Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


42_Plowing-Handshake_420
Forrás: ITB

Több olyan nagyszerű kezdeményezés is felbukkant a közelmúltban, amelyek arra buzdítják a lakosságot, hogy közvetlenül a helyi termelőktől vásároljon szezonális élelmiszereket .

Nemcsak a világ nagyvárosaiban, de Budapesten – és más hazai városokban – sem könnyű a közelben termelt, jó minőségű zöldségek és gyümölcsök beszerzése. Márpedig a kereslet egyre növekszik, több okból is. Vannak, akik egyszerűen csak jó minőségű termékekkel szeretnék sejtjeiket építeni, és vannak olyanok is, akik valami hazait szeretnének a hipermarketek polcairól jól ismert szlovák tej vagy spanyol paradicsom helyett.

Egyre több kezdeményezés kívánja kielégíteni ezeket a vásárlói igényeket. 2010 óta létrejött például a „Szimpla” háztáji piac, kialakult a „Szatyor” közösség és megnyílt a Szatyorbolt, valamint egyre több család veszi igénybe az egyre több közösség által szervezett dobozrendszert, emellett a közelmúltban megnyílt a csütörtöki esti piac, valamint az időnként irodaházakban is helyet kapó mozgó piacok sikeresen érnek el egy-egy újabb vásárlói réteget. A közösségi kerteknek köszönhetően – amilyen a 8. kerületben található Grund, vagy a Millenáris területén kialakított Lecsós Kert – a konyhakert kialakításának lehetősége is elérhetővé vált a lakásokban élők számára. Az alábbiakban pedig két olyan újszerű kezdeményezést szeretnénk bemutatni, amelyek a modern technológia vívmányaira támaszkodva igyekeznek hasonló babérokra törni.

 

-
 

 

Fogj kezet a termelővel!

A Felelős Gasztrohős által megvalósított „Fogj kezet a termelővel!” kampány lényege, hogy közelebb hozza egymáshoz a termelőt és a vásárlót. A kampány mögött álló csapat ezért elbeszélget a gazdákkal, elkíséri őket a földjeikre, és leírja a történetüket, közelebb hozva ezzel őket a vásárlókhoz. A csapat célja az is, hogy tudatosítsák: az élelmiszer-előállítás fáradságos művelet, a hazai termelők választásával pedig a hazai gazdaságot is támogathatjuk.

A kampány hírének elterjesztéséhez a Felelős Gasztrohős a Magyarországon eddig kevésbé ismert, web alapú eszközt, a Thunderclapet hívta segítségül. Ez egy olyan crowdspeaking platform (magyarul: fórum… – A szerk.), amely összefogja a közösségimédia-oldalakon egy adott téma körül mutatkozó aktivitásokat, és ezeket egy időben, koordináltan teszi közzé, így segítve elő, hogy az üzenet ne vesszen el az ezernyi információ között, amelyet naponta kapunk.

A Thunderclap akkor sikeres, ha ahhoz egy adott határidőn belül elegen csatlakoznak. A „Fogj kezet a termelővel!” kampány már egy héttel a határidő előtt 105 százalékos támogatói bázist épített fel, ezzel a hazai Thunderclap kezdeményezések közül a legtöbb csatlakozóval rendelkezik. Az ő segítségükkel augusztus 18-án közel 50 ezer emberhez jutott el a kezdeményezés üzenete: Ideje a magyar termelőket választani! A novemberben zárult kampány keretei között emellett játékokkal, filmekkel, rendezvényekkel egészítették ki a Gasztrohős Blogon futó cikksorozatot.

 

30 km

Míg a Thunderclap a közösségi médiumok (Twitter, Facebook, Tumblr) erejére hagyatkozik, a „30 km” a mobiltechnológiát hívja segítségül. A magyar startup fejlesztette alkalmazás célja egyébként nagyjából ugyanaz, mint a fenti kampányé: összehozni a vásárlókat a kistermelőkkel. Az app használatával lényegében bárhol, bármikor tájékozódhatunk arról, hol van a környéken olyan friss, minőségi áru, amilyet éppen megkívántunk.

Mivel az egész országra kiterjedő szolgáltatásról van szó, talán akkor a leghasznosabb, ha másik városban vagyunk épp, mikor vásárolni szeretnénk. A helyi piacot legalábbis biztosan ismerjük, de tehetünk még otthon is új felfedezéseket. Az alkalmazás az aktuális tartózkodási helyünk 30 kilométeres körzetében dobja fel nekünk a keresett termék lelőhelyét. És a legjobb dolog benne az, hogy használata nemcsak a vásárlók számára, de a termelőkre nézve is teljesen ingyenes. Az appot fejlesztő csapat ugyanis nem a felhasználóktól várja a bevételt, hanem működését a reklámokból kívánja fenntartani.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Zákai Emõke

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4960 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:EcoSim Kft.

A legkeresettebb cégek: