Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
ITB_today_580px_1.jpg
Forrás: ITB

BusinessForum 2019 Versenyképesség = innováció + digitalizáció? Az innováció lehetősége minden piaci szereplőnek adott, csak el kell hinniük a vállalkozásoknak, hogy nekik is van keresnivalójuk ezen a téren. Korunk egyik legizgalmasabb és egyben legtöbb kihívást rejtő dimenziója ez, s lassan minden, technológiával összeköthető mozzanatot felcímkézünk vele. De pontosan milyen lehetőségekről is van szó? Erre keressük a választ kerekasztal-beszélgetésünk során!

Részletes program és regisztráció: https://itel.li/businessforum

Kövesse Ön is az itelligence Hungary social media csatornáit!

Facebook: https://www.facebook.com/itelligencehungary/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/itelligence-hungary-kft./

 

TECHNOLOGY

Merre tovább, digitalizáció? Hol tart és merre kell mennie Magyarországnak a digitalizálódás útján – számos szakmapolitikai vezető kereste erre a válaszokat az elmúlt hónap nyilvános eseményein. A következő időszak stratégiai irányainak és kulcselemeinek meghatározása már csak azért is fontos, mert már javában zajlik a következő uniós ciklus programjainak előkészítése. Vegyesnek mondható a kép, ha Magyarország digitális felkészültségét és érettségét nézzük. Egyik oldalon a szűken vett infokommunikációs szektor a teljes GDP hét százalékát adja, míg a szélesebb értelemben vett digitális gazdaság a GDP mintegy 20 százalékát állítja elő, és ez az egyik legmagasabb érték az EU-ban.

Goldman Sachs: veszélyben vannak a világ nagyvárosai, a klímaváltozás elől a metropoliszokban sincs menekvés Ha szóba kerül a klímaváltozás és annak gazdasági hatásmechanizmusai, a pénzintézetek és egyéb nagyvállalatok nem sűrűn nyilatkoznak pesszimistán a dologról. Főleg nem az Egyesült Államokban, ahol a politikai közeg sem épp klímapárti mostanság. Ezért is olyan meglepő az amerikai Goldman Sachs befektetési bank 40 oldalas jelentése, ami sok hasonló irathoz hasonlóan kongatja a vészharangot. A jelentés mögött a Global Markets Institute áll, ami a Goldman Sachs Research nevű kutatási ágazatba tartozik.

Nagy befektetéseket tervez a Visa Magyarországon, érdekes időszak következik Magyarország egy tökéletes piac a növekedésre a Visának, és ezt befektetésekkel is támogatják majd - árulta el Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója lapunknak. Nagyon érdekes dinamikával rendelkezik ez a piac, mert átfogó változás zajlik a fogyasztói viselkedésben, átmenet zajlik a digitális és mobil világba, és a szabályozási környezet is előremutató - véli. A bankkártyák és a kártyatársaságok jövőjéről, az azonnali fizetési rendszerekről és az open banking világáról kérdeztük a szakembert.

Terjeszkedik a Kodak A Kodak 2017-ben lépett színre a 3D nyomtatásban. Akkor jelent meg a cég Portrait gépe, egy kettős extrudáló és a levegőt szűrő, teljesen zárt munkaterülettel kialakított rendszer. A cég alacsony nedvességtartalmú nyomtatószálak széles választékát kínál a printerhez: PLA, PLA Tough, HIPS, Nylon 6, Flex. A közismerten képalkotó technológiákkal foglalkozó Kodak szélesítette a Portrait nyomtatóanyag- és kiegészítő-palettáját. Az Akrillal és Nejlon 6/66/12-vel az eddiginél is jobb minőséget és tartósabb nyomatokat akarnak elérni.

Bejelentették a Central European Startup Awards magyar nyerteseit A Magyarországról indult kezdeményezés, melynek célkitűzése, hogy a régió 10 országának innovációs közegét megtalálja és összekapcsolja egymással, idén már hatodik éve hívja versenyre nemcsak a startupokat, hanem befektetőket, közösségi irodákat, nagyvállalati akcelerációs programokat, és még sok egyéb szereplőjét a startup ökoszisztémának. Idén a régió több mint 5 000 jelöltje közül jelentették be hat nemzet (Ausztria, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Románia és Szlovénia) országos szintű nyerteseit.

Rákot nem, de bajt okozhat: minden, amit az 5G-ről tudni kell Rák, autizmus, globális emberkísérlet, madár- és méhpusztulás: hazánkat is elérte a rettegés az új 5G mobilhálózattól. Az aggodalmak zöme áltudományos riogatás, továbbra sem fogja megfőzni az agyunkat a mobiltelefon. Viszont közben nem beszélünk a veszélyekről, amelyek miatt tényleg főhet a fejünk. Az 5G nagy áldása, a „dolgok internete” még kiszolgáltatottabbá tehet bennünket az adatainkból élő techóriásoknak – vagy épp a technológiát adó kínai cégeknek, amelyek Magyarországon is részt vesznek a hálózat kiépítésében. Nagykép a legújabb generációs mobilhálózatról.

Újabb hátszelet kapnak a podcastok Spotify-on Mostantól podcastokat is hozzáadhatnak a felhasználók saját Spotify lejátszási listájukhoz a cég közleménye szerint, amely állhat akár csak podcastokból vagy zeneszámokkal vegyesen kevert listából is. A vállalat bejegyzése szerint a streaming platform használóinak kérésére érkezett a megvalósítás, hogy például hosszabb autóutak alkalmából vagy futás közben egyszerre hallgathassák meg a híreket, sportos- vagy humoros műsorokat és kedvenc zenéiket - mintha csak saját maguk szerkesztenék a rádióműsort.

Egy dolog zöldnek látszani, de úgy is kell működni Világszerte egyre jobban aggódnak a vállalatvezetők a klímaváltozás kockázatai miatt, és hosszabb távon az ügyfeleik is nyomást gyakorolhatnak a cégekre, hogy környezettudatosan működjenek. Itthon is fokozódik az érdeklődés, de a vállalati és a fogyasztói oldalon is bőven akad még tennivaló. Vállalatvezetői szinten is felbukkant a klímaváltozás kockázata a KPMG nemrég megjelent, Agileorirrelevant című, globális vezérigazgatói körképe szerint (a kiadványt mi is szemléztük). Míg a cégvezetők 2018-ban csak a negyedik legnagyobb fenyegetésként értékelték az ökológiai folyamatokat, a növekedésre nézve az idén már ezt tartják a legkomolyabb veszélynek.

Okosodnak a robotok, de még nem tudnak felelősen dönteni Az automatizáció előretörése nem csak a fizikai munkaerő piacát fogja felkavarni, de felforgathatja az értelmiségi terület egyes részeit is. Bizonyos fokig a fehérgallérosok már most is robotokkal dolgoznak együtt, és a mesterséges intelligencia fejlődésének üteme sokakat meg is ijeszt. Szakértők szerint azonban feleslegesen aggódnak, a robotok ugyanis egy ideig még biztosan nem fogják tudni kipótolni a tapasztalatból, intuícióból építkező emberi tényezőt.

Kezdődik a Kiberbiztonsági Hónap, októberben verseny is lesz Magyarország immár negyedik alkalommal csatlakozik az Európai Kiberbiztonsági Hónaphoz. A kampánnyal összefüggő feladatokat, valamint az érintett nemzeti és EU-s felekkel való kapcsolattartást, egyeztetést a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet (NBSZ NKI) látja el. 2018-ban Magyarország az összesen 27 különböző típusú esemény megvalósításával ismételten bekerült a legaktívabb és legtöbb eseményt szervező országok közé (összesen 33 ország vett részt a kampányban.

 

HUMAN

Az a bizonyos humán oldal! Sorra jönnek a győzelmi jelentésnek is felfogható sajtóközlemények arról, hogy a digitalizáció, az automatizáció, a robotika vagy a mesterséges intelligencia hogyan alakítja át a munkavégzésünket és a (magán)életünket. Arról is hallunk pozitív jelzőktől hemzsegő híradásokat, hogy mennyire nyitottak a felhasználók ezekre a diszruptív technológiákra. Arról azonban kevesebb szó esik, hogyan sikerült mindezt átültetni a különböző méretű cégeknek a gyakorlatba. Holott a puding próbája az evés.

A világ legnagyobb vállalatait tanítja a pécsi Games for Business A gamifikáció zászlaja alatt szerveződő vállalati képzési platformjukkal olyan óriáscégeket tudhatnak partnereik között, mint a Deutsche Bahn vagy a Coca-Cola, de manapság már a világ egzotikusabb részeire is exportálják tudásuk. A Games for Business a toborzás és a képzések területén aratott sikereket, de azt vallják: minden olyan vállalkozásnál helyük van, ahol foglalkoznak az emberekkel és tudásátadásra van szükség. Magyarán mindenhol!

Családi kör a digitális korban – generációk együttműködése a 21. században A Telekom innovációs rendezvénysorozata, a Most Fórum szeptemberi kerekasztal-beszélgetése arra kereste a választ, hogyan járulhat hozzá a digitalizáció a nemzedékek közti kapcsolat erősítéséhez, a családi élet hatékonyabb szervezéséhez, és hogyan teremthet csatornát a generációk közti tudás átadásához – mindkét irányban. Az eNET 2019 májusában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők kétharmada szerint a digitális megoldások hozzájárulnak a család együtt tartásához.

Most mi, magyarok is kipróbálhatjuk Philip Zimbardo módszerét Ön hogyan tekint az időre? Vajon az élvezeteket hajszolja, elfogadja az élet sorsszerűségét, esetleg a régi szép időket idézi? Netán a kudarcokról és elszalasztott lehetőségekről panaszkodik vagy céljai megvalósításáért küzd? Az időperspektívánk – anélkül, hogy tudnánk róla - döntően befolyásolja a magánéletünket, munkánkat, karrierünket, viselkedésünket és kapcsolatainkat. Philip Zimbardo amerikai pszichológus szerint az, ahogy az időre tekintünk, alapvető személyiségjegyeink közé tartozik. Magyarul nemrég megjelent, Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvében a való életből vett példák alapján bemutatja, hogyan befolyásolják időperspektíváink a stresszkezelésünket, szülői stílusunkat, de még a szexuális életünket is.

A magyar fiatalok már több mint fele gondolja úgy, hogy nyugdíjasként is dolgoznia kell majd Egyre fiatalabb korosztály kezdi meg a nyugdíjas korra történő előtakarékoskodást, a most húszas-harmincas éveikben járó fiatalok több mint fele úgy gondolja, hogy pihenés helyett dolgoznia kell nyugdíjas korában - ez derül ki három pénzügyi intézmény friss kutatásából. Az OTP Nyugdíjpénztár legfrissebb kutatásából a Z generáció valamelyest optimistább, a legfrissebb KSH-adatok azonban az Y generáció jövőképét támasztják alá.

Teljesen átalakul az OKJ-s képzési rendszer Az alapszakmák megszerzésére már az iskolai rendszerben is lesz lehetőség, a felnőttek számára a jövőben a képzési idő rövidül, így gyorsabban lehet szakmát szerezni - közölte az ITM. Az OKJ-s képzésben tanulható szakmák száma 700-ról 174-re csökken. A szakképzés további erősítése érdekében átalakulnak az OKJ-képzések, ezzel a kormány újabb lépést tesz a munkaerőpiachoz jobban igazodó szakképzési rendszer felé - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Mit vegyek fel, hogy felvegyenek anyukaként Az óvodai-bölcsödei beszoktatás után sok anyuka tér vissza a munka világába vagy kezd el új állásokra pályázni. Az otthon töltött időszak alatt fenekestül felfordult a munkaerőpiac és az édesanyák testi-lelki világa is. Ilyenkor feltétlenül érdemes/ideje felfrissíteni a ruhatárat is. Lehet, hogy nem is gondolnánk, hogy ez milyen fontos a sikeres érdekében. Pálfy Évával brandstylist iparművész, nő marketing szakértő, B2W alapítóval az állásinterjúkra való öltözködésről és felkészülésről beszélgettünk.

Még mindig Európa egyik legalacsonyabb bérét viszik haza a magyar dolgozók Ismét szép számokat közölt a KSH a fizetésekről: eszerint az idén júliusban az átlagkereset már bruttó 362 600 forintra rúgott, ami nettó 241 100 forintot jelent. Ez pedig tavalyhoz képest 10,7 százalékos növekedés. Varga Mihály pénzügyminiszter gyorsan fel is hívta a figyelmet, hogy a nettó keresetek - főként az adócsökkentések, a versenyszféra és a közszféra béremelései, valamint a jelentős gazdasági növekedés hatására, no meg a családi adókedvezményekkel együtt számolva - 86 százalékkal emelkedtek 2010 óta.

Kiadói adatok az Evomedia programmatic ­portfóliójában A programmatic megoldások egy része, mint például a televíziós és a rádiós programozott reklámok használata még gyerekcipőben jár hazánkban, az online piac azonban egyre jobban alkalmazkodik a nemzetközi trendekhez, és lassan, de biztosan követi őket. A hazai programmatic piacról, a kiadói adatok felhasználási lehetőségeiről az Evomedia szenior programmatic specialistájával, Balsai Balázzsal és kereskedelmi igazgatójával, Gazsó Gáborral beszélgettünk.

Tizenöt éves az év magyar TikTok-videósa A tizenöt másodperces videókra épülő kínai platform magyar legjobbját 240 ezren követik, humoros videói átlagosan 100 ezer nézőt érnek el, a produkcióit 20-30 ezren lájkolják. A 15 éves Czura Karinát választották az Év TikTok-videósának a TikTop Awards & Fest rendezvényen. A szakmai zsűri és a közönség szavazatai alapján a több mint 240 ezer rajongóval rendelkező, humoros videóiról ismert Czurina Karina jelenleg a TikTok-platform egyik nagy kedvence. A legnézettebb videója külföldön is elterjedt, azt több mint 8 millióan látták és már 700 ezren lájkolták. Idén már világmárkák is megjelentek a videóiban hirdetőként.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek: