Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
58_Morgan_Hunter.jpg
Forrás: ITB

Az álláskeresésnek van egy méltatlanul mellőzött iránya: amikor cégen belül keresünk új pozíciót. Ez a megoldás leginkább kiszervezés vagy leépítés során kerül előtérbe, főként a nagyvállalatoknál. Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni egy új, cégen belüli pozíció megpályázásakor?

Nem ördögtől való, hogy az évek alatt megszerzett szakmai tudásunkat és készségeinket a megszokott munkakörnyezetben, de már egy új területen szeretnénk továbbkamatoztatni. A belsős álláskeresésnek is megvannak az előnyei, hiszen az ismerős cégkultúrában már könnyen elboldogulunk, viszont hátrányt jelenthet, hogy külsős pályázókkal, sőt belsős vetélytársakkal is meg kell méretnünk magunkat. Ráadásul az új pozíció megszerzésében az eddigi céges múltunk és a főnökeinkkel való kapcsolatunk is sokat nyom a latba. Sokan azért riadnak meg az efféle álláskereséstől, mert adott esetben nagyobb a tétje, mint a cégváltással járó külsős álláskeresésnek. Arról nem is beszélve, hogy sok helyen inkább új kollégában és nem egy meglévő munkatárs új pozícióba emelésében gondolkodnak.

 

Miért nem könnyű a belső irányváltás?

A legtöbb munkavállalót a főnökével való konfrontáció riasztja vissza a belső álláskereséstől. Ha viszont jó a főnök–beosztott közötti kapcsolat, érdemes nyíltan, őszintén elmondani, miért szeretnénk másik céges pozícióra jelentkezni. Ezzel a főnök segítőkészségét és ajánlását is meg tudjuk szerezni, amire – mint referencia az új álláshoz – nagyobb cég esetében mindenképpen szükség van. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a belső pozícióváltás egyben azt is jelenti, hogy gondoskodunk kell az „utódunkról” is, illetve sikeres belső váltás esetén az átmeneti állapot elég komoly kihívást jelenthet.

A belső álláskeresés során a legfontosabb momentum az új pozícióra kihegyezett önéletrajzunk megírása. Erre sajnos nem alkalmas a már eddigi állásainkra elhasznált CV-nk aktualizálása. Hiába van az eltöltött évek tapasztalatai alapján remek cégismeretünk, kénytelenek vagyunk a belső használatra szánt önéletrajzunkat új fejezettel kiegészíteni – és azt az első oldalra, rögvest a személyes adataink után elhelyezni. Ebben taglaljuk a jelenlegi pozíciónkat, a feladatainkat és azt, hogy kivel tartjuk a kapcsolatot a szervezetben. Milyen projektjeink voltak és vannak (a HR mindent látó szeme sem tudhat mindenről), és milyen területeken szereztünk szakképesítést (nyelvvizsga, továbbképzések stb.). A belsős önéletrajz megírásában segítség, hogy bátran lehet céges szakzsargonokat is használni, hiszen hazai pályán „támadunk”. Ezt el is várják a HR-esek, hiszen így jobban átlátják, miért lehetünk mi a legjobb választás az új pozícióra, és miért ne egy külsős, fiatal titánt alkalmazzanak.

 

Újragondolt motiváció

A motivációs levelet sem szabad kihagyni a sorból, ez ugyancsak sokat segít a HR-es kollégáknak, hiszen számos újdonságot tudhatnak meg rólunk. A megfelelő készségek kihangsúlyozása a lényeg, illetve a jelenlegi pozíció értékelése – ebből következtethetnek arra, hogyan fogunk az aktuális munkánkhoz viszonyulni a jövőben, ha mégsem kapnánk meg a pályázott pozíciót.

Fontos szempont az is, hogy mennyi idő után adjuk be a jelentkezésünket – közvetlen a próbaidő lejárta után nyilván nem fog szimpatikusnak tűnni a „kiugrási” próbálkozásunk, még az újgenerációs cégek esetében sem. A vállalatok általában véve ugyan szeretik a saját nevelést előnyben részesíteni, de csak akkor, ha az lojális – ennek megtapasztalásához pedig idő kell, még manapság is.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2069 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Fazekas Csaba

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4928 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: