Mielőtt a külföldi turista eljön Budapestre, a Google Földön egyre több budapesti nevezetességet járhat körbe virtuálisan. Néhány egérkattintással akár a leghangulatosabb kávéházat is kiválaszthatja előre.

Virtuális városépítésbe kezdett a Fővárosi Önkormányzat. A virtuális Budapest projektnek köszönhetően első lépésben a főváros 22 nevezetességének -- így például a Halászbástyának, az Operának, a Ráday utca épületeinek -- 3 dimenziós, körbejárható, valósághű modellje már felkerült a Google Földre. A T-Mobile támogatásának köszönhetően, illetve a Virtuális Magyarország Kft. közreműködésével hamarosan újabb 146 épület 3d-s modellje készül el, és így a teljes Andrássy utat is bejárhatják az érdeklődők a világhálón. 

Virtuális városnézés az Andrássy úton -- forrás: T-Mobile
A Google Föld műholdas fotók, kereshető információk, számos város utca szintű fotói, legújabban pedig 3d-s épületmodellek segítségével akár otthonról is bejárhatóvá teszi az egész Földet. A több mint 350 millió felhasználót számláló szolgáltatást egy-egy napon több tízmillióan használják.

A Google Földön elhelyezett 3d-s épületmodellek egy lehetséges felhasználása a turisztika. A szakemberek arra számítanak, hogy utazás előtt mind többen tájékozódnak az interneten, és járják be előre virtuálisan a felkeresendő városok nevezetességeit. A 3d-s modellek fontos felhasználási területe lehet az oktatás is.

Aki virtuálisan akar szétnézni Budapesten, az egér segítségével bejárhatja a 3d-s épületmodelleket. A boltokba is be lehet kukkantani; az üzemeltetők döntenek arról, hogy bekerülnek-e a virtuális fővárosba. A tervek szerint online vásárolni is lehet majd a boltokban.

Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap

Aktuális lapszámunkból

Nevelőszülő(k)Minden nagy eventünk előtt három-négy hónappal már nagy a készülődés, gondolkodás, mi legyen az a téma, amely köré a kreatív koncepció épülhet. Az INSIDE ebben a konferenciasorozatban mindig kitüntetett figyelmet és törődést kap: egyrészt talán ehhez kötődünk emocionálisan a legerősebben, ez a legrégebbi eventünk (szám szerint a 17. INSIDE-ot rendezzük meg idén!), másrészt nálunk történelmileg úgy alakult, hogy INSIDE-tól INSIDE-ig terjed az év. Így hát nagy rajtunk a nyomás, hogy olyan koncepcióval rukkoljunk elő, amely megfelel az olvasók, az ügyfelek, no meg az ITB sales elvárásainak.

Felforgatta a márkaépítést a tartalom-előállítás demokratizálódásaA közösségi média térhódítása alapjaiban változtatta meg a márkaépítés gyakorlatát is, és a fogyasztói brandek mellett ma már egyre több, B2B közegben aktív társaság veti be az influenszereket az imázsa, illetve munkáltatói márkája erősítésére. Az ilyen együttműködések során kulcsfontosságú a véleményvezér hitelessége, a kommunikációhoz pedig jó platform lehet itthon a Facebook, az Instagram, a LinkedIn és a YouTube, valamint a releváns konferenciák.