Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

gdpr
Forrás: Backblaze

Egymillió forint bírságot kell fizetnie annak a NAIH által meg nem nevezett vállalatnak, amely kamerafelvételek nem előírásszerű kezelése miatt sértette meg a GDPR-t. Egy második ügyben bírság nélküli elmarasztalás történt, ott banki ügyintézés során keletkezett jogsértés.

Kiszabta első pénzbeli bíráságát a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH), a tavaly májusától érvényes GDPR alapján. Az érintett vállalatokat nem nevezi meg a NAIH, csupán az ügyeket írja le weboldalán.

Az első ügyben egymillió forintos bírság született, amely az érintett vállalat éves nettó árbevételének 6,5 százaléka. Ebben az ügyben egy ügyfél kamerafelvételek törlésének mellőzését, zárolását (az adatkezelések korlátozása), a felvételek másolatát, valamint a betekintés lehetővé tételét kérte az adatkezelőtől, mivel a felvételekre jogvitás ügyben van szüksége.

A kérést a vállalat visszautasította, azzal érvelve, hogy a felvétel nem támasztja alá az ügyfél történetét, csak azt bizonyítja, hogy abban az időben és helyen jelen volt. Az ügyben a NAIH azonban úgy döntött, a vállalat megsértette az ügyfél adatokhoz való hozzáférési jogát. Állásfoglalása szerint az adatkezelő nem kérhet indoklást az adatot kikérő ügyféltől, ugyanakkor az adatkezelő nincs olyan helyzetben, hogy eldönthesse, hogy a kikért adatok szükségesek vagy sem az egyén peres eljárásához.

A bírság kiszabása során a NAIH többek között értékelte a jogsértés jellegét, a felvételek helyreállíthatatlan törlését, amely megakadályozta az érintetti kérelem teljesítését, továbbá azt, hogy első alkalommal követte el az adatkezelő a jogsértést.

A második ügyben a NAIH bírság kiszabása nélkül állapította meg a jogsértést banki ügyintézés kapcsán. Itt az adatkezelő bank ügyfélszolgálati munkatársa jogalap nélkül értesített hozzáférésre nem jogosult harmadik személyt az érintett adós által megfizetni elmulasztott összegről, valamint egyéb, a vonatkozó jelzáloghitel-szerződésben szereplő adatairól.

A tájékoztatásra egy adminisztratív tévedés adott alapot, mivel a kérelmező adatait a szerződés több mint 10 évvel ezelőtti megkötésekor hibásan rögzítették. A NAIH jelen ügyben figyelembe vette, hogy az adatkezelő rendszerében a hibás adatokat haladéktalanul kijavította, valamint belső vizsgálatot folytatott le, amelynek megállapításait a hatósággal haladéktalanul közölte, hozzájárulva a jogsértés feltárásához.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2053 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Somkutas Norbert

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4910 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: