Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

03_cim.jpg

Már beharangoztuk, most pedig a maga fizikai valójában is bekövet­kezett az, amin hónapok óta dolgoztunk: olvasóink kezükbe foghatják az ITBEHAVIOUR-ből BEHAVIOUR magazinná alakított kiadványunkat.

Kicsit ambivalensek az érzéseim, mert egyszerűen imádtam az ITBEHAVIOUR magazint, és most, hogy elhagyjuk az IT-t a BEHAVIOUR elejéről, egy picit vérzik érte a szívem, ugyanakkor már teljesen bele vagyok szerelmesedve a BEHAVIOUR magazinba. Ebben a nagy kettősségben azért ott van a folytonosság, hiszen eddig is humánmenedzsment kérdésekkel foglalkoztunk, ráadásul iparág függetlenül írtunk minderről, maximum az esettanulmányokban vagy az egyes cikkekben, interjúkban megszólalók többségét az ICT-szektorból választottuk. Az a tény, hogy a lap nevében ott szerepelt az „IT” előtag, humán fronton kicsit bezárt bennünket az IT-világba. De ha a tudásunk komplexebb ennél, akkor ezt muszáj vizibilissé tennünk! Az évek során, konkrétan közel 10 év alatt annyi mindent tanultunk meg és tettünk magukévá a bennünket körbevevő humán hátországból, hogy vétek lenne nem kamatoztatni. Pláne olyan időszakban, amikor minden egyes iparág egy sor megoldandó HR-feladattal küzd, s ezen problémák orvoslása sokszor előtte jár a cég core businessének kihívásai előtt. Vagyis oly korban élünk, amikor minden iparági szegmensre igaz, hogy bizony a HR csóválja...

De nem is lehet meglepődni ezen a folyamaton. Ugye emlékszünk még azokra az időkre, amikor a munkaerőhiány afféle „IT-urizálásnak” számított, és nem is értették más szektor szereplői, miért kell ezen a témán annyit lovagolni. Ma már nem csak IT-területről hiányoznak ezrével a tehetséges kollégák. De az IT-piaci szereplők kénytelenek voltak tükörbe nézni, megoldásokat szállítani, megedződni a túlélés érdekében. És persze, hogy az IT-területen jelentkezett ez a problémakör először – hol máshol, ha nem a technológiai, a social media és a globális világ mozgatórugójánál?

Már nemcsak a feladata, hanem a szerepe és a felelőssége is megnőtt az HR-vezetőknek. Azoknak a 35–46 éves, túlnyomó többségében budapesti női menedzsereknek, akik mára első számú döntéshozókká váltak HR-fronton mind nemzetközi, mind pedig hazai céges környezetben. Pár helyen még pozícióban vannak azok a fejlődni képes és a korral lépést tartó 47–58 éves „nagy öregek” is, akiknek a tapasztalatára, tudására szívesen támaszkodik a náluk egy generációval fiatalabb HR-vezetői derékhad. Akik korban nemcsak felfelé, hanem lefelé is figyelnek az igencsak friss tudású és meglehetősen erős érdekérvényesítéssel megáldott 23–34 éves HR-szakemberekre.

Tehát itt van előttünk egy nagyon tiszta célcsoport. Egy női célcsoport. Itthon a cégek HR-vezetőinek több mint 90 százaléka hölgy. Médiumként nekünk az ő munkájukat kell szupportálnunk printben, online-ban, a social mediában és az eventeken. Az ő munkájukat kell hatékonyabbá tennünk speciális, valódi szakmai tartalommal, nem feltétlenül nagy komolykodva, hanem színesen, szerethetően, helyenként akár játékos formában is.

Lépten-nyomon tapasztaljuk, hogy nincs az a HR-vezető, aki ne akarna újabb és újabb információkhoz jutni a munkaerőpiacról. Örökké kíváncsiak az HR-piac aktuális trendjeire, kihívásaira, szívesen olvasnak arról beszámolókat, elemzéseket, értékeléseket, véleményeket. Egyszerűen mindenevők. Mindent tudni akarnak, ami az aktuális HR-feladataikat leginkább érinti. És legalább ennyire vevők a munkaerő-fejlesztéssel és a munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos információkra. Tudni akarnak az új képzési, toborzási, megtartási lehetőségekről, a különféle fejlesztési programokról és az azokban fellelhető új trendekről, véleményekről. És kíváncsiak arra is, hogy más HR-es szakembereknek mik a konkrét tapasztalataik a képzésekkel, toborzással, megtartással kapcsolatban. Utóbbiaknál legalább ennyire nyitottak a (potenciális) munkaerő „élménybeszámolóira” is.

Úgy látjuk, hogy 2019 a képzések és fejlesztések éve lesz az HR-ben, tehát ez a BEHAVIOUR magazinban egész évben egy standard téma lesz.

Mivel a HR-szakembereknek kiemelten fontosak a különféle networking lehetőségek, így ezt nekünk média oldalról kutya kötelességünk megadni. Tehát arra is bizton lehet számítani, hogy ott leszünk egy sor HR-es rendezvényen, és beszámolunk majd ezekről a szakmai, netán társasági eseményekről, amelyek szintúgy a kapcsolatépítés platformjaként szolgálnak. Folyamatosan figyeljük, hogy a legfontosabb nemzetközi és hazai pozíciókban milyen változások mennek végbe. A kiemelkedő eredményt elért HR-vezetőket, az ő előre törésüket biztosan be fogjuk mutatni, és megkeressük azokat a cégeket is, ahol a HR cégen belüli megítélése, vagyis a HR generálta változások megítélése példaértékű.

Nekünk is izgalmas pillanatok ezek, amikor Önök kézbe veszik az első BEHAVIOUR magazint. Hiszen fehéren-feketén kiderül, mennyire tudtuk megvalósítani a fenti célokat már ebben az első lapszámban – amely nem mellékesen az ITB első, iparágfüggetlen magazinja a kiadó médiaportfóliójában. Duplán debütálunk!

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2053 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Somkutas Norbert

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4910 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: