Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


ITB_today_580px_1.jpg
Forrás: ITB

TECHNOLOGY

Telekom: business as usual Különösebb pénzügyi meglepetések nélkül, az eddigi trendeket folytatva zárta az idei első negyedévet a Magyar Telekom, amely hamarosan megkezdi agilis átalakulását. Szabó János gazdasági vezérigazgató-helyettes nem is a pénzügyek ismertetésével kezdte a sajtótájékoztatót, hanem elmondta, hogy megkezdődik a Magyar Telekom agilis átalakulása, amely szervezeti változásokat és új működési modellt is hoz magával.

A Huawei kifejlesztette a világ első 5G autómodulját A Huawei Technologies infokommunikációs vállalat egy nemrégiben készített tanulmánya szerint 2025-re 60,3 millió 5G-vel összekapcsolt gépjármű lesz forgalomban. A következő generációs mobilhálózat és az annak köszönhető rugalmasság segítségével új autók, teherautók és buszok csatlakoznak majd egymáshoz. Magyarország is ambiciózus az úgynevezett „connected car”, azaz összekapcsolt és önvezető autók fejlesztésében, a zalaegerszegi Zala Zone Járműipari Tesztpálya építésének első szakasza e hónapban fejeződik be.


Cégmarketing – 2019 Legyen egy sztorid! 2019 marketingtrendje: a SZTORI. A cég és vezetője, márkája hiteles története mindent visz. A személyesség ma a sikeres marketing biztosítéka. Marketingtrendekről, az új technológiákról hallgassa meg a legjobbakat a Piac & Profit  Cégmarketing – 2019 konferenciáján, május 23-án, Budapesten.

Részletes program és még nagyon kedvezményes regisztráció:

https://piacesprofit.hu/konferenciakozpont/cegmarketing-2019/


Rajok és kentaurok: ilyen futurisztikus katonák vívják majd a (közel)jövő háborúit Mesterséges intelligencia által vezérelt fegyverek és rajokban tevékenykedő robotok vívnak majd a győzelemért a jövő harcterein, de hol lesznek az emberek? A Magyar Honvédség Modernizációs Intézete által szervezett Digital Soldier 2.0 konferencián rangos előadók kerestek választ a kérdésre.

Gépek sok szeretettel: 30 éves az Euronics Egyetlen balatonfüredi boltból fejlődött 66 üzletből álló hálózattá az Euronics, amely márkanév használatára egyedül a Vöröskő Kft. jogosult Magyarországon. Az elmúlt 30 év alatt tudatos építkezés, hosszú távú tervezés jellemezte a ma is dinamikusan fejlődő, magyar tulajdonban lévő családi vállalkozást.

Üzleti modellt vált az AliExpress Kína egyik legnagyobb technológiai vállalata, az Alibaba csoport változtat leggyorsabban növekvő üzletága, az online kiskereskedelmi piacteret működtető AliExpress üzleti modelljén. Kínán kívül más országok kiskereskedői előtt is megnyitja felületét azzal a nem titkolt céllal, hogy idővel az Amazon igazi vetélytársává válhat.

Gyakorlat és oktatás teszi a mestert Nem kell sokat gondolkodni azon, mitől működik jól az informatikai felnőttképzéssel, egyedi szoftverfejlesztéssel és konzultációval foglalkozó DPC Consulting üzleti modellje. Nem engedik porosodni tudásukat: képzéseiket az éles projektek tanulságaival frissítik, míg a fejlesztési projekteknél az oktatások tapasztalatait használják fel. Munkatársaik naprakész ismereteinek és készségeik folyamatos fejlesztésének a kulcsa, hogy mindenki érintett mindenben..

Közös blockchainplatformot tesztelt 50 bank Több mint 50 nemzetközi bank tesztelte sikeresen Voltron nevű kereskedésfinanszírozási alkalmazást. 27 országban tesztelték a Voltront, a résztvevők úgy találták, hogy a szokásos 5-10 napos teljesülési időt sikeresen leszorították 24 órára. A résztvevők 96%-a jelezte, hogy szerintük költséghatékonyabbá és gyorsabbá válhat a kereskedésfinanszírozás a rendszernek köszönhetően.

Mi áll a banki-fintech partnerségek útjába? A fintech startupok jellemzően technológiai háttérrel rendelkeznek, ezt az előnyt pedig a kisebb, egy kötötöttebb struktúrába bezárt banki IT-csapatok nem tudják behozni. A neobankok és a startupok ráadásul a felhasználóbarátságot, a könnyen használhatóságot tűzték zászlajukra. Négy okot gyűjtött össze a Financial Brand, amely miatt ritkábban a bank-fintech együttműködédsek. 

Erősen kérdéses az 5G rövid távú hazai relevanciája Egy éven belül Magyarországon is elrajtolhatnak az első 5G-s kereskedelmi hálózatok, a fogyasztók azonban hazánkban eleinte minimális hasznát fogják csak látni a technológiának. Ezek alapján erősen kérdéses, hogy lesz-e bárki, aki hajlandó többet fizetni az új generációs szolgáltatásért cserébe.

A divat és az e-kereskedelem A divat folyamatosan mozgó, éppen ezért üzletileg jórészt kiszámíthatatlan világ. A vásárlók elvárásai és preferenciái villámgyorsan változnak, a konkurensek közötti verseny igen éles, a profitért keményen meg kell dolgozni. Ebben a nehéz környezetben is megfigyelhetők azonban olyan trendek, amelyek segítenek eligazodni az e-kereskedők számára.

 

HUMAN

Tarolt a digitalizáció és újságírónk az idei Siemens Press Award hazai döntőjében Munkatársunk, Vass Enikő képviselheti majd hazánkat a Siemens regionális sajtóversenyének júniusi döntőjében. A korábbi évekhez hasonlóan a Siemens idén is meghirdette regionális pályázatát, amelyre immár 14 országból, köztük hazánkból is jelentkezhettek az újságírók. A téma ebben az évben is a digitalizációval és a napjainkban is zajló negyedik ipari forradalommal kapcsolatos volt: a sajtó munkatársai a városok, az ipar és az energetika digitális jövőjével foglalkozó publikációikkal pályázhattak.

Mennyi magyar munkahelyet szűntethet meg az automatizáció? Rengeteg munkahelyet fenyegethet az automatizáció Magyarországon - derül ki az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézetének friss kutatásából. Közel hétezer vállalat megkérdezésével vizsgálták, hogy a hazai cégeket milyen mértékben érintheti az automatizáció, és hogyan viszonyulnak az új technológiák bevezetéséhez. A cégek jelentős részénél (83 százalékuknál) legalább három olyan munkakör van, amely esetlegesen automatizálható.

Ugrásszerűen nőhet a biometrikus azonosítás szerepe A modern pénzügyi szolgáltatásoknál kulcsfontosságú az ügyfelek azonosítása, a jogosultságok ellenőrzése. Hamarosan egy fontos változás jön, 2019. szeptember 14-től véget ér egy korszak a hazai fizetési kultúrában. Ekkortól válik kötelezővé a bankok és az ügyfelek védelmében az úgynevezett erős hitelesítés követelménye.

Már a magyar nyugdíjasok is szelfizgetnek A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készült 2018-as felmérés szerint az idősek körében is egyre elterjedtebb az okostelefonok használata a mindennapokban. Az okostelefont használók aránya az ötvenes korosztály körében egy év alatt a 2017-es 51 százalékról 64 százalékra emelkedett 2018-ban. A hatvan év feletti internetezők 46 százaléka is már okostelefonon böngészett a neten, 2016-ban ez az arány még csak 36 százalék volt. 

Az emberek jóval többet is fizetnének az 5G szolgáltatásokért Az okostelefon-felhasználók akár 20 százalékkal többet fizetnének az 5G szolgáltatásokért, míg a korai belépők felét még a 32 százalékos felár sem riasztaná el - derült ki az Ericsson ConsumerLab legfrissebb, az 5G fogyasztói potenciálját vizsgáló reprezentatív jelentéséből. A globális elemzés szerint a fogyasztók azt várják, hogy az 5G már rövid távon enyhülést hoz a nagyvárosi hálózatok forgalmi telítettségében. 

Miért költsünk munkavállalóink testi-lelki egészségére? Mikor egészséges egy vállalat? Egy korábban „egyeduralkodó” szemlélet szerint akkor, ha versenyképes, hatékonyan működik, profitot termel, lehetőségeinek megfelelően az ágazattal együtt növekszik. Ugyanakkor a profit „P”-je mellé egyre inkább érdemes még további két „P”-t is figyelembe venni, az embereket (people) és a környezetet (planet).

Az online lábnyomunk a legféltettebb titkainkat is elárulja rólunk Az internet árnyoldalaival kapcsolatban sok szó esik az adathalászatról, vagy az erőszakkal, crackelések által megszerzett, érzékeny és személyes adatok kiszivárgásáról. Seth Stephens-Davidowitz a Google volt adatszakértőjeként viszont azzal is tisztában van, hogy elsősorban nem ezek a módszerek jelentik az igazi veszélyt. Sokkal inkább az önszántunkból megadott információk és ártatlannak vélt keresések válhatnak kockázatossá. 

Álláskeresők és fiatalok vállalkozóvá válását támogatják Elindult a Vállalkozz Velünk! projekt, ami a Közép-Dunántúli régióban a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja. A program fő célcsoportja a 18-25 év közötti fiatalok, akik sem oktatásban, sem képzésben nem vesznek részt és nem is dolgoznak, vagy 25-30 év közötti fiatalok, akik a programba történő bevonáskor a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálatnál regisztrált álláskeresők, valamint a 30. életévét már betöltött, a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálatnál regisztrált álláskeresők.

Mi különbözteti meg a nagy vezetőt az átlagostól? nagy vezetők nemcsak motiválnak, hanem cselekvésre buzdítanak. Aki inspirálni képes, az célt ad az embereknek, vagy az összetartozás érzését nyújtja - vallja Simon Sinek vezetési és marketing-tanácsadó, aki új könyvében egy történelmi párhuzamon keresztül is bemutatja a vezetés és vezetés közti különbséget.

Megéri a női alapítókba fektetni Sok férfi sem képes annyi pénzt keresni, mint egy vegyes vagy egy női csapat. Ha fintechről van szó, a női vezetők jobb befektetésnek bizonyulnak – állítja a KPMG felmérése. A cég kilencvenegy brit fintech céget vizsgált meg az Egyesült Királyságban. Ezek közül kilencnek volt legalább egy női alapítója. A jelentés szerint a női alapítóval rendelkező cégek kétszeres megtérülést hoztak átlagosan, mint a csak férfi vezetőkkel rendelkező startupok.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2053 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Somkutas Norbert

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4910 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: