Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


y_generacio
Forrás: Twitter

Különféle digitális eszközökön naponta akár 11 órát is eltöltenek az Y generáció, más néven millenniumi nemzedék tagjai, vagyis az ébren töltött órák zömét tartalomfogyasztással töltik ki egy friss amerikai kutatás szerint.

A digitális eszközök meghatározó trendjei mögött az Y generáció kiterjedt eszközhasználata húzódik, hiszen a millenniumi generáció tagjai az ébren töltött órák kimagasló számát ezeken a készülékeken töltik a Nielsen Egyesült Államokban végzett teljes körű, médiatartalom-fogyasztási szokásokat felmérő riportja szerint.

Eszközhasználat és generációs frontok

A különféle tartalmak okostelefonon történő fogyasztásában kiemelkedő szerepet töltenek be a videós tartalmak, ezek népszerűsége jelentősen megugrik olyan tevékenységek, mint ingázás, taxizás, orvosnál várakozás; stb. során. Ez a fajta passzív fogyasztás jelentősen megnöveli a napi médiaidőt, egyben hozzájárul az elfoglaltság, hasznos időtöltés érzetéhez.

Ezzel szemben az idősebb nemzedékek inkább a nagyobb képernyőket preferálják (televízió, laptop). A felmérésből kiderül az is, hogy minél fiatalabb az adott tartalomfogyasztó, annál kisebb az általa használt készülék (tablet, okostelefon). Az Y generáció tagjai számára a televízió csupán egy képernyő, amely sokkal több funkció betöltésére képes, mint csupán tévézés: egyaránt használható videójátékokhoz, internetezés és zenehallgatás során.

Az amerikai háztartások közel kétharmada (60 százalék) rendelkezik multimédia-lejátszóval, vagyis képes online tartalmak streamelésére. A készülékválasztás azonban már generációs kérdés: míg a fiatalabbak a játékkonzolt, addig az idősebb generációk kimondott streaming-eszközöket használnak a folyamatos internetes tartalomfogyasztásra. Az okostelevíziók a határmezsgyén állnak preferencia tekintetében, hiszen mind az idősebb, mind a fiatalabb korosztályok egyaránt élnek velük. A vizsgált háztartások 5-6 százalékában mindhárom streamelésre alkalmas készüléktípus megtalálható, legalább egy okostelefonnal pedig a háztartások 87 százaléka rendelkezik. Ez utóbbi készüléktípus egy évtizede jelent meg, elterjedtsége és alkalmazása történelmi pedig csúcsot dönt.

Az Y generáció tagjai a korai elfogadók közé tartoznak, vagyis hamarabb „kattannak rá” az újabb digitális készülékekre. Jóllehet, az idősebb korosztály tagjai szintén digitáliskészülék-használók, a millenialek hamarabb és jellemzően nagyobb számban használják az újdonságokat; mivel „véleményvezérek”, viselkedési és használati mintájukat pedig idővel átveszi a többi kütyütulajdonos.

Youtube-celebek és váltogatott streaming zeneszolgáltatók

A Nielsen Y generációs felmérése rámutatott arra is, hogy a közösségi média sztárjai igazi celebritások, hitelességük, értékük a klasszikus értelemben vett filmcsillagokéval egyenlő értékű. Ez meglehetősen nagy paradigmaváltás a korábbi generációk percepciójához képest.

A hirdetésblokkolók használata is másféle attitűdöt sejtet: telepítésüket nem a megjelenített tartalmak indokolják, hanem az, hogy a reklámok lelassítják a készülékeiket, ami csökkenti a fogyasztott tartalommal töltött idő élményét. Érdekesség, hogy nem ritka a tudatos reklámfogyasztás, amennyiben a fogyasztók azokat viccesnek vagy érdekesnek találják. Emellett ingyenes szolgáltatásért cserébe hajlandóak elfogadni a különféle reklámokat, ami fontos potenciál a piaci szereplők számára.

Nincs elköteleződés közösségimédia-platform és streaming-zeneszolgáltató tekintetében: alkalomtól függően egyaránt használják az Y generáció tagjai a Snapchatet és az Instagramot, ahogy gondolkodás nélkül váltogatnak akár a Spotify és egyéb zeneszolgáltató között is. Népszerűek a különféle podcastok is. A közösségi médiát aktívan, tudatosan használják, a hagyományos szöveges üzeneten túl a vizuális üzenetküldés is mind népszerűbb – az Y generáció ezzel túllépett a hagyományos szöveges üzenetek világán.

Videó, zene, „többkütyüség”

Az Y generációra kifejezetten jellemző, hogy legalább napi 30 percet tölt videók okostelefonon történő nézegetésével, tartózkodási helytől függetlenül (akár a konditeremben, vonaton vagy éppen otthon), a „video-on-the-go” a mindennapjaik része. Amennyiben fizetős zeneszolgáltatást vesznek igénybe, jellemzően egy előfizetés mellett több egyéb platformon is jelen vannak, csak így képesek a teljes zenei palettát lefedni. Albumok helyett mindenekelőtt saját lejátszási listákat hallgatnak. Nem ritka a multitasking sem: videós tartalmak fogyasztásával párhuzamosan egyéb tevékenységet is végeznek, akár több képernyőn.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Kisgergely Kornél

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4960 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:EcoSim Kft.

A legkeresettebb cégek: