Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
03_27_17.jpg

Mostanság self-brandingről beszélnek meg influenszereket emlegetnek, régebben ezeket az embereket inkább véleményformálónak vagy egyszerűen megmondó embereknek nevezték. Hívhatjuk őket bárhogy, a lényeg az évek múlásával és a divat változásával is ugyanaz maradt: azokról beszélünk, akikre odafigyelnek, akiknek a mondandóján elgondolkodnak és esetleg annak figyelembe vételével cselekednek mások.

Gyakran tapasztalom, hogy amikor egy tárgyalás során a brandépítés kerül szóba, akkor a vezetők legtöbbször a cég brandépítésében gondolkodnak, s nem egyszer rá kell őket vezetni arra, hogy céges brandet csak úgy lehet építeni, ha a vezető brandjét építjük fel. Ilyenkor gyakori első reakció a tiltakozás: mondván, ő nem hiú ember. Észérvekkel, példákkal többnyire meggyőzhetők, hogy nem ördögtől való dolog a personal branding, hanem a céges sikerek elérésének egyik nélkülözhetetlen eleme. Aztán amikor a személyes és áttételesen a cég brandépítésének látszik az eredménye, akkor végeztük jól a munkánkat. Egy cikk utóélete, egy ITB eventen való szereplés visszhangja, egy Facebook vagy egy LinkedIn poszt magas reakciószáma vagy a TOP 25-ös sikeres menedzserekről és a TOP 52-es sikeres cégekről szóló szavazás értékítélete mind arról szól, hol tart imázsépítésben a cégvezér, no meg az általa vezetett cég. Sokszor tapasztaljuk azt is, hogy korábbi vezetők által felépített, kiváló presztízsű cégből előbb-utóbb kipotyog az a vezető, aki a personal brandingre nem fordít különösebben gondot. Mint ahogy arra sem gondol a vezetők többsége, hogy hol nem szabad megjelenniük, mert leginkább csak arra koncentrálnak, hogy minél több helyre menjenek el. Pedig arra is figyelni kell(ene), de leginkább a PR-szakemberének, hogy legyen definiálva az a szint, ami alá nem szabad menni.

De vannak, akik nem adják ki kezükből a saját maguk épít(get)ését. És hát bizony, ebben a nagy selfbranding lázban azért lát az ember nem egy furcsaságot. Nekem azok az énmárka-építők jönnek be leginkább, akik ezt nem izzadságszagúan teszik, hanem egyfajta természetességgel, de legfőképp hitelesen építik magukat ország-világ előtt. És ha jól belegondolok, ők nem is feltétlenül első számú vezetők, így a marketingvezetők többnyire nem is fókuszálnak rájuk, hacsak nem az a feladatuk, hogy arcot adjanak a cég szakembereinek. De ilyenkor többjüket kell(ene) felvonultatniuk, ráadásul valamilyen rendszerességgel, ami viszont a büdzsék véges volta miatt nem egyszerű feladat. Így az a szakember, aki azt szeretné, hogy őt valódi influenszerként jegyezzék, szívesen ad interjút, boldogan megy szakértőként különféle rádió- és tévéműsorokba, elfogadja a konferenciás felkéréseket, s mindezt rendre kiposztolja a megfelelő social media csatornán, s ezen (média)szerepléseit rendre meg is osztja, hadd olvassa, lássa, hallja, aki lemaradt róla.

Céges közegben nem triviális, hogy ezt valaki megtehesse. Kezdetben biztosan vékony jégen jár, aki ezzel megpróbálkozik, hiszen nem könnyű annak a kezelése, ha valaki például épp a főnöke mögül kiragyog. Még akkor sem, ha ez a ragyogás áttételesen visszahat a cégre. S bizony, ha valaki ügyesen felépítette magát, akkor rá óhatatlanul is többen figyelnek, és ebben a nagy munkaerőhiányos érában biztosan bombázzák ajánlatokkal. Így hát a magam részéről nem irigylem azokat a HR-vezetőket, akiknek a környezetében ilyen szakember van. Meglehetősen ambivalens helyzetben lehet, hogy meddig adjon teret az énmárka-építésnek, hogy az céges szempontból ne forduljon visszájára.

Médiás pályafutásom során megéltem azt is, amikor én építgettem a saját brandemet, de volt részem abban is, amikor az én kollégáim építgették az ő személyes márkájukat. Mindkét esetben pozitív volt a tapasztalatom: hagyták, hogy újságíróként, főszerkesztőként nevet szerezzek, mint ahogy én is hagytam, hogy mellettem felnőjenek azok az újságírók, akikből rendre az év informatikai újságírói vagy az év informatikai biztonsági újságírói lettek. Már jó ideje cégvezető vagyok, és azóta mindig igénybe vettem külső szakember segítségét, s látom, hogy nemcsak úgy nagy általánosságban kell növelni az ismertséget, hanem szépen tovább kell építgetnem a professzionalista–önmegvalósító imázsomat, és ehhez bizony magánemberként, üzletemberként erőteljesen kell használni a social mediát.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2054 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Lakovich Nándor

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4911 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: