Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
62_Sanctuary_Graduates.jpg
Forrás: ITB

Mindenki a legjobb szakembereket akarja a céghez vonzani, majd megtartani. Ám van egy apró bökkenő. A legjobbak nem csak a mi ajánlatunkra várnak. Éppen ezért a toborzáson nagyobb hangsúly van, mint valaha. A recruitment folyamat nem a megfelelő jelölt megtalálásánál kezdődik és nem az interjúnál ér véget. Ahhoz, hogy ezen a pályán zökkenőmentesen végigmehessünk, nem árt elkerülni a legfontosabb akadályokat.

A toborzás nehéz feladat, melynek során óhatatlanul hibázunk – írja Paul Petrone, ám érdemes úgy tekinteni ezen hibákra, mint a felfedezés kapuira: ismeretükben lehetőségünk van csiszolni a módszereinken és még jobbá válni. Egy dolog nem megengedhető csak: az alább felsorolt toborzási „főbűnök” figyelmen kívül hagyása. Ezen hibaminták a munkáltatói márka teljes lerombolásához, a jelöltek és a munkavállalók csalódásához, végül a tehetségek „elmeneküléséhez” vezethetnek.

1. Kevélység: mindenki minket akar

Ne áltassuk magunkat azzal, hogy minden szakember csak azt várja, hogy nálunk dolgozhasson. (A világcégekhez több millióan küldik el kérés nélkül a CV-jüket, mégis áldoznak időt és energiát a toborzásra.) Függetlenül attól, hogy mennyire népszerű a cég, folyamatosan forrásokat kell fordítania a munkáltatói márkaépítésre és a toborzásra. Számtalan cég van a piacon, ahová a jelöltek boldogan jelentkeznek.

2. Kapzsiság: kényes bérkérdések

A legmegfelelőbb embert a legjobb áron alkalmazni, érthető vezérelv. Azonban sok munkáltató követi el azt a hibát, hogy a bérigény a leginkább döntő szempont a jelöltek esetén, így valójában nem a legjobb embert, hanem a legolcsóbbat keresik, ami hosszú távon nemhogy spórolást, hanem feleslegesen kidobott pénzt jelenthet. A tudást meg kell fizetni.

3. Bujaság: a Nagy Ő keresése

Fontos, hogy reálisan lássuk a kereslet-kínálat együttesét, és ne olyan emberre várjunk, aki valójában nem is létezik. A legjobb módszer erre a jelöltek készségeinek elemzése, és annak megállapítása, hogy milyen követelmények szükségesek valóban az adott munkakör betöltéséhez. Ha valakiben benne van a lehetőség, az már fél siker!

4. Irigység: a szomszéd büdzséje mindig több

A nagy költségvetés mindig jó, de az is tény, hogy a sok pénz elfojtja a kreativitást. A kis cégek gyakran hivatkoznak arra, hogy hatalmas összegekbe kerül a professzionális toborzás megvalósítása. Azonban számtalan módon lehet bevonzani a jelölteket, megnövelni a toborzási esélyeket és erősíteni a munkáltatói márkát – minimális befektetéssel is.

5. Torkosság: csak a tálcán kínált jelöltekre figyelnek

Az aktív jelöltek (az álláshirdetésre jelentkezők) száma kétségtelenül nagy lehet, ám Paul Petrone felhívja a figyelmet arra, hogy a munkaerőpiacnak csak mintegy 30 százalékát képviselik. A passzív jelöltek megtalálásával sokkal több és akár tehetségesebb szakember „vadászható” le. Ráadásul a tehetségek gyakran nem keresnek munkát, nem jelentkeznek hirdetésekre.

6. Harag: a visszautasításnak is van művészete

Szinte minden cég beleesik abba a hibába, hogy csak a végső befutóra fókuszál, és amint megtalálta azt, a süllyesztőbe küldi a többi jelöltet. A kommunikáció hiánya erősen rombolja a munkáltatói márkát. Ha csak az elutasítás okáról visszajelzést ad a cég, már az is hozzájárul a pozitív interjúélményhez. Ráadásul sosem lehet tudni, mikor lesz még szükség bármelyik exjelölt tudására, kapcsolati tőkéjére.

7. Lustaság: tucat hirdetések

Fogjuk fel úgy, hogy álláshirdetésünkön a világ szeme! Az egyedi hangvételben megírt, nem az unásig ismert közhelyekből álló hirdetés igazi mézesmadzag a jelölteknek. Szánjunk időt az álláshirdetésekre, ne ugyanazokat a konzerv elemeket használjuk éveken át, még a különböző pozíciók esetében is. Fókuszáljunk a célcsoportunk szóhasználatára, kommunikációs csatornáira.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4964 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ADAPTO Solutions Kft.

A legkeresettebb cégek: