Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
ITB_today_580px_1.jpg
Forrás: ITB

TECHNOLOGY

Trump és Zuckerberg együtt szabályoznák az internetet Az internet szabályozása volt Donald Trump amerikai elnök és Mark Zuckerberg, a Facebook elnök-vezérigazgatója közti megbeszélés egyik fő témája, amikor az elnök csütörtökön a Fehér Házban fogadta a vállalat első emberét - közölte Daniel Roberts, a közösségi médium szóvivője csütörtökön. A hírt Roberts közleményben jelentette be, hozzátéve, hogy Zuckerberg egyebek közt azért látogatott Washingtonba, hogy meghallgassa a politika alakítóinak aggodalmait és megbeszéléseket folytasson az internet várható szabályozásáról". Jó és konstruktív találkozója volt Donald Trump elnökkel a Fehér Házban" - szögezte le a szóvivő, ám nem bocsátkozott részletekbe.

Már az ingyenes Revolut-ügyfelek is kereskedhetnek részvényekkel Elérhetővé vált a sztenderd csomaggal rendelkező magyar ügyfelek számára is a Revolut „díjmentes” részvénykereskedési szolgáltatása – értesített a fintechcég. Először augusztusban a Metal (vagyis a 12,99 fontos havidíjat fizető) ügyfeleknek nyitották meg a tőzsdézés lehetőségét a Revolutnál, most pedig az ingyenes (Standard) kártyás ügyfelek is hozzájuthatnak a szolgáltatáshoz, igaz, lebutított formában.

Hamarosan bejelenthetik, hogy az állam beszáll a Telenorba A HWSW úgy tudja, hogy napok, de legkésőbb pár héten belül hivatalosan is bejelenthetik, hogy a magyar állam 25 százalékos tulajdonrészt szerez a Telenor Magyarországban. A HWSW értesülése szerint hamarosan bejelenthetik, hogy a magyar állam 25 százalékos tulajdonrészt szerez a Telenor Magyarországban. A pletyka nem új, hiszen már júliusban is elterjed a hír, hogy az állam az Antenna Hungárián keresztül szállna be a Telenorba, a Népszava akkor úgy értesült, hogy még idén létrejönne a tranzakció, erről pedig aktív tárgyalások folynak a Telenor felsővezetésével.

Hogy viszonyulnak az európai állampolgárok a digitális hirdetésekhez a GDPR óta? Az Európai Interaktív Digitális Reklámszövetség (EDAA) nyilvánosságra hozta a GDPR bevezetése utáni fogyasztói attitűdökkel kapcsolatos legújabb kutatását. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az online adathasználattal kapcsolatos fogyasztói tudatosság javul, és a tévinformációk magyarázatának köszönhetően pozitívabb irányba változott az online hirdetések megítélése. 4-ből 3 fogyasztó hallott már a GDPR-ról, azonban nem feltétlenül van tisztában annak szerepével vagy fontosságával. 

AR-rel és minijátékokkal toldja meg hirdetéseit a Facebook Új interaktív hirdetésformátumok bukkannak fel hamarosan a Facebookon: a vállalat bejelentette, az Instagramról már ismert feleletválasztós hirdetések már a Facebook hírfolyamában is feltűnnek, továbbá az eddig kísérleti fázisban lévő AR reklámok is nyílt béta szakaszba érnek. Végül de nem utolsó sorban a minijátékként működő hirdetések hozzáférhetőségét is kiterjeszti a cég, azt már nem csak a játékfejlesztők, de bármilyen érdeklődő vállalat igénybe veheti.

Budapest pezsgő fintech központtá alakulhat Milyen kilátásai vannak a hazai fintech szektornak? mennyire erősödhet fel a verseny a bankszektorral, szükséges-e a fintech cégek nagyobb mértékű szabályozása, illetve milyen kihívásokkal és kockázatokkal szembesül a szegmens? Többek között ezekre a kérdésekre válaszolt Szombati Anikó, az MNB ügyvezető igazgatója.

Ezek most a legértékesebb startupok – egy kínai cég hagyta le az amerikaiakat A top tízes listán 10 amerikai, két kínai és egy szingapúri startup kap helyet, a legértékesebb becsült értéke 75 milliárd dollár. A CB Insights gyűjtéséből kiderül, melyek most a legértékesebb startupok a világon. A hír- és videómegosztó alkalmazásokat üzemeltető Bytedance jelenleg a világ legértékesebb startupja, 75 milliárd dolláros becsült értékkel - CB Insights legfrissebb felmérése szerint. A Bytedance javarészt a népszerű videós alkalmazásnak, a TikTok-nak és a Toutiaónak köszönhetően vált ismertté.

A technológiai ágazat szétverése ellen emelt szót a Cisco Chuck Robbins, a Cisco első embere élesen bírálta a két felet a hónapok óta tartó kereskedelmi konfliktus miatt. A menedzser kijelentette, hogy a véleménye szerint a két kabinet valószínűleg pontosan tisztában van azzal, hogy micsoda jelenlegi és jövőbeli gazdasági értékekről van szó. Ezért sem szabad a digitális infrastruktúrát balkánizálniuk". A Szilícium-völgy egyik meghatározó képviselőjének számító óriáscég még 2015 júniusában jelentette be, hogy a következő években 10 milliárd dollár értékben hajt végre befektetéseket és köt partneri megállapodásokat Kínában.

Hogyan legyek digitális? Miután a kormány augusztus elején elfogadta a Digitális Agrárstratégiát (DAS) ideje elgondolkodnunk azon, hogy leszünk mindannyian digitálisak. Legyünk tisztában vele: kegyelmi idők ezek! A gazdálkodás körülményei – gondoljunk például az árakra, támogatásokra, alacsony kamatokra, adózási feltételekre – kedvezőek. De ezek egyike sem marad tartósan így. A hatékonyság, versenyképesség javításának kényszere hirtelen fog erősödni. Ahogy gyorsulnak a processzorok, úgy kell, hogy mindannyiunk számára egyértelművé váljon: lépést tartani egyre nehezebb lesz.

Indiában internet nélkül is információkat ad a Google Caesar Sengupta, a Google fizetési megoldásokért és a következő egymilliárd felhasználóért felelős ügyvezető igazgatója és alelnöke a blogbejegyzésében bejelentette, hogy Indiában a felhasználók immár internethozzáférés nélkül, a telefonjukon keresztül és ingyenesen használhatják a Google Asszisztenst, s feltehetik a különböző kérdéseiket az időjárásról éppúgy, mint a közlekedési információkról vagy a sporteredményekről. 

 

HUMAN

Neurodiverzitás a munkahelyen: elutasítani vagy felvenni? Máté gyerekkorától fogva csodabogárnak számított: matematikai tudása súrolta a zseniszintet, logikai képességén nem fogott ki semmi. Mire megszerezte mesterdiplomáját, tökéletesre pallérozott ismereteivel bárhol megállta volna a helyét. Szoftverfejlesztő pozícióra jelentkezett, de ugyanaz az akadály áll most is előtte, mint ifjú korában: a furcsaság stigmája. Az interjún nem szokványos módon viselkedik, ami lehetetlenné teszi, hogy neurotipikus sémákra támaszkodva kategorizálni lehessen.

5 tipp arra, hogyan legyen mindennap sikerélményed a munkahelyeden Jó vállalati imidzset kiépíteni és fenntartani nehéz, de jó hír, hogy egyre többen figyelnek rá. A feladatnak része lett az is, hogy az alkalmazott jól érezze magát a munkahelyén, amivel olyan kapuk nyíltak meg a munkatársak előtt, mint a sebezhetőség, a sikerélmények és az érzelmeik hasznosítása. Érdemes ezzel a szabadsággal okosan bánni – egy Szilícium-völgyben edződött guru segítségével mutatjuk meg, hogyan. 

Minek nevezzelek? Ki akar értékesítési munkatárs lenni, ha helyette „retail Jedi”-t írhat a névjegyére? Vagy mennyivel jobban hangzik a „happiness manager”, mint az ügyfélkapcsolati munkatárs? A korlátlan lehetőségek földjén tényleg az lehetsz, aki akarsz. Lássuk be, óriási tolongás van az informatikai piacon. A cégek versenyeznek a dolgozók kegyeiért, a dolgozók igyekeznek megkülönböztetni magukat cégen belül és a szélesebb munkaerőpiacon egyaránt. Ebben a helyzetben már nem elég, ha valaki szoftverfejlesztőket keres vagy egyszerűen biztonsági rendszermérnöknek hívja magát.

Förtelmes főnökök? Egy nagyjából 15 fős csoport vonul a zsúfolt belvárosi utcákon egy menő cukrászda elé a bolognai Strada Maggiore-n. Ahogy megérkeznek, fehér, műanyag maszkokat vesznek fel és matricákat kezdenek ragasztgatni az ablakokra és üvegajtókra. A matricán a felirat: ezen a helyen szemét a főnök! Mindeközben az egyik aktivista megafonon keresztül olvassa a hely egyik alkalmazottjának panaszait, aki azt állítja, hónapok óta nem kapott fizetést.

Élményt adni már kötelező Ha az ősz beköszönt, az nemcsak a szorgos munka kezdetét, de a legizgalmasabb időszakot, a konferenciaszezont is jelenti. A cégvezetőknek komoly kihívást jelent megfelelni ennek a kötelező trendnek, hiszen már akár évekkel korábban fel kell felkészülni egy-egy sorsfordító rendezvényre. Hab a tortán az, hogy már nemcsak az ügyfeleknek kell kötelezően élményt nyújtani egy-egy konferenciával, de a kollégáinknak is, például a csapatépítés során, hiszen ez a megtartás egyik fő eszközévé vált, hanyagolása hamar visszaüthet.

Aggódunk a gyerek online biztonságáért, de nem teszünk érte A gyermekek adatainak védelme és biztonsága az online térben manapság a szülők egyik legkomolyabb aggálya. Minden okuk meg is van erre, hiszen a Kaspersky felmérése szerint ma már – globális szinten – a 7–12 éves gyerekek közül 10-ből 9 rendelkezik internetre csatlakozni tudó készülékkel, okostelefonnal vagy tablettel. Háromból csaknem 2 szülő (64%) egyetért azzal, hogy gyermeke túl sok időt tölt az interneten, ami nem pusztán azt jelenti, hogy a gyermekkor egyéb örömeit és előnyeit a képernyő előtt töltött időre cserélik, hanem azt is, hogy folyamatosan különféle potenciális kockázatoknak vannak kitéve.

Az ELTE tudósai megfejtették, miért hisszük el az álhíreket Az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Szociálpszichológiai Tanszékének három kutatója arra volt kíváncsi, mi alapján hisszük el egy álhírről, hogy valódi. Bármennyire is igyekeznek a közösségi oldalak (vagy épp a Google) megszűrni/kizárni az álhíreket a platformjukról, az elmúlt évek tapasztalatai alapján inkább csak részeredményeket lehet elérni. Az igazán hatásos módszer az lenne, ha az internetezők maguk ismernék fel a hamis információkat, ám az Eötvös Loránd Tudományegyetem legfrissebb kutatási eredménye szerint ez lényegében utópisztikus gondolat.

A magyar, aki a legmenőbb Porschékat tervezi Varga Péter Zalaegerszegről indult világgá az érettségi után, hogy autótervezést tanulhasson, ma a Porsche németországi központjában a külső dizájnjáért felelős csapat vezetője. Egy hete is ő mutatta be Kínában a Porsche első elektromos autóját, a Taycant. Akik látták a korai rajzait, mind rögtön tudták, hogy nagy tehetséggel állnak szemben. Varga Péter nem térben tud jól rajzolni, hanem térben lát, és amit elképzel, azt tökéletesen körbe rajzolja. Őstehetségnek tartották, akinek az autótervezés állt jól, és csak az autótervezés. Festőként, ipari formatervezőként valószínűleg nem jut idáig.

Hogyan alakítja át a munkaerőpiacot az online világ? Ma már nem elég, ha egy toborzási szakértő tisztában van a kereslet-kínálat aktualitásaival: egyszerre kell pszichológusnak, nyomozónak, pedagógusnak, értékesítőnek és IT szakembernek lennie. A betöltetlen pozíciókról meg kell tanulni ugyanúgy gondolkodni, mint egy termékről, eladásukhoz pedig tudatos marketing stratégiát kell alkalmazni – világítottak rá a Profession.hu HR konferenciájának előadói.

A digitális bennszülötteké a világ – A Z generáció képes megváltoztatni egy cég megítélését is A teljes népesség negyede, több mint kétmilliárd ember tartozik az úgynevezett Z generációba, amelynek ellentmondásos mindennapjaira az HBO új sorozata, az Eufória ráirányította a közfigyelmet. A Z generáció tagjai éncentrikusak, nem kasztosodnak, bárkit és bármit bármikor kikapcsolnak az életükből, ugyanakkor a legtudatosabb fogyasztók, akiknek a net nem segédeszköz, hanem maga a mindennapi élet.

Egyre nehezebb lesz youtubernek lenni Szigorít a Youtube azon, hogy ki nyerheti el innentől a hivatalos hitelesítést az oldalon: ahelyett, hogy az eddigi, 100 ezer feliratkozós határt kellene elérni hozzá, a videómegosztó szubjektívebb módon, hitelesség és kiemelkedő teljesítmények alapján fogja osztogatni a hitelesítést a felhasználók között. Sokkal inkább úgy fog működni, mint a többi közösségi oldalon, azaz a nézőkkel való kommunikáción és a csatorna minőségén fog múlni, nem a feliratkozók mennyiségén, hogy valaki hitelesítve lesz-e.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek: