Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
42_Mumbrella_Asia.jpg
Forrás: ITB

Egyre több cég alkalmaz influenszereket újgenerációs márkaépítési stratégiájában. A recruitment marketingmódszerek használata akár egy beporosodott szektorba is képes életet lehelni. A biztosítási piac egyik szereplőjénél például bevált a módszertan.

A biztosítási ügynök vagy a pénzügyi üzletkötő fogalmak hírnevét jócskán megtépázták az elmúlt időszak viharai. A fiatalok számára álláskereséskor nem cseng menően a biztosítás értékesítési terület, annak ellenére, hogy jó karrierlehetőséget ígér a szakma. Minden iparágra jellemző, hogy ha nem érkezik szakember-utánpótlás, azt a szektor megérzi.

 

Posztolj, posztolj!

2017-ben az influenszer fogalma még nem volt olyannyira felkapott, mint mostanság, de nagyon jól működött már akkor is, ha egy terméket vagy szolgáltatást általuk akartak a cégek népszerűsíteni. Miért ne lehetne reklámozni egy munkahelyet is az ő segítségükkel? – tette fel a kérdést az egyik vezető biztosítótársaság újonnan épülő, pénzügyi tanácsadással foglalkozó tagvállalata, a Roar felépítése kezdetén Árr Mariann ügyvezető. „Henry Kettnert, egy ismert influenszert kértünk fel, hogy előre megírt forgatókönyv nélkül, a saját stílusa szerint mutassa be egyik kollégánk közreműködésével a céget, illetve azt, hogy mivel is foglalkozunk” – meséli a vezető. Lévén más cég akkor még nem igazán csinált ilyet a munkáltatói márkaépítés során, az újdonság erejével és élményével hatott a koncepció és a kisfilm. „Amint a videó és a poszt kikerült az Instagramra, amelyen Henry betaggelte a filmben szereplő munkatársat is, hirtelen mintegy négyszázan követték be a roarerünket, Balázst” – meséli az ügyvezető. A hirtelen jött népszerűséghez az is hozzájárult, hogy Henry személye hiteles forrásnak számított a követői szemében, így nagyon sokan voltak kíváncsiak arra, mit mutat be.

 

Az lesz eredményes, aki hiteles

Ha influenszer-marketinget használunk a munkáltatói márkaépítésre, akkor olyan influenszert válasszunk, aki hiteles, a stílusa passzol a márkához, a követői pedig a cég célcsoportjába tartoznak. „A hitelességet úgy értem, hogy egyrészt egy vállalat mennyire engedi meg, hogy az influenszer a saját stílusa szerint dolgozhassa fel a témát, és nem erőlteti rá a saját elképzeléseit – emeli ki Árr Mariann. – Másrészt a vállalat munkatársait is bevonják, akik szintén nem kapnak szigorú iránymutatást, hanem természetes közegükben, saját stílusukban mesélhetnek arról, hogy milyenek a hétköznapjaik a cégnél és mivel foglalkoznak.”

Mit jelent az employee advocacy?

Az employee advocacy egy alapfokú influenszerképzés, ahol a cég nem a saját közösségi oldalain próbál „jófejkedni”, hanem a dolgozók a saját profiljukon keresztül posztolnak a céggel kapcsolatos (pozitív) élményeikről. A nemzetközi piacon már ismert munkaerő-toborzási modellben a social media eszközeit használják fel, hogy egy márkát vagy céget vonzóvá tegyenek. Ha valakiről vagy valamiről véleményt alkotunk a közösségi hálókon, az a környezetünkre is hatással van – ezt ismerte fel néhány humánerőforrás szakember a tengerentúlon, majd tette az employee advocacyt az employer branding szerves részévé.

 

Amikor 2017-ben elkezdték építeni a Generali legújabb tagvállalatát, úgy gondolták, ha már ennyire forradalmi, amit a cégépítéssel kapcsolatban kitaláltak, akkor legyen a márkaépítés is forradalmi. Az employer branding vonala mentén haladtak, az úgynevezett „employee advocacy” munkaerő-toborzási modell segítségével, s azt keresték, mi lenne a legjobb és leghitelesebb csatorna, amivel elérhetik a fiatalokat. A meghatározott célcsoportot azonban csak figyelemfelkeltő tartalmakkal lehetett megszólítani, a megszokott, unalmas megoldások náluk nem működnek.

A Roar saját kollégái segítségével kommunikál, pimasz, harsány, provokatív formában. Amikor látták, hogy működik az influenszer-marketing a toborzási témában is, már több ponton is be merték vetni. Például 2018-ban egy csapatépítőre hívtak meg néhány influenszert, akiket arra kértek, adjanak a saját tapasztalataikon, szemszögükön keresztül betekintést a vállalat életébe. „Ennek köszönhetően, aki kíváncsi ránk, klassz és hiteles képet kaphat arról, mi történik házon belül. Ebben az esetben is tudtunk szelektálni, ki a célcsoportunk, hány évesek, és ez alapján választottunk influenszereket is” – mondja a szakember.

 

Saját kolléga is lehet influenszer

Ennek a marketingmegközelítésnek az az előnye, hogy ellentétben a vállalatok által előre megtervezett imázs spotokkal, sokkal jobban harmonizál a valósággal, és az újonnan érkezők nem lesznek csalódottak, mert házon belül valóban az történik, amit a videón vagy a social media-tartalmakban is láthatnak.

„Miután láttuk, hogy mindez valóban jól működik, az igazi fordulópont a kommunikációnkban akkor történt, amikor elmozdultunk abba az irányba, hogy a saját kollégáinkat kezdtük el influenszerekké képezni. Első körben hat kollégát választottunk ki, akiket profi mentor és ügynökségi segítséggel képeztünk, így megtanulhatták, hogyan lehetnek hatékonyan és jól jelen a social media világában. Hogyan készíthetnek minőségi tartalmakat, jó videókat, szép fotókat; milyen hashtageket érdemes használniuk; hogyan kommunikálják a hétköznapjaikat és a Roart” – részletezi Árr Mariann.

 

Az első hatos már végzett, most következik a második évfolyam. „Vannak olyan kollégáink, akik 4000 vagy akár 6000 ezer követővel rendelkeznek az Instagramon. Az ő személyes céljuk is az, hogy csapatot építsenek, illetve szakmai tartalmakkal edukálják a követőiket, erre tehát tökéletes ez a felület és a közösség, amit kiépítettek a digitális térben” – teszi hozzá a vezető.

A programon belül céljuk, hogy organikusan növekedjen a követőbázisuk, elkötelezetté tegyék követőiket, ne pedig vásárolt követőszámot mutassanak fel. Emellett a tartalomgyártás minősége az, ami kiemelt szempontot jelent számukra, ennek pedig vannak bizonyos trükkjei. „Esetünkben a saját szemszögből készített, minőségi tartalom gyártása megcáfolja azt az általános szemléletet, hogy csak a tömegeknek szánt tartalommal lehet nagyot szakítani” – hangsúlyozza Árr Mariann.

 

Vagány brand

Az újszerű rekrutálásnak (toborzásnak) köszönhetően egyre több instás jelentkezőjük lett a vállalati Instagram oldalukon is, akik 24 órán belül visszajelzést kapnak, és megkapják a leendő interjúztató Facebook vagy Instagram profiljának linkjét is.

„Itt jön az izgalmas rész, ugyanis azoknak a vezetőinknek, akik roarerként toboroznak, a közösségi médiában használt profiljuk egyfajta naplóként funkcionál. Ha a jelentkezők látják a leendő vezetőjük szakmai és magánéletét, nagyobb bizalmat szavaznak neki, mintha csak egy automatikus levélüzenetet kapnának” – mesél a részletekről a vezető.

Összességében sikerült létrehozniuk egy friss, prekoncepciótól mentes márkát, amely a jövő salesei igényei szerint működik. Egy olyan brandet és szervezetet hívtak életre, amely megreformálja és célcsoport körében „szexibbé” teszi a beporosodott biztosítási tanácsadói szakmát.

„Amikor nekifogtunk a Roarról gondolkodni, egy olyan ügynökséget találtunk, amelynek a tagjai – hasonlóan a célcsoportunkhoz – szintén a Z és Y generációt képviselték, az ő kreatív gondolkodásuknak is köszönhető, hogy sikerült leporolnunk ezt a hivatást” – mondja Árr Mariann.

Így a stock fotók beállított képeinek üzenetei helyett egy élethű, vagány, szókimondó brand jött létre. „A jólfésült, unalmas megoldások az újgenerációs srácoknál nem működnek, de a Roarra tényleg felkapták a fejüket.”

 

Megtapasztalták, mennyire átütő ereje van annak, hogy „megengedték” a csapatnak, beszéljenek a munkájukról, miután szabad kezet adtak a profil és a vállalati tartalomgyártással kapcsolatban is. „Igen, van ennek kockázata is, de mi inkább az ellenkezőjét tapasztaltuk, azt, hogy a roarerek lojalitását erősítette, és örömmel osztanak meg továbbra is vállalati élettel kapcsolatos tartalmakat a személyes oldalaikon, főleg, ha vállalati szinten gondoskodunk arról, hogy megosztásra érdemes rendezvényeket, képzéseket, programokat szervezzünk a számukra ” – vélekedik Árr Mariann.

 

Rugalmasságért kiáltanak a megváltozott szokások

A modern toborzás folyamata egészen új dimenziót nyitott meg számukra, hiszen a jelentkezés már nem egy önéletrajz elküldésével kezdődik, hanem egy Instagram-sztorira reagálással, posztolással.

„Ez nagyon érdekes tendencia, hiszen van olyan munkatársunk, akinek az Insta-profilján keresztül heti két-három megkeresés is érkezik – mondja az ügyvezető. – Nem terveztünk óriási reklámkampánnyal a Roar bevezetése kapcsán, de mégis például az egyetemisták körében már ismert márkának számítunk, hiszen egyetemista kollégáink büszkén posztolnak arról, hogy ők bizony biztosítási tanácsadók, azaz roarek, és ezzel elérik a saját egyetemista közösségük tagjait. Izgalmas látni, hogy egy jól felépített munkáltatói márkának akkora hatása lett, hogy átfordítottuk a fiatalok gondolkodásában azt a tényt, hogy egy biztosítási tanácsadó avitt és öreges.”

Az újszerű marketingmódszereknek köszönhetően akár egy új üzletágat is fel lehet építeni. Aki bátor és hajlandó őszintén kiállni és megmutatni a valóságot, hiteles munkáltatói brandet építhet fel a közösségi médiumok platformjain.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4964 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ADAPTO Solutions Kft.

A legkeresettebb cégek: