Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap

Ugye nem szükséges bemutatni a walesi hercegnőt? Világszerte ismerik Lady Di gyönyörű, felemelő és egyben tragikus történetét. Élete tele volt nagy fordulatokkal és meglepetésekkel. Vajon mindig a legjobb döntéseket hozta meg? Nem tudjuk, nem tudhatjuk, nem is szabad értékelni. Egy dologban viszont egyet kell értenünk, és ez a tény megkérdőjelezhetetlen: IDOL volt! Méghozzá nem is akármilyen!

Az egész világon voltak követői. Az egész világon rajongtak érte, és az egész világ gyászba borult a halála után. Miért is lett IDOL? Talán azért, mert óriási energiákat mozgatott meg a hátrányos sorsú emberekért? Mert fellépett a gyermekek érdekében? Mert értett az emberek és a diplomácia nyelvén egyaránt? Mert jól reprezentálta magát? Mindegyik igaz volt rá. De idollá azért vált, mert világszerte figyelemmel kísérték minden lépését az emberek.

Mit tud egyáltalán egy IDOL? Először is vannak követői. De mi kell ahhoz, hogy kövessenek valakit? Rengeteg variációja akad az idollá válás menetének, egy viszont biztos: az ember a fellépése miatt válik idollá, és a tettei miatt tud megmaradni idolként. Fontos megkülönböztetni ezt a két fogalmat, hiszen van, akinek az egyik megy könnyebben, és van, akinek a másik, de az igazi sikerhez, az igazi idolizmushoz mindkettőre szükség van.

Mi köze az üzleti életnek és egy HR-konferenciának az idolokhoz? Nagyon is sok! Több szakmai konferencián, publikációban, szakmai írásban található meg az egyenlőségjel az idol jelenléte és a siker között. Mindig is meghatározó szerepet töltöttek be az üzleti életben, de jelentőségük drasztikusan felértékelődött. Miért? Elsősorban a munkaerőpiacon végbemenő generációváltás miatt. Hiszen a mai 22–33 éves uralkodó generáció és a 34–45 éves önmegvalósító generáció kizárólag idoloknak akar dolgozni. Idolok mellett látja megvalósíthatónak szakmai fejlődését; idoloktól akar tanulni arról, hogyan lehet sikeres az ületi életben. A másik ok pedig a piaci mechanizmusok átalakulása, melynek következtében a cég arca, arcai elsőszámú kulcspontjai a sikernek.

Ma már nem egyszerűen terméket vagy szolgáltatást akarnak venni a vásárlók, hanem a megfelelő branddel ellátott vásárlásokat erőltetik. Felértékelődött a cégek imázsa, és akik erre nem fordítanak kellő figyelmet, azok bizony lemaradnak. Mi a kapcsolat az idolok jelenléte és a cégek imázsa között? Minél több idol van egy adott cégnél, annál magasabb a státusza. Így pedig már érthető, miért is vált az idolizmus meghatározó HR témává. A munkaerőhiánnyal sújtott piacon bizony létfontosságú a megfelelő minőségű emberek bevonzása a céghez – erre pedig az idolok képesek leginkább – majd azok megtartása a szervezeten belül – ami megint csak az idolok személyéhez köthető kérdéskör –, így pedig direkt hatással vannak a cégek sikerességére.

A Human Hungary 2019 egy alapjában véve szubjektív, de a céges eredményekre és az egyéni sikerekre igen objektíven ható témakört jár körbe az idolizmussal. Értekezünk arról, hogyan is tudhatjuk, hogy mi idolok vagyunk-e; hogy szervezetünkön belül kik az idolok (vannak-e egyáltalán), és ezáltal milyen imázsértéke van a cégünknek; valamint hogyan tudjuk mindezt pozitív irányba változtatni. Nem lehet megkerülni a brandépítést és az ennek hiányában fellépő fluktuáció témáját sem, és természetesen fontos elemei a konferenciának a szervezetfejlesztések legújabb irányai is, melyek már tartalmazzák a fentiekben tárgyalt részeket.

Diana példakép volt sok ember számára, így komoly erőket és anyagi forrásokat tudott megmozgatni a jó ügyek érdekében – élt is ezzel a lehetőséggel! Egy igazi idol képes az emberekre hatással lenni, motiválni, megmozdítani, dinamizálni őket, és ezzel komoly hatást kifejteni a céges eredményekre. Vagyis az idolizmus komoly üzleti téma, érdekes, emóciókkal teli háttérrel.

Időpont: 2019. május 28.

Helyszín: Ericsson székház, Infopark (Budapest, Magyar tudósok körútja 11, 1117)

Az esemény részletes oldala

Kapcsolódó videók:

Human Hungary 2019 – Diana

Ilyen volt a Human Hungary 2019 – Diana konferencia

Human Hungary 2019 – Mitől válik valaki idollá?

Human Hungary 2019: Az idolizmus