Menü
future_eye
Forrás: technonews987

Szemüvegpremier Magyarországon: nyáron megérkezik a 3D-s tervezésű és nyomtatású okuláré.

A szemüveglencse-gyártás globális piacának japán kulcsszereplője, a HOYA a 3D-s technológia lehetőségeit kihasználva idén nyártól több európai országban, beleértve Magyarországot is premiersorozat keretében vezeti be a YUNIKU márkanévre keresztelt új, arcszkenneléssel és 3D-nyomtatással készülő szemüvegkeret és szemüveglencse termékcsaládját.

A nemzetközi szabadalommal védett innovációval lehetővé válik a teljes mértékben egyénre szabott szemüvegkeretek gyártása. Szakértők szerint ez az újítás akár iparági forradalmat is hozhat a globális szemüvegkeretek gyártói piacán, hiszen mára rendkívül technológia-intenzívvé vált ez a szegmens is. Maga a szemüveg így néz ki:

 

A hagyományos lencsék és keretek csak egy bizonyos fokig szabhatóak személyre. A keret és annak illeszkedése adott, a lencseparamétereknek ehhez kell igazodniuk úgy, hogy a lehető legjobb – azonban nem minden esetben ideális – látásélményt nyújtsák. Ezzel szemben a YUNIKU forradalmian új, látás-centrikus megközelítést alkalmaz. A 3D-s tervezés és nyomtatás lehetővé teszi, hogy a vásárló vizuális, kényelmi és esztétikai igényeinek megfelelően személyre szabható szemüveg készülhessen. Vagyis minden egyes emberi arc geometriájához, formájához tökéletesen igazodó, egyedi szemüvegkeret készíthető, amelybe a prémium minőségű lencsék tökéletesen illeszthetők.

Piaci tendenciák

A modern ember több mint ezer éve törekszik megtalálni a felmerülő látáshibák tökéletes korrekcióját. Tény, hogy a szemüvegkeretek és szemüveglencsék piaca – köszönhetően Földünk növekvő népességszámának, az egyre magasabb átlagéletkornak, valamint az urbanizációnak – dinamikusan nő. Nemzetközi statisztikák szerint ma már minden második ember látáskorrekcióra szorul, és a prognózisok további növekedést jeleznek. Vannak olyan térségek, országcsoportok, elsősorban a távol-keleti régióban, ahol a lakosságnak már közel 80 százaléka látáskorrekcióra szorul.

 

Az új technológiával készülő szemüveget a HOYA a 3D-s nyomtató szoftverekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó Materialise-zal együttműködve alkotta meg.

„A 3D-technológiával készülő termékek forradalmasítják a szemüvegkészítés teljes folyamatát, divatot teremtenek, egyúttal jelentős kihatással lehetnek a teljes szemüvegkeret-gyártói piacra is, hiszen a mai fogyasztói trendeket látva az is elképzelhető, hogy 5-10 év múlva a tömeggyártott keretek háttérbe szorulnak. A jövő a perszonalizációé, a YUNIKU pontosan ezt testesíti meg, de nemcsak a keretben, hanem a lencsében is. A szemüveget viselők egyre nagyobb számban vágynak majd egyedi megjelenésre, tökéletes illeszkedésre, tökéletes látásra és prémium minőségre” – mondta Bácskai László, a Hoya Magyarország cégvezetője.

Bookmark and Share

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1961 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Bedekovics László, dr.

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4656 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Bee Design Agency

A legkeresettebb cégek: