Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
digitalis_tanterem_1
Forrás: UPC Magyarország / Kiss Márk
Imádják a gyerekek a digitális tábla segítségével tartott órákat, és profi módon használják hozzá a tableteket. Az újbudai Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnáziumban mutatkozott be az országban először a UPC Magyarország Digitális Tanterem szolgáltatása. Az új rendszer segítségével a diákok ugyanakkora erőbedobással sokkal több tudást szerezhetnek meg, mint a hagyományos könyvek és munkafüzetek használatával. Az digitális tantermi eszközökön és tananyagon kívül a tanárok számára kifejlesztett továbbképzési programot is kínál az új szolgáltatás.

Belestünk a "Bethlenesek" egyik, digitális taneszközökkel felturbózott órájára, és egyből megállapítottuk, hogy ha valamiért, hát ezért sajnáljuk, hogy nem ülhetünk gyerekként köztük – most. Ők pedig azt sajnálják, hogy nem minden tanár nyitott egyformán a digitális megoldásokra: vannak, akik még ppt-t is csak nehezen készítenek, pedig mint mondják, sokat segítene a tananyagok még jobb megértésében egy jól összerakott prezentáció. A digitális tananyag viszont hibátlan!

Budapest 11. kerületében, az újbudai Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnáziumban tartották meg azt a rendhagyó tanórát, amelynek keretében a diákok Hoffmann Tamással, Újbuda polgármesterével és a jelenlévő újságírókkal együtt az országban először próbálhatták ki a nagyközönség előtt a UPC Magyarország Digitális Tanterem megoldását.

 

A közel 12 millió forint beruházással megvalósult, most átadott digitális tanterem felszerelése egy érintőképernyős kijelzőből – digitális táblából –, az azt vezérlő számítógépből, a tanári notebookból, az osztály létszámával megegyező számú tabletből, és azok biztonságos tárolására és feltöltésére szolgáló szekrényből áll. Emellett tartalmazza a teremben zárt wifi-hálózatot biztosító routert, a digitális tananyagok egy részét adó szoftvereket, valamint az oktatási keretrendszert is.

Vagyis egy biológiaórát például úgy kell elképzelnünk, hogy ha a környezetszennyezés káros hatásairól tanulnak a gyerekek, a digitális táblán valós fotókon és az állatok testének, belső szerveinek 3D-s számítógépes grafikáján is láthatják, milyen veszélyt jelent az élővilágra az eldobált szemét és nejlonzacskó.

 

A Digitális Tanteremben a diákok ugyanakkora erőbedobással sokkal több tudást szerezhetnek meg, mint a hagyományos könyvek és munkafüzetek használatával, mivel az információk naprakészen, korszerűen, több vizuális elemmel illusztrálva jutnak el hozzájuk, biztosítva ezzel a könnyebb megértést.

A program kiemelten támogatja a csoportmunkát azzal, hogy a tanulók egy megosztott képernyőn keresztül közösen tudják megoldani a nekik kiosztott feladatokat. Az ellenőrzés is hatékonyabb, mert a gép különböző sorrendben küldi a feladatokat a diákok tabletjeire, így nem tudnak puskázni egymásról. Könnyebbség viszont, hogy a teszteket a rendszer azonnal kijavítja, így nem kell várni az eredményre, és a hibákat a tanárral együtt rögtön ki is tudják elemezni a tanulók.

 

A Digitális Tanterem része a pedagógusok felkészülését segítő, speciális továbbképzési program is. „Gyermekeink megfelelő színvonalú oktatása, az alapvető, jövőre felkészítő tudás biztosítása mindannyiunk, szűkebb és tágabb közösségünk érdeke. Az oktatás jövőállósága pedig közvetlen hatással van településünk, kerületünk jólétére, fejlődésére és elismertségére. Az ehhez szükséges eszközök és tudás biztosítása olyan alapfeltétel, amellyel nemcsak gyermekeinket készítjük fel a jövőre, de rövid és hosszú távon is pozitív hatást érünk el közösségünk egészére nézve is. Nagy öröm számomra, hogy ez az igazán korszerű megoldás a mi kerületünkben mutatkozott be először, és biztos vagyok benne, hogy a mai napon újabb jelentős lépést tettünk a kormányzat Digitális Oktatási Stratégiájában kitűzött célok elérése felé” – nyilatkozta Hoffmann Tamás polgármester.

„Az általános- és középiskoláknak – az alapvető ismeretek részeként – ma már meghatározó szerepük van a mindennapi élet részét képező digitális írástudás fejlesztésében. Nem túlzás azt állítani, hogy ezeknek az ismereteknek az elsajátítása a munkaerőpiacon való érvényesülés egyértelmű feltétele, ezért mind a helyi közösség, mind a társadalom közös érdeke, hogy egyetlen tanuló se hagyhassa el az oktatási rendszert a megfelelő digitális kompetenciák elsajátítása nélkül. Munkatársaimmal azon dolgozunk, hogy a UPC Digitális Tanterem megoldása a sikeres indulást követően az ország minél több általános- és középiskolájába eljuthasson, ezzel is segítve a tanulók és a tanárok munkáját” – mondta el a rendhagyó tanórán Bodon Ildikó, a UPC Magyarország üzleti szolgáltatásokért felelős igazgatója.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2067 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Sebők Katalin

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4927 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: