Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
e-kozigazgatas
Forrás: NISZ

Sorban állás nélkül ügyet intézni, néhány kattintással csekket fizetni, várakozás mentesen személyit igényelni. Január 1-je óta működik az e-közigazgatási rendszer, ami hatalmas mérföldkőnek számít az állam digizalizációjában. Épp ezért március 7-én az Infotér által megrendezésre kerülő konferencia fókuszában az e-közigazgatás lesz: best practice megoldások, gyakorlati tapasztalatok, testre szabható közigazgatás, új technikák és innovatív iratkezelési megoldások várják a résztvevőket.

A magyar kormány nem kisebb célt tűzött ki magának 2018-ra, mint a közigazgatás digitalizációját. A nagy léptékű program megvalósításához jó alapnak bizonyult az emberek digitális fogékonysága, illetve az is, hogy háromezer nyugdíjasnak már a tavalyi évben volt ügyfélkapuja, melyet rendszeresen használt.

Trendek, fejlesztések, eredmények

Az új év első napjától élő rendszer hatalmas előrelépés, hiszen a teljes közigazgatást lefedi. Az azóta eltelt két hónap pedig rengeteg tapasztalattal szolgált. Mindezek szakmai ismertetésére, megvitatására, a további újítások és innovációk bemutatására az Informatika a Társadalomért Egyesület 2018. március 7-én harmadik alkalommal rendezi meg az e-Közigazgatás Képzés és Konferenciát, „Központban az elektronikus ügyintézés és a legeredményesebb elektronikus iratkezelési módszerek, megoldások” alcímmel. A rendezvénynek az Uránia Nemzeti Filmszínház ad otthont, ahol a téma szakértői és jogalkotói tartanak előadásokat intézményi, valamint szállítói oldalról.

A megnyitót követően Hajzer Károly informatikai helyettes államtitkár ismerteti az elektronikus iratkezelés mibenlétét, és a felhasználóbarát platformot nyújtó webes űrlapokra tervezett iForm-ról is többet megtudhatnak az érdeklődők. A szakmát lázban tartó ePapírról is szó lesz, valamint eHR-megoldás és az AVDH felhasználási lehetőségeinek bemutatása sem marad ki, amelyet a NISZ tolmácsolásában ismerhetnek meg jobban a résztvevők. A postai e-szolgáltatások is górcső alá kerülnek, valamint a hivatali kapu, ügyfélkapu, cégkapu, perkapu és a SZEÜSZ-ök is laikusbarát magyarázattal kerülnek bemutatásra.

A konferencia széles merítést nyújt a sokoldalú e-közigazgatási rendszer gyakorlati alkalmazásából és hasznából. A fő témák mellett a természetesen az eddig elért eredményekről is alapos képet kapnak a jelenlévők. A program összeállítása olyan sokszínű, hogy nemcsak az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kötelezettségekre, a törvény hatályba lépését követő 2 hónap tapasztalataira és eredményeire koncentrál, hanem arra is, hogy intézményi oldalról, gyakorlati példán keresztül is bemutassa az első, úgynevezett best practice megoldásokat a központi közigazgatásban. A gyakorlati példák mellett az elektronikus közigazgatás következő mérföldkői, valamint új innovációs technikák, a digitalizáció mértékével is újnak számító iratkezelési megoldások is prezentálásra kerülnek.

Amikor az igény találkozik az innovációval

Az e-közigazgatás a digitális evolúcióra adott válaszreakció, mert, ahogy Deutsch Tamás Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos szokta hangsúlyozni: „aki kimarad, az lemarad”. Épp ezért a kormány elébe megy az újításoknak, és a kabinet úgy döntött, hogy az államigazgatásnak szintet kell lépnie, és fel kell vennie a ritmust, a más online platformokon már megszokott ergonómiával, annak érdekében, hogy kielégítse az ügyféligényeket. Első lépésként elindult a Cégkapu, ahol a vállalkozásokat az állam közvetlenül elérheti, és fordítva. Január 1-jétől pedig elstartolt az elektronikus közigazgatás, aminek lényege, hogy az önkormányzatok, bíróságok, a közjegyzők, az államigazgatási szervek és a közüzemi szolgáltatók kötelesek elektronikus ügyintézést biztosítani.

A konferencia résztvevői tehát megismerhetik az aktuális trendeket és az államigazgatást érintő legfrissebb digitális újításokat, valamint hasznos use case-eket tehetnek magukévá. A jövő tehát elkezdődött, Magyarország pedig elkezdte a felzárkózást a digitalizált országhoz. De arra a kérdésre, hogy a kormányzati e-közigazgatás sikeresen vizsgázott-e, március 7-én kaphatnak választ az érdeklődők.

 

(X)

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2072 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Laufer Tamás

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4951 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: