31_GervaiPéter_420px.jpg
Forrás: ITB

Bizonyára kevesen ismerik Grint, azaz Gervai Pétert, pedig a többség legalább egyszer már olvasta írásait.

Mások ennél is névtelenebbül szolgálnak egy egész közösséget, jelen esetben a Wikipediát. Itthon az ezredforduló után vált lehetségessé magyar nyelven is olvasni, a világ legnagyobb – még ha nem is a legpontosabb – enciklopédiáját.

Hiába szerkeszthetné bárki a Wikipediát, csak kevesen annyira „bolondok”, hogy részt vegyenek egy olyan munkában, amiből közvetlen hasznuk nem származik. Valakinek viszont ez a hobbija, Gervai Péter is az ilyen, modernkori kódexmásoló szerzetesek közé tartozik. A fiatalember foglalkozását tekintve főként internetszolgáltatással, biztonságtechnikával, hálózattervezéssel, illetve programozással foglalkozik.

A Wikipédia ötlete akkor tetszett meg neki, amikor látta, hogy egy héten belül a Google többször is a Wikipédiát dobta ki mint legjobb találatot, és az információk mindig hasznosnak bizonyultak. Viszont sajnálattal látta, hogy a magyar részhez évek óta nem nyúlt senki azon túl, hogy helytelen dolgokat írogattak bele. Ez bántotta, ezért kiharcolta a „magyaropédiát”, amin a mai napig igyekszik kordában tartani a tartalmat, hogy ne jelenjenek meg színvonaltalan bejegyzések.

 

Pártatlanság és pontosság

Ez a lexikon annyira része a köztudatnak, hogy még aki egyszer sem ment fel az oldalra információt keresve, az is hallotta már azt az ellenvéleményt, hogy jó pár helyen elfogult, de még ennél is nagyobb baj, hogy pontatlan. „Nos, ez így, ebben a formában nem igaz” – állítja Gervai Péter. Sőt szerinte ahhoz képest, hogy milyen módszerrel kerülnek fel a szócikkek az adatbázisba, meglepően magas a pontos információk aránya.

„Azt is mondhatnánk, hogy minél több szakértő vitázik egy-egy kérdéses szócikken, az annál kifinomultabb információkat jelent az adott témában, tehát a lehető legpontosabb leírást” – árnyalja a képet a főszerkesztő. „Sokkal nagyobb probléma, ha egy adott témához nem vagy csak nagyon kevesen értenek igazán, ami még globális méretekben is igaz lehet egy adott szakterülettel kapcsolatban. Például ki dönti el, kinek van igaza egy kvantumfizikai kérdésben?” – teszi fel a költői kérdést Gervai Péter. Szerinte a legfontosabb azt tisztázni, hogy mi nem a Wikipedia.

 

Betyárbecsület és önkéntesség

Nem idézetgyűjtemény, nem szakkönyvtár, nem egyetemi jegyzetparadicsom, ahonnan bátran lehet „kopipésztelni” – erre csúnyán rá szokott fázni a diákság. Ugyanis a Wikipedia maximum abban segíthet, hogy bővítse az emberek ismereteit, de nem fogja helyettünk megvilágítani és leírni az összefüggéseket.

Nagyon szeretnénk, ha kiindulási pontnak használnák a Wikipediát, de nem végső hivatkozásként – fejti ki álláspontját.

Bár a Wikipedia a mai napig adományokból tartja fenn magát, mégsem a pénzügyi segítség a legfontosabb a portálnak. A szerkesztők számítanak rá, hogy mindig jönnek újabbak, akiket rabul ejt a munka önzetlen volta, és a tudományok olthatatlan szeretete. „Ha úgy érzik, nekik is van még plusz két órájuk a 24 normális órán túl!” – teszi hozzá cinkos mosollyal az alapító.

Januári Club: Sales, használd a technológiát! Fooldal/event/events/Januari_Club_Sales_hasznald_a_technologiat.html 2018 12 7 6 12 35 0 2018 12 7 6 12 39 56 false

Év végén, év elején sorban jönnek ki az első gyorsjelentések arról, hogy mekkora árbevételt, árbevétel-növekedést értek el a cégek. Előszeretettel részletezik ilyenkor a bevételmegoszlást, no meg azt, hogy ezek az eredmények mennyi ráfordítással születtek meg. A jelentések kimondva, kimondatlanul a sales teljesítményéről (is) szólnak, amit ugyebár folyamatosan kell fejleszteni, s amiben a technológia, a CRM is tud segíteni.

A CRM átláthatóvá teszi az értékesítést, nem hagyja, hogy elfelejtődjenek a leadek és az ajánlatok utókövetése, és segíti az ügyfeleinknek tett ígéretek megtartását. Nem utolsó sorban pedig a sales vezetői kontrollja is megvalósítható általa. Vállalatmérettől függően más és más a megítélése annak, hogy egy CRM-rendszer használata mennyiben lehet az értékesítési hatékonyság motorja.

A 2019-es év első ITB Clubján Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM ügyvezetőjével; Kelemen Lászlóval, a Prímaenergia Zrt. e-kereskedelmi és marketingvezetővel; és Sára Lászlóval, a Grantis Hungary marketingvezetőjével arról beszélgetünk, hogy tapasztalataik szerint milyen üzleti igényre, problémára lehet megoldás a CRM. Megtudjuk azt is, milyen szempontrendszer szerint érdemes letenni a voksot egy CRM-rendszer mellett, mire számíthatunk a bevezetés során, de képet alkothatunk arról is, milyen változást és eredményt hozhat a technológia használata.

Meghívott vendégeinknek a részvétel díjtalan.
A meghívóval nem rendelkezők részvételi díja 50 ezer forint + áfa.

itbevent 2019 1 15 3 9 0 0 2019 1 15 3 11 0 0 KIOSK (Budapest, Március 15. tér 4.) 3845 2019 1 15 3 9 0 0 2019 1 15 3 11 0 0 KIOSK (Budapest, Március 15. tér 4.) false Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt
Januári Club: Sales, használd a technológiát! Fooldal/event/events/Januari_Club_Sales_hasznald_a_technologiat.html 2018 12 7 6 12 35 0 2018 12 7 6 12 39 56 false

Év végén, év elején sorban jönnek ki az első gyorsjelentések arról, hogy mekkora árbevételt, árbevétel-növekedést értek el a cégek. Előszeretettel részletezik ilyenkor a bevételmegoszlást, no meg azt, hogy ezek az eredmények mennyi ráfordítással születtek meg. A jelentések kimondva, kimondatlanul a sales teljesítményéről (is) szólnak, amit ugyebár folyamatosan kell fejleszteni, s amiben a technológia, a CRM is tud segíteni.

A CRM átláthatóvá teszi az értékesítést, nem hagyja, hogy elfelejtődjenek a leadek és az ajánlatok utókövetése, és segíti az ügyfeleinknek tett ígéretek megtartását. Nem utolsó sorban pedig a sales vezetői kontrollja is megvalósítható általa. Vállalatmérettől függően más és más a megítélése annak, hogy egy CRM-rendszer használata mennyiben lehet az értékesítési hatékonyság motorja.

A 2019-es év első ITB Clubján Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM ügyvezetőjével; Kelemen Lászlóval, a Prímaenergia Zrt. e-kereskedelmi és marketingvezetővel; és Sára Lászlóval, a Grantis Hungary marketingvezetőjével arról beszélgetünk, hogy tapasztalataik szerint milyen üzleti igényre, problémára lehet megoldás a CRM. Megtudjuk azt is, milyen szempontrendszer szerint érdemes letenni a voksot egy CRM-rendszer mellett, mire számíthatunk a bevezetés során, de képet alkothatunk arról is, milyen változást és eredményt hozhat a technológia használata.

Meghívott vendégeinknek a részvétel díjtalan.
A meghívóval nem rendelkezők részvételi díja 50 ezer forint + áfa.

itbevent 2019 1 15 3 9 0 0 2019 1 15 3 11 0 0 KIOSK (Budapest, Március 15. tér 4.) 3845 2019 1 15 3 9 0 0 2019 1 15 3 11 0 0 KIOSK (Budapest, Március 15. tér 4.) false Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt
ITBusiness & Technology 2019 Fooldal/event/events/ITBT_2019_.html 2018 12 7 6 13 24 0 2018 12 7 6 13 29 14 false

Azok a régi szép idők, amikor az udvaron vagy az iskolában összeálltunk, és erőnket fitogtatva tettük próbára egymást. A játék lényege persze az volt, hogy minél szorosabb kézfogással várjuk az épp felénk futó ellenfeleket, és ne engedjük, hogy átszakítsák a közöttünk lévő erős kötést. Először persze reflexből próbáltunk erősebb testfelépítésű játékosokat válogatni a csapatunkba, de később rájöttünk, hogy a fogás technikája fontosabb. Az volt a siker, amikor meg tudtunk állítani egy felénk rohanó társat, vagy amikor mi tudtuk átszakítani az átszakíthatatlannak tűnő falat – mindent megért!

A piacon az okos és jól képzett munkatársakkal dolgozó, megfelelő stratégiával rendelkező cégek tudnak szakítani. Manapság már az országhatárok sem állják útjukat a jó katonákkal felvértezett hadvezéreknek – a lényeg, hogy legyen elég „katona” a játékhoz. Ráadásul ennek a játéknak igen komoly a tétje! Lehet akármilyen fantasztikus fejlesztési elképzelésünk, termékötletünk, ha nincs, aki megvalósítsa, akkor az egész szép álom marad.

Az ICT-piacon folyamatosan becsülik az aktuálisan hiányzó munkaerő nagyságát. Egyértelmű, hogy a munkaerő megléte mellett megnőtt a jelentősége az emberi munkát kiváltó technológiáknak. Van, aki abban hisz, hogy a cégét vonzóbbá kell tennie ahhoz, hogy a tehetséges munkaerő megtalálja őt és nála is maradjon. Van, aki azt mondja, hogy elég volt a végtelen keresésből, jöjjön az automatizáció, a robotika, a digitalizáció. És persze vannak az egyensúlyra törekvő üzletemberek is, akik e két megoldásnak az egészséges arányú, hatékony együttesét akarják megteremteni.

A katonák csak kéz a kézben járhattak a játék szabályai szerint, mi pedig tiszteletben tartjuk ezt a hagyományt.

Az ITBusiness&Technology 2019 ezért azt tűzte ki célul, hogy bemutassa a HR és a digitalizáció közötti szoros köteléket és egyensúlyi lehetőségeket.

itbevent 2019 3 12 3 10 0 0 2019 3 13 4 11 0 0 Bambara Hotel (Felsőtárkány) 3846 2019 3 12 3 10 0 0 2019 3 13 4 11 0 0 Bambara Hotel (Felsőtárkány) false Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt Kiemelt

Eseménynaptár

Aktuális lapszámunkból

Szeret(t)em ezt az évetMiért is? Mert lehetett fejlődni! Reputációban. Bevételben. Profitban. Ráadásul nem idegbajosan. Sokkal inkább jól megfontoltan, nyugodt, kitartó munkával, stabil, minőségi csapattal. S minden idegszálammal azt érzem, hogy ez a tendencia tovább folytatódhat.

Ezekre a technológiákra kell figyelni 2019-ben!Még mindig divatos a felhő, de a „digitális iker” is komoly előnyt hozhat a vállalatoknak, a mesterséges intelligenciával pedig mindenképp foglalkozni kell. Az IDC, Gartner és Deloitte előrejelzéseinek segítségével összeállításunkba bemutatjuk, hogy melyek azok a területek, amelyekre összpontosítaniuk kell a vállalatoknak 2019-ben.