Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


46_Depositphotos.jpg
Forrás: ITB

A tengernyi konferencia meghívó közt a legjobb kapitány is csak félárboccal bukdácsol a hullámokon, egy jól kalibrált iránytű hiányában. A titok ismerői azonban térkép nélkül is eligazodnak a szakmai event áradatban. Topmenedzsereket és vezetőket kérdeztünk arról, mi alapján priorizálják a tucatnyi invitációt.

Presztízs, networking, versenytársfigyelés, tudásfelszippantás, jó büfé? Valószínűleg mindenkinek ott lapul a farzsebében egy frappáns válasz arra, hogy miért érdemes konferenciára járni. Ám a hangzatos frázisok mögött gyakran komoly logisztika, előre tervezés és mérlegelés áll. Szakmai kerekasztal, workshop, nemzetközi konferencia, ICT-esemény – csak úgy záporoznak a meghívók, és ember legyen a talpán, aki dönteni tud, melyik eseményre menjen el. A topmenedzserek tarsolyában azonban van néhány hasznos fortély.

 

A téma a konferencia aduásza

„Ha azonos időben van két konferencia, és az aznapi időbeosztás nagyon sűrű, akkor a racionalitás azt súgja, hogy döntsön a tematika. Persze, ha a két téma nagyon hasonló, akkor a logisztika nyer, mert a napi időbeosztást össze kell hangolni az eseménnyel. De azért a téma a hangsúlyosabb természetesen” – mondta Fülöp Gábor, a Telenor Magyarország üzleti értékesítési és marketing igazgatója.

A tematika, úgy tűnik, tényleg varázslatos vonzerővel bír, mert az iLex Systems vezérigazgatója, a jogi chatbot, Lexi kitalálója és megalkotója, Ritter Marianna is hasonló véleményen van. „Nulla időm van, naponta azonban 15-20 meghívás is érkezik, így aszerint szoktam priorizálni, hogy mi a téma. Ha valami exkluzív vagy kedvenc, például a mesterséges intelligencia, akkor biztosan elmegyek. Egyébként nem szívesen mondok nemet a meghívásokra. Hetente legalább egy konferencián ott vagyok, mint előadó, mert a teendőim miatt másképp már nem tudnék részt venni az eseményeken” – mondta a vezérigazgató.

 

Kikacsingatás vagy strict scope?

A fenti pontrendszeren túl az is fontos szerepet játszik a szelektálásban, hogy az adott rendezvény iparági tudástranszferrel kecsegtet-e. Ez utóbbit Fülöp Gábor a témaválasztást követő legfontosabb szempontként említi.

A jó konferencia ismérvei

1. Tematika: választ ad meghatározott szakmai kérdésekre, kihívásokra; új ismereteket, plusz tudást ad a résztvevőknek.

2. Előadók: szaktekintélyek, „húzó nevek” az előadók között.

3. Időzítés: nem esik egybe más, hasonló témájú rendezvénnyel, és nem a fő szabadságolások (nyár, év vége) időszakában van.

4. Lehetőségek: bemutatkozásra, kapcsolatépítésre, networkingre egyaránt teret biztosít a résztvevőknek; az előadók elérhetőek.

5. Program: előre, átláthatóan, strukturáltan rendelkezésre áll a napi program; az egyes blokkokról, főbb előadásokról pár soros ismertetés is olvasható.

 

„Amit kifejezetten fontosnak tartok, hogy adott eseményen mindig tanulhasson valami újat az ember. Az új ismeretek – legyen szó akár konkrét területről vagy iparági trendről – plusz értéket adjanak hozzá az ember mindennapjaihoz, és bővítsék a látóterét, ismeretanyagát. Az alapján szoktam választani, hogy a szóban forgó konferencia segíti-e a látásmód szélesítést és tudásbővítést, a legfrissebb trendekkel való megismerkedést” – részletezi a szakember.

A tűpontos miértek feltárását mellőzve, tehát általánosságban elmondható, hogy a döntéshozók gyakran azért bukkannak fel a saját szakterületükön kívül eső eseményeken, hogy minél jobban megismerjék az adott iparág problematikáját, eszmerendszerét, kihívásait. „Vannak határterületi témák, amelyek fontosak, már csak abból a szempontból is, hogy felmérjük, milyen szolgáltatásokra van szükségük tőlünk – egészíti ki az előzőeket Fülöp Gábor. – Fontos, hogy az ember kitekintsen a saját háza tájáról, beszélgessen, kapcsolatot építsen, és megismerje, mi foglalkoztatja a döntéshozókat a másik iparágban.”

 

A szereposztás mérvadó, akárcsak a színházban

Viszont nem csak a több ezres lélekszámmal bíró konferenciák tudják beszipkázni az embert. Hiszen ahogy a színházban, úgy a szakmai rendezvények esetében is egy-egy ismert előadó nagy húzóerőt jelenthet. Sokan akkor is elmennek meghallgatni egy példaképet, szaktekintélyt, ha a konferencia egyébként kívül esik a fő érdeklődési területükön, vagy fordítva, nem kötődik szorosan a cég profiljához. Éppen ezért a kisebb szakmai rendezvények is komoly érdeklődésre számíthatnak, ha jó előadógárdát vonultatnak fel.

„Az ICT-világban szerencsére egyre több színvonalas eseményt hirdetnek meg itthon, ez valahol annak is a jele, hogy életerős fejlesztéseink, megoldásaink vannak, amiket érdemes megmutatni. Az utóbbi néhány évben időhiány miatt sajnos már csak olyankor nyílik lehetőségem részt venni egy-egy ilyen eseményen, amikor előadónak kérnek fel. Számomra azok a rendezvények nyújtanak maradandó élményt, ahol a résztvevők között valódi szakmai párbeszéd alakul ki, ezzel is inspirálva egymást” – mondta Kaszás Zoltán, a T-Systems vezérigazgatója.

 

A nemleges válasz is előre repíthet

Ugyanakkor a szelektálás alapját mégiscsak az adja, hogy időnként nemet kell mondani. A legtöbb meghívott azonban kerüli a visszautasítást, elvégre presztízs és megtiszteltetés, hogy éppen rá gondoltak, és szaktekintélynek tartják.

Az elutasításokból viszont a szervezők profitálhatnak a tekintetben, hogy merre érdemes mozdulni, fejlődni. Mérettől függetlenül érezhető is egyfajta átalakulás, egy új trend a konferenciapiacon. Az események java részénél tapasztalható, hogy a scope egyre szélesedik, újabb és újabb iparági szereplők jelennek meg, növelve ezzel az interdiszciplináris mivoltot. De nem csak a szektorokon átívelő összekapcsolódásban van változás.

„Nagy örömmel figyelem, hogy számos magyarországi ICT-esemény tör regionális babérokra, ezzel piacot és nemzetközi teret adva a hazai megoldásoknak. Talán nem szerénytelenség ezek között megemlíteni a T-Systems Symposiumot, amely mára a régió egyik legnagyobb ICT-rendezvényévé nőtte ki magát” – mondta Kaszás Zoltán.

De mégis, mi a jól kalibrált iránytű titka, hogy ne a Kráken gyomrába végezze a konferenciacinamiban hánykolódó menedzser? Négy dolog: a jó előadó, a profilba vágó tematika, a különféle iparági szereplők megjelenése és a trendkitekintés. Ez esetben nem lehet melléfogás.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Zákai Emõke

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4960 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:EcoSim Kft.

A legkeresettebb cégek: