Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap

Szakértõk szerint lassul a CRM-piac fejlõdése, ugyanis nem feltétlenül kell milliós szoftvereket venni, ha valaki javítani akarja ügyfeleinek kiszolgálását.

Szinte valamennyi szakértõ egyetért abban, hogy leginkább a minõség javításával, az ügyfélkezelés (CRM) fejlesztésével lehet a már megszerzett piacokat megtartani, esetleg bõvíteni. Mindennek azonban élesen ellentmondanak azok a lesújtó tapasztalatok, amelyek az online ügyfélszolgálatok gyenge mûködésérõl tanúskodnak.

Fontos a személyes kapcsolat

Hiba volna ugyanakkor egyedül a fejletlen vagy rosszul megválasztott technológiát okolni. A tapasztalatok szerint a kudarc elõidézõi közé tartozik az is, hogy a legtöbb webkereskedõ rosszul választja meg az ügyfélkapcsolatokért felelõs munkatársait. Hiába mozognak otthonosan ezek az emberek az internetes technológia világában, ha nem rendelkeznek az ügyfélszolgálati munkához nélkülözhetetlen kommunikációs adottságokkal.

A rosszul mûködõ ügyfélszolgálatok nem „csak” a vásárlók, ügyfelek hangulatát rontják, hanem közvetlenül befolyásolják a vásárlásokat. A nem megfelelõ online ügyfélszolgálattal rendelkezõ kereskedések offline boltjaiban a vásárlók 70 százaléka kevesebb pénzt költ. A Jupiter Media Metrix vizsgálatából az is kiderült, hogy csak a boltok 18 százalékában férnek hozzá a kereskedõk a vásárlók összesített (online és offline) vásárlási elõéletéhez.

 

description

Hazai CRM-színvonal

 

Az internet mint értékesítési és marketingcsatorna fejlõdésében három szakaszt lehet elkülöníteni – mutat rá Szabó László, a GKIeNET Kft. ügyvezetõ igazgatója cégének egy, a hazai CRMpiacról szóló felmérése alapján.

Statikus fázis. Általános, nem változó információk feltöltése jellemzi, a frissítésekre havonta-kéthavonta vagy még ritkábban kerül sor.

Jellemzõen a cégtörténetre, a cég székhelyére, illetve elérhetõségére vonatkozó információk, illetve a termékekre vonatkozó statikus információk találhatók az oldalon. Jelenleg a közepes és nagyvállalatok 70 százaléka ebben az internetfejlesztési fázisban található.

Dinamikus fázis. Ahhoz, hogy át lehessen lépni ide, már a termékinformációk, az árak és a termékpaletta folyamatos frissítése szükséges, s lehetõséget kell adni az aktuális termék- vagy szolgáltatáskampányok feltüntetésére is. Az aktuális termékinformációkat a vállalatok 44 százaléka teszi elérhetõvé az ügyfelei számára az interneten keresztül.

Interaktív fázis. Folyamatos és részben automatizált kommunikáció zajlik a vállalat és az ügyfele között az interneten keresztül. Ennek alapját az ügyfélregisztráció jelenti, amely egyben az ügyfelekrõl szerzett információk körének bõvítését is támogatja, s az e-CRM kiindulópontját jelenti. Az interaktív fázist jelzõ ügyfél-regisztrációt a megkérdezettek 16 százaléka alkalmazza.

Kevés az adattárház

Javítja a vállalatok CRM-tevékenységének színvonalát, ha egymásra épülõ, s a technológiai elõnyöket kiaknázó alkalmazásokat vezetnek be. Jelenleg a cégek elsõsorban jelentések készítésében a legellátottabbak (a vállalatok 20 százaléka rendelkezik ilyen megoldásokkal), azonban az adattárházak 6 százalékos aránya jelzi, hogy a jelenlegi lekérdezések kismértékben épülnek integrált adatbázisokra.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4964 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: