31_poker-card-dice-board_320px
Forrás: ITB
A bridzs csapatjáték, a póker pedig egyéni. És mi a helyzet az üzleti élettel?

-

Nem ritka, hogy egy cégvezető, egy üzleti döntéshozó napi 10–12 órát dolgozik. A nagy szellemi és idegi megterhelés után természetesen jól esik elnyúlni a tévé előtt, de a feltöltődéshez, a regenerálódáshoz komoly segítséget nyújt, ha az ember a munkájától teljesen eltérő irányban tornásztatja az agyát. Például bridzsezik vagy pókerezik.

Szegedi Balázs
Ha valakiben esetleg kérdőjelek merülnének fel, tisztázzuk rögtön az elején: két logikai kártyajátékról van szó, ahol természetesen a szerencse is szerepet játszik. A bridzsnél kisebbet, a pókernél nagyobbat. Talán fogalmazhatunk úgy, hogy míg a bridzsnél gyenge lappal is játszhat valaki eredményesen, addig a pókernél nem lehet kiküszöbölni a kártyaszerencsét; viszont lehet hazardírozni.

Alapvető különbség a bridzs és a póker között, hogy az előbbi páros, az utóbbi egyéni játék. A bridzsben a pár két tagja egymásra van utalva, a csapat csak úgy tud nyerni, ha a játékosok megértik, segítik egymást. Ezzel szemben a pókerezők magányos farkasok, kizárólag magukban bízhatnak.

„A bridzs kellemes szórakozás és társasági élmény, ugyanakkor jó terep az együttműködés, az együttdolgozás, a kompromisszumkötés gyakorlásához. Lehet valaki bármilyen jó bridzsjátékos, ha nem találja meg a közös hangot a partnerével, ha nem tud vele jól kommunikálni, akkor elúszik a játék. Az üzleti életben is hasonló a helyzet. Ha a vezető nem bánik megfelelően a munkatársaival, ha nem találja meg a helyes munkastílust és kommunikációs formát, akkor az hosszú távon megbosszulja magát” – vallja Szegedi Balázs, a Bridzsakadémia vezetője.

Természetesen manapság már nemcsak a kártyaasztalnál, kellemes társaságban lehet bridzselni és pókerezni, hanem a számítógép előtt ülve is lehet játszani. Noha ilyenkor jellemzően egyedül van az ember a szobában, mégse gondolja azt senki, hogy az online játék nem jelent társasági élményt – hívja fel a figyelmet Szegedi Balázs. Mivel a legtöbben azért látogatnak el az online bridzsportálokra (ezek nem fizetős portálok, és a játékkal sem lehet nyerni, szemben a pókerrel), hogy szórakozzanak, a játékot jellemzően élénk chatelés kíséri.

Hírességek a bridzsasztalnál

Világszerte sok ismert ember hódolt és hódol a bridzsnek. Bill Gates és Warren Buffett például rendszeresen űzi a kártyajátékot, és annak idején egy 1 millió dolláros alapítványt is létrehozott a bridzs oktatására. Bill Gates egy népszerű online bridzsoldal tulajdonosi körébe is beszállt. További bridzskedvelő hírességek: Omar Sharif, Martina Navratilova, Margaret Thatcher.

Eszmét cserélnek egymással a párok, de sokszor az ellenfelek is, nem beszélve a népes kibictáborról. Az online bridzs nagy vonzereje továbbá, hogy akár néhány parti erejéig is be lehet kapcsolódni a játékba. Megjegyzendő, hogy az online bridzsoldalakon estéről estére nagyon komoly versenyjátékosokkal is lehet találkozni. A velük való játék hatalmas élmény, de kibicként is jól lehet szórakozni.

És végezetül egy jó hír: ha valaki nem akar feltétlenül versenyző lenni, akkor bármilyen életkorban elkezdhet akár bridzsezni, akár pókerezni.

Januári Club: Sales, használd a technológiát! Fooldal/event/events/Januari_Club_Sales_hasznald_a_technologiat.html 2018 12 7 6 12 35 0 2018 12 7 6 12 39 56 false

Év végén, év elején sorban jönnek ki az első gyorsjelentések arról, hogy mekkora árbevételt, árbevétel-növekedést értek el a cégek. Előszeretettel részletezik ilyenkor a bevételmegoszlást, no meg azt, hogy ezek az eredmények mennyi ráfordítással születtek meg. A jelentések kimondva, kimondatlanul a sales teljesítményéről (is) szólnak, amit ugyebár folyamatosan kell fejleszteni, s amiben a technológia, a CRM is tud segíteni.

A CRM átláthatóvá teszi az értékesítést, nem hagyja, hogy elfelejtődjenek a leadek és az ajánlatok utókövetése, és segíti az ügyfeleinknek tett ígéretek megtartását. Nem utolsó sorban pedig a sales vezetői kontrollja is megvalósítható általa. Vállalatmérettől függően más és más a megítélése annak, hogy egy CRM-rendszer használata mennyiben lehet az értékesítési hatékonyság motorja.

A 2019-es év első ITB Clubján Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM ügyvezetőjével; Kelemen Lászlóval, a Prímaenergia Zrt. e-kereskedelmi és marketingvezetővel; és Sára Lászlóval, a Grantis Hungary marketingvezetőjével arról beszélgetünk, hogy tapasztalataik szerint milyen üzleti igényre, problémára lehet megoldás a CRM. Megtudjuk azt is, milyen szempontrendszer szerint érdemes letenni a voksot egy CRM-rendszer mellett, mire számíthatunk a bevezetés során, de képet alkothatunk arról is, milyen változást és eredményt hozhat a technológia használata.

Meghívott vendégeinknek a részvétel díjtalan.
A meghívóval nem rendelkezők részvételi díja 50 ezer forint + áfa.

itbevent 2019 1 15 3 9 0 0 2019 1 15 3 11 0 0 KIOSK (Budapest, Március 15. tér 4.) 3845 2019 1 15 3 9 0 0 2019 1 15 3 11 0 0 KIOSK (Budapest, Március 15. tér 4.) false Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt
Januári Club: Sales, használd a technológiát! Fooldal/event/events/Januari_Club_Sales_hasznald_a_technologiat.html 2018 12 7 6 12 35 0 2018 12 7 6 12 39 56 false

Év végén, év elején sorban jönnek ki az első gyorsjelentések arról, hogy mekkora árbevételt, árbevétel-növekedést értek el a cégek. Előszeretettel részletezik ilyenkor a bevételmegoszlást, no meg azt, hogy ezek az eredmények mennyi ráfordítással születtek meg. A jelentések kimondva, kimondatlanul a sales teljesítményéről (is) szólnak, amit ugyebár folyamatosan kell fejleszteni, s amiben a technológia, a CRM is tud segíteni.

A CRM átláthatóvá teszi az értékesítést, nem hagyja, hogy elfelejtődjenek a leadek és az ajánlatok utókövetése, és segíti az ügyfeleinknek tett ígéretek megtartását. Nem utolsó sorban pedig a sales vezetői kontrollja is megvalósítható általa. Vállalatmérettől függően más és más a megítélése annak, hogy egy CRM-rendszer használata mennyiben lehet az értékesítési hatékonyság motorja.

A 2019-es év első ITB Clubján Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM ügyvezetőjével; Kelemen Lászlóval, a Prímaenergia Zrt. e-kereskedelmi és marketingvezetővel; és Sára Lászlóval, a Grantis Hungary marketingvezetőjével arról beszélgetünk, hogy tapasztalataik szerint milyen üzleti igényre, problémára lehet megoldás a CRM. Megtudjuk azt is, milyen szempontrendszer szerint érdemes letenni a voksot egy CRM-rendszer mellett, mire számíthatunk a bevezetés során, de képet alkothatunk arról is, milyen változást és eredményt hozhat a technológia használata.

Meghívott vendégeinknek a részvétel díjtalan.
A meghívóval nem rendelkezők részvételi díja 50 ezer forint + áfa.

itbevent 2019 1 15 3 9 0 0 2019 1 15 3 11 0 0 KIOSK (Budapest, Március 15. tér 4.) 3845 2019 1 15 3 9 0 0 2019 1 15 3 11 0 0 KIOSK (Budapest, Március 15. tér 4.) false Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt
ITBusiness & Technology 2019 Fooldal/event/events/ITBT_2019_.html 2018 12 7 6 13 24 0 2018 12 7 6 13 29 14 false

Azok a régi szép idők, amikor az udvaron vagy az iskolában összeálltunk, és erőnket fitogtatva tettük próbára egymást. A játék lényege persze az volt, hogy minél szorosabb kézfogással várjuk az épp felénk futó ellenfeleket, és ne engedjük, hogy átszakítsák a közöttünk lévő erős kötést. Először persze reflexből próbáltunk erősebb testfelépítésű játékosokat válogatni a csapatunkba, de később rájöttünk, hogy a fogás technikája fontosabb. Az volt a siker, amikor meg tudtunk állítani egy felénk rohanó társat, vagy amikor mi tudtuk átszakítani az átszakíthatatlannak tűnő falat – mindent megért!

A piacon az okos és jól képzett munkatársakkal dolgozó, megfelelő stratégiával rendelkező cégek tudnak szakítani. Manapság már az országhatárok sem állják útjukat a jó katonákkal felvértezett hadvezéreknek – a lényeg, hogy legyen elég „katona” a játékhoz. Ráadásul ennek a játéknak igen komoly a tétje! Lehet akármilyen fantasztikus fejlesztési elképzelésünk, termékötletünk, ha nincs, aki megvalósítsa, akkor az egész szép álom marad.

Az ICT-piacon folyamatosan becsülik az aktuálisan hiányzó munkaerő nagyságát. Egyértelmű, hogy a munkaerő megléte mellett megnőtt a jelentősége az emberi munkát kiváltó technológiáknak. Van, aki abban hisz, hogy a cégét vonzóbbá kell tennie ahhoz, hogy a tehetséges munkaerő megtalálja őt és nála is maradjon. Van, aki azt mondja, hogy elég volt a végtelen keresésből, jöjjön az automatizáció, a robotika, a digitalizáció. És persze vannak az egyensúlyra törekvő üzletemberek is, akik e két megoldásnak az egészséges arányú, hatékony együttesét akarják megteremteni.

A katonák csak kéz a kézben járhattak a játék szabályai szerint, mi pedig tiszteletben tartjuk ezt a hagyományt.

Az ITBusiness&Technology 2019 ezért azt tűzte ki célul, hogy bemutassa a HR és a digitalizáció közötti szoros köteléket és egyensúlyi lehetőségeket.

itbevent 2019 3 12 3 10 0 0 2019 3 13 4 11 0 0 Bambara Hotel (Felsőtárkány) 3846 2019 3 12 3 10 0 0 2019 3 13 4 11 0 0 Bambara Hotel (Felsőtárkány) false Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt

Eseménynaptár

Aktuális lapszámunkból

Szeret(t)em ezt az évetMiért is? Mert lehetett fejlődni! Reputációban. Bevételben. Profitban. Ráadásul nem idegbajosan. Sokkal inkább jól megfontoltan, nyugodt, kitartó munkával, stabil, minőségi csapattal. S minden idegszálammal azt érzem, hogy ez a tendencia tovább folytatódhat.

Ezekre a technológiákra kell figyelni 2019-ben!Még mindig divatos a felhő, de a „digitális iker” is komoly előnyt hozhat a vállalatoknak, a mesterséges intelligenciával pedig mindenképp foglalkozni kell. Az IDC, Gartner és Deloitte előrejelzéseinek segítségével összeállításunkba bemutatjuk, hogy melyek azok a területek, amelyekre összpontosítaniuk kell a vállalatoknak 2019-ben.