiadvány, amely részletes és pontos mérési eredmények és elemzések alapján ismerteti a mobilforgalom globális trendjeit, míg másik éves jelentése a várható fogyasztói trendeket veszi sorra. Az Ericsson ConsumerLab a technológiai újítások korai befogadói körében végzett közvélemény-kutatást, amely alapján idén hetedik alkalommal adta közre a várható fogyasztói trendekről szóló  éves jelentését „A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2018-ban” címmel.

A jelentés tanulsága szerint a piac paradigmaváltáson megy keresztül, mivel a fogyasztók elvárása egyre inkább az, hogy digitális technológiai eszközeinket emberi interakciókkal irányíthassuk – azaz a hanggal és érintéssel történő irányítás helyét átveszi a testbeszéddel, arckifejezésekkel és hanglejtéssel való irányítás, ami nagyban megkönnyíti a gyorsuló technológiai változások követését, az újabb és újabb eszközök kezelését.

A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2018-ra
és az azt követő időszakra

1. A gépeket a testünkkel irányíthatjuk: az intelligens hangutasításokat használók több mint fele úgy gondolja, hogy a technológiai eszközök rövidesen ugyanúgy értik majd testbeszédünket, arckifejezéseinket, intonációnkat, mintha emberek lennének. A válaszadók kétharmada szerint erre akár már 3 éven belül is sor kerülhet.

2. Kiterjesztett hallás: a fogyasztók 63 százaléka szívesen használna olyan fülhallgatót, amely valós idejű szinkrontolmácsolásra képes. A válaszadók 52 százaléka egy családtag horkolását szeretné kiszűrni vele.

3. Örökös kezdők: a válaszadók 30 százaléka szerint az új technológiák miatt egyre nehezebb készségeik és ismereteik napra készen tartása. Ugyanakkor az új technológiáknak köszönhetően azonnal új területek szakértőivé is válhatunk. A válaszadók 46 százaléka szerint az internet lehetővé teszi számunkra, hogy minden korábbinál gyorsabban tanuljunk meg és gyorsabban is felejtsünk el készségeket és ismereteket.

4. Közösségi közvetítés: a közösségi médiát egyre inkább kisajátítják a hagyományos hirdetők. De a fogyasztók fele úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia hasznos lehet a közösségi oldalakra felkerülő információk ellenőrzéséhez.

5. Intelligens hirdetések: a hirdetések túlságosan is tökéletessé válhatnak. A kiterjesztett és virtuális valóság (AR/VR) felhasználók több mint fele szerint a közeljövőben a hirdetések annyira realisztikusak lehetnek, hogy az élmény gyakorlatilag helyettesítheti a terméket.

6. Ijesztő kommunikáció: a válaszadók 50 százaléka ijesztőnek tartaná, ha ember és robot között nem lehetne egyértelmű különbséget tenni. 40 százalék még azt is ijesztőnek tartaná, ha okostelefonja képes lenne a hangulatváltozásaira reagálni.

7. Elkényelmesedő társadalom: a tanulók és dolgozók 32 százaléka szerint nincs szükségük munkára ahhoz, hogy teljes értékű életet élhessenek. 40 százalék szeretné, ha helyettük robot dolgozna és keresne pénzt, így több szabadidejük lenne.

8. Séta a fényképekben: képzeljük csak el, milyen érzés lehet besétálni egy fényképbe és újra átélni emlékeinket. A válaszadók háromnegyede szerint akár 5 éven belül már besétálhatunk az okostelefonnal készült fényképeinkbe virtuális valóság alkalmazással.

9. Utak a levegőben: a városokban az utak zsúfoltak, de a légtér még szabad. A válaszadók 39 százaléka szerint városukban légifolyosókat kellene kialakítani drónok és repülő járművek számára. De ugyanennyien tartanak attól, hogy egy drón a fejükre eshet.

10. Feltöltött jövő: a hálózatba kapcsolt világban elengedhetetlen a folyamatos feltöltöttség. A válaszadók több mint 80 százaléka szerint 5 éven belül olyan nagykapacitású akkumulátorokat használunk majd, amelyekkel az állandó töltés problémája lekerül a napirendről.

Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője elmondta: „A közeljövőben a készülékeken már nem lesznek gombok vagy kapcsolók, és okostelefonunkon keresztül sem kell majd digitálisan irányítanunk őket. Azért is szükséges ez a változás, mert az embereknek nagyon nehéz lenne elsajátítaniuk minden egyes új kezelőfelület ismeretét, ahányszor egy új készülék csatlakozik az dolgok internete hálózathoz. Jelenleg még minden készülékünk beállítását és kezelését ismernünk kell. A jövőben viszont sokkal inkább a készülékeink fognak ismerni minket. Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, a készülékeknek komplex emberi interakciókra épülő adatokat kell a felhőbe továbbítaniuk és ezredmásodpercek alatt intuitív módon reagálniuk – ami jelentős követelményeket támaszt a következő generációs adatátviteli megoldásokkal szemben”.


Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1984 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Dobos László

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4723 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:HRP Europe Kft.

A legkeresettebb cégek: