Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
22_SA_Business_Index.jpg
Forrás: ITB

Hatalmas a verseny a legjobb IT-szakemberekért, megtalálásukhoz és megtartásukhoz a munkáltatói márkaépítéstől a szemléletformáláson át a különleges programokig számos dolgot tesznek a vállalkozások. Összeállításunkból kiderül, hogyan segíthet a tehetségek bevonzásában az informatikusok védőszentje, és mennyire lehet hatékony a szájreklám.

Formabontó rendezvények, nemzetközi hírű guruval való találkozás lehetősége, esély a külföldi tapasztalatgyűjtésre, különleges megmérettetés – többek között ezeket az eszközöket vetik be a hazai informatikai cégek annak érdekében, hogy megtalálják, megszerezzék és megtartsák a legtehetségesebb munkatársakat. A verseny igen kiélezett napjainkban az igazán jó informatikusokért, így nem csoda, hogy a csocsóasztal, színes iroda és a kiemelkedő anyagi juttatások mellett már extrákra is szükség van, ha igazi tehetségre vágynak a vállalkozások.

 

Különleges elvárások

A szakmai tudás mellett a gyors problémamegoldó képesség, az újító szemlélet, a folyamatos tanulás és szakmai fejlődés – többek között ezek a meghatározó képességek napjainkban az IT és a szoftverfejlesztői munkakörökben Magyar Miklós, a GE Healthcare Digital európai szoftverfejlesztésért felelős HR üzleti partnere szerint, így érthető módon igen nagy a kereslet az átlagból kiemelkedő, valódi tehetségekre. „Ráadásul a GE digitális átalakulása óriási lehetőségeket nyit meg: a digitalizáció hatása a cég szerteágazó működési területeire – a repülőgép-hajtómű gyártástól az egészségügyi megoldásokig – izgalmas és globális kihívások elé állít minket. Ezen lehetőségek kiaknázásához pedig kiemelkedő képességű munkatársakra van szükségünk. Sokan közülük már nálunk dolgoznak, de folyamatosan keressük az újabb tehetségeket is” – részletezte Magyar Miklós. A vállalatnál van egy kifejezetten IT- és szoftverszakemberekre fókuszáló toborzási csapat, amely folyamatosan kutatja a munkaerőpiacot, keresi a jövőbeli munkatársakat, akiket egyénre szabott ajánlatokkal igyekeznek megszólítani.

A legjobbak esetében ugyanakkor különleges elvárásokkal is kell számolni, és ahogyan Magyari Andrea, az NNG HR-igazgatója lapunk érdeklődésére elmondta, kulcsfontosságú már az első találkozás is. „Az első interjú, az első benyomás nagyon fontos, olyan jó hangulatot, inspiráló környezetet kell mutatnunk a potenciális jövőbeni munkatársaink felé, amit elvárnak az új munkahelyen. Ha csak az informatikai szektort nézzük, nyilván óriási a verseny, sok cég pályázik a legjobbakra, viszont mi úgy gondoljuk, hogy szakmaiságban is lehet különbség a vállalkozások között. Nálunk például már az interjúkon is részt vesznek a szakmai munkatársak, így azt érezhetik a jelöltek már a felvételi beszélgetések során is, hogy nagy tudású emberekkel dolgozhatnak együtt. Mivel attól is jó szakember valaki, hogy szenvedélye a szakmája és a mindennapokban szeretné azt gyakorolni, ezért az is fontos, hogy olyan komplex projekteken, egyedülálló problémákon dolgozhasson, amelyek előrébb viszik, fejlesztik” – fűzte hozzá Magyari Andrea.

Magyar Miklós szerint a munkaerőpiacon jelenleg kihívást jelent a megfelelő számú és képzettségű szakemberek megtalálása és megtartása, és a jelöltek a döntésüknél sok szempontot vesznek figyelembe, amire a munkáltatóknak proaktívan készülniük kell. A fizetés és a megtartás kapcsán a munkáltatói márka kiemelkedően fontos lett, és egyre erősebb a közösségi médiában elérhető visszajelzések szerepe is – gondoljunk csak a Glassdoorra, ahol a felhasználók nyilvánosan megoszthatják személyes tapasztalataikat egy adott munkahelyről, az ottani munkafeltételekről, a munkakörnyezetről, a bérezésről vagy akár a valódi szakmai fejlődési lehetőségekről.

„Sokszor találkozom olyan leegyszerűsítő megállapításokkal, miszerint a tehetséges kollégák számára egy munkahelyen például az a legfontosabb, hogy legyen csocsóasztal. Mi azt gondoljuk, hogy a tehetségek megtartása ennél sokkal összetettebb kérdés. Természetesen fontos szerepet játszik a munkakörnyezet: az iroda, az eszközpark, a kikapcsolódási lehetőség, a helyszín elérhetősége és az ott található szolgáltatások köre, az infrastruktúra, köztük akár a csocsóasztal is. Emellett azonban nagy szerepet játszik a személyes szakmai fejlődés lehetősége, a karrierút átláthatósága és elérhetősége is, valamint a legújabb technológiákhoz való hozzáférés és azok alkalmazása a napi munka során” – mutatott rá a GE Healthcare Digital európai szoftverfejlesztésért felelős HR üzleti partnere.

 

„Az új kollégákat többféle csatornán és eszközökkel érjük el, legyen az személyes megkeresés, egy közösségi médiaplatform, vagy akár egy élményalapú szakmai rendezvény, mint például a tavaly ősszel megrendezett Digital ChallenGE. Ennek során Budapest egyik népszerű romkocsmájába invitáltuk az érdeklődőket, akik többek között informatikai és digitális tudáson alapuló szabaduló szobás játékon vehettek rész, miközben jobban megismerhették az GE Digital üzletágát és az itteni karrierlehetőségeket. A játékalapú tehetségkutatás, mint eszköz, globális szinten is sikeresnek bizonyult. Erre remek példa a Geeks Go For Gold játékunk, ahol a GE gépei között zajló kommunikációt kellett megfejteni, dekódolni. Külön büszkék vagyunk arra, hogy az egész világra kiterjedő versenynek magyar nyertese lett” – tette hozzá Magyar Miklós.

 

Hatékony szájreklám

Az NNG-nél a legjobbak megtalálása érdekében szoros együttműködést alakítottak ki a HR-részleg és a marketing és kommunikációs osztály között. Ez segít abban, hogy a belső és a külső munkáltatói márkaépítés olyan legyen, amely sok potenciális jelölt emlékezetében nyomot hagy. „Hiszünk abban, hogy nem elegendő egy nagy akció, hanem sok, akár aprónak tűnő dolgot kell tenni azért, hogy akár a pályakezdők, akár a már tapasztalt munkavállalók körében magunkhoz tudjuk vonzani a legjobbakat. Attól válik egy munkahely igazán vonzóvá a legtehetségesebbek számára is, hogy azt érzik, nap mint nap jó bemenni dolgozni. Ennek kapcsán két dolgot emelnék ki az NNG-nél: mivel egyre több külföldi irodánk van, adott annak a lehetősége, hogy akár pár hetet, néhány hónapot külföldön töltsenek a munkatársaink, ami iszonyúan fontos sokak számára. A másik pedig az olyan programok, mint amit például az informatikusok védőszentje, Szent Izidor napján szerveztünk: a világ legnagyobb C++ programozó guruját, Scott Meyerst hívtuk el hozzánk, aki fantasztikus hangulatot teremtett. Ez nemcsak a kollégáink élményeit gyarapította és erősítette a belső brandet, de az általuk meghívott partnereknek, barátoknak köszönhetően a külső márkaépítéshez is hozzájárult” – idézte fel Magyari Andrea.

A legtehetségesebb munkatársak felkutatásában az NNG-nél a saját belső toborzási és kiválasztási csapatra építenek, de számíthatnak a cégnél dolgozókra is. A társaság HR-igazgatójának elmondása szerint a belső ajánlási rendszer nagyon jól működik és az új kollégák mintegy 40 százaléka így kerül a vállalathoz. A rövid távú eszközök közé tartozik még a munkáltatói márkát erősítő C++ Grand Prix programozói verseny, amely a legjobbak megtalálásában is segít.

 

A gyerekekkel kell kezdeni

A hosszú távú toborzási stratégia részeként az NNG a középiskolás, sőt a még fiatalabb gyerekek figyelmének az informatika felé irányításában is részt vesz. A Skool program keretében a cégnél workshopokat szerveznek, és nagyon sok nyílt napot rendeznek. „Napjainkban sok szó esik arról, hogy a lányoknak is meg kell jelenniük az IT-iparban, amit mi már régóta vallunk. Most ott tartunk, hogy az NNG-nél 80–20 százalék a férfiak és nők aránya. Nagyon sok visszajelzést kapunk arról, hogy a diverzitás mennyire hasznos, a vegyes csapatok más hatékonysággal, más módszerekkel működnek, mint a tisztán férfiakból állók” – fűzte hozzá Magyari Andrea. Az NNG HR-igazgatója rámutatott arra is, hogy a tehetséges munkatársak bevonzása és megtartása nagymértékben függ attól is, hogy milyenek a menedzserek, éppen ezért a vezetőkbe nagyon sokat kell befektetnie egy cégnek.

A GE-nél is hisznek abban, hogy minél korábban, már az általános iskolai és gimnáziumi évek alatt érdemes felkelteni a fiatalok érdeklődését az informatika iránt, ezért folyamatosan kezdeményeznek és támogatnak olyan programokat, amelyek vonzóvá teszik a szoftverfejlesztés és az IT területeit a jövő tehetségeinek. „Nemrég zajlott le például nálunk a Digitális Témahét, ahol az Abacusan Stúdióval együtt közel 300 diáknak mutattuk meg, milyen lehetőségek rejlenek a digitális technológiában. Áprilisban pedig a Lányok Napja rendezvényünkön középiskolás lányok jártak nálunk, hogy a játékos robotika foglalkozáson keresztül megtapasztalják, mire képesek a digitális technológia segítségével” – jelezte Magyar Miklós. A kisiskolások mellett természetesen a felsőoktatásban tanulók számára is biztosít szakmai fejlődési lehetőséget a GE gyakornoki és vezetőképző programjain keresztül, ahol a résztvevők élesben tesztelhetik tudásukat.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek: