Menü
bank_costumer
Forrás: digitalistmag.com

A moduláris számlacsomagnak köszönhetően a banki ügyfelek az eddiginél is nagyobb mértékben dönthetik el, pontosan mit nyújtson számukra a szolgáltató.

Élete során mindenki szembesül eltérő élethelyzetekkel, melyeket pénzügyi szempontból is eltérő lehetőségek és igények jellemeznek. Eddig a bankok főként előre kialakított szolgáltatásokat kínáltak, az idei évtől azonban már elérhető lesz az OTP Bank újítása, a moduláris számlacsomag.

„Ami a magyarok pénzügyi kapcsolatait érinti, az ügyfelek alapvető elvárása az átlátható, világos kommunikáció. A pénzügyi elégedettség azonban leginkább az életkor és a mindenkori élethelyzet függvénye” – mondja Fábián Tamás pénzügyi pszichológus. A szakember szerint három feltétel mindenképpen szükséges ennek teljesüléséhez: az ügyfél érezze magát biztonságban, tudja kontroll alatt tartani a pénzügyeit, ugyanakkor kapjon nagyfokú szabadságot is azok elintézésében. Ezek azok a tényezők, amelyeknek köszönhetően jól érzik magukat a bőrükben az ügyfelek, és ezek biztosítására törekszik tulajdonképpen minden pénzügyi szolgáltató, a legkisebb fintech startuptól a legnagyobb bankig.

Az egyre színesebb palettáról választható digitális szolgáltatások következményeként a legtöbb területen elérhetőek személyre szabott és rugalmas technológiai megoldások. A trendet a fiatalok diktálják, közülük például minden második banki ügyfél online bankol, de az idősebbek közül is tízből hárman használják ki ezt a lehetőséget.

„A 18–25 éves fiatalok számára elképzelhetetlen a világ a folyamatos technológiai fejlődés nélkül. Ők azok, akik a pénzügyi döntéseikben is sok esetben inkább egy applikációra támaszkodnak, mert ez alkalmazkodik a legjobban az életstílusukhoz. Részben az ő hatásukra, részben pedig a lehetőségek bővülése miatt más generációkban is megerősödött az igény arra, hogy a szolgáltatók alkalmazkodjanak az ő élethelyzetükhöz” – mondta Mudri György, a Wyze Fintech Startup Stúdió, társalapítója és ügyvezetője.

Egy bank pénzügyi szolgáltatóként törekszik minden esetben az ügyfélelvárásokat felismerni és ezek alapján kialakítani a szolgáltatási körét. Az OTP Banknál például 50, digitális fejlesztést célzó projekt zajlik jelenleg. A pénzintézet többek között elsőként fejlesztette ki a már említett moduláris számlacsomagot, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek saját maguk állítsák össze, hogy mikor milyen szolgáltatásra van szükségük.

Hogyan működik a moduláris számlacsomag?

Az igénylés kezdetén az ügyfelek egy úgynevezett Bázis számlával rendelkeznek, amely számlavezetést, betéti kártyát, internetbank-hozzáférést tartalmaz. Ehhez adódnak hozzá az automatikusan járó életkor- és jövedelemfüggő kedvezmények, például a pályakezdőknek járó kedvezményes díjak. Az ügyfelek emellé választhatnak további csomagelemeket, így többek között a kedvezményes ATM-es készpénzfelvételt, internetes vásárlást segítő webkártyát vagy a pénzmozgást felügyelő SMS-kontrollt. Amellett, hogy az új termékkel a felhasználók teljesen önállóan alakíthatják a számlacsomagjukat, a bank tanácsadóként félévente javaslatokat tesz a számlatörténetük alapján a számukra ideális kombinációra vonatkozóan.

„Az ügyfeleknek fontos, hogy segítséget kapjanak a pénzügyi döntések meghozatalánál. Ami a legnépszerűbb banki szolgáltatást, a lakossági folyószámlát érinti: a kétezres évek elején csupán egyféle, de tíz évvel ezelőtt is csak néhány módozatból választhattak az ügyfelek. A technikai fejlődés és a programozói gondolkodásmód megváltozása voltak az előfeltételei annak, hogy ma az OTPDirekt internetbank segítségével akár több száz (pontosan 288 darab) különböző variációjú számlacsomag közül választhasson az ügyfél” – mondta Takács Domokos, a hazai lakossági folyószámlák 44 százalékát kezelő OTP Bank igazgatója.

A fél éve működő konstrukció eddigi tapasztalatairól a szakember elmondta, hogy az ügyfelek az első alkalommal még igénylik a banki segítséget, de utána – mivel akár havonta módosíthatják a csomagjuk összetételét – már önállóan, saját pénztárcájukra és aktuális igényeikre szabják a folyószámlájukat az internetbankon keresztül.

Eddig 58 ezren választottak maguknak személyes csomagot, harmaduk fiatal pályakezdő. Átlagosan 10-12 százalékot spóroltak a számlavezetési díjukból, leginkább a készpénzfelvétel és az átutalások költségeit csökkentették, valamint sms kontroll-szolgáltatást állítottak be maguknak. Ami a fejlesztések járulékos hasznát illeti, a bank igazgatója elmondta: a szerződésnyitások időigénye megfeleződött, míg a felhasznált papír mennyisége ötödére csökkent a hitelintézetnél.


Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1977 személy szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4703 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:REVOLUTION Software Kft.

A legkeresettebb cégek: