Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


e-ugyintezes
Forrás: jvgtech.hu

Napjainkban már természetes, hogy a bankokkal, távközlési és más piaci szolgáltatókkal elektronikus formában, közérthető, modern felületeken kommunikáljunk. Az ügyfelek joggal várják el, hogy az állam is biztosítsa számukra a gyors és kényelmes online ügyintézés lehetőségét, illetve a más online platformokon már megszokott ergonómiát. Erre az igényre ad megfelelő választ 2018. január 2-tól a hazai e-ügyintézés új kiindulópontjának szánt személyre szabható ügyintézési felület.

2018. január 2-tól új ügyintézési felületet használhatnak az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek. A hazai elektronikus ügyintézés történetében mérföldkőnek számító fejlesztés során olyan e-közigazgatási, e-ügyintézési platformot kívántunk létrehozni, amely követi a kor trendjeit, letisztult arculattal, komoly informatikai tudás nélkül is használható módon, közérthető tartalommal jelenik meg és a modern piaci szolgáltatóknál megszokott felhasználói élményt nyújtja a közigazgatási ügyeket intézők számára. Az asztali számítógépeken és mobil eszközökön egyaránt elérhető felület januártól a hazai elektronikus ügyintézés központi belépési pontjaként fog működni. Az ügyintézési felületre elsőként csak ügyfélkapus azonosítással, a jövőben azonban többféle azonosítási mód közül választva lehet majd belépni (eSzemélyi, telefonos azonosítási kód).

Digitális evolúció: sorban érkeznek az új e-szolgáltatások

Az új felület nem pusztán egy könnyen áttekinthető, vonzó ügyintézési platform lesz, hanem az e- közigazgatási portálokat és szolgáltatásokat összefogó komplex keretrendszer, amelyre az e-ügyintézési szolgáltatók tudják kihelyezni saját szolgáltatásaikat. Az új felület 2018. január 2-től pilot jelleggel lesz elérhető, ezért az indulást követő hetekben az első tapasztalatok, a tesztek és a felhasználói visszajelzések alapján elvégezzük a rendszer finomhangolását. A platform kialakítása tehát egyfajta evolúciós folyamatnak tekinthető, melynek eredményenként az új felületen január elejétől kezdve újabb és újabb elektronikus szolgáltatások érhetőek majd el, így a különböző élethelyzetekhez köthető ügytípusok százait lehet majd teljesen elektronikusan intézni. Az új platform év eleji indulását követően az ügyintézés eddig megszokott felülete, a magyarorszag.hu portál változatlanul elérhető és használható lesz. A párhuzamosságot addig tartjuk fent, míg az új e- ügyintézési platform elérhetősége, szolgáltatásai és funkciói a felhasználók szélesebb körében ismertté nem válnak.

E-ügyintézés biztonságosan

Az új platform fejlesztése során kiemelt hangsúlyt kapott az informatikai biztonság, amelyet a jogszabályoknak megfelelően és jövőbe mutató technológiák alkalmazásával alakítottak ki. Ennek köszönhetően a felhasználók biztonságosan kényelmesebben és gyorsabban intézhetik majd ügyeiket.

ePapír – a sokoldalú ügyintézési megoldás

Az új felület kialakításakor azokra is gondoltunk, akiknek kevesebb rutinjuk van az informatikai eszközök és alkalmazások használatában: nekik szól az ingyenes, hitelesített üzenetküldő szolgáltatás, az ePapír. Segítségével a felhasználók elektronikus úton léphetnek kapcsolatba azokkal az e-ügyintézést biztosító hazai szervezetekkel vagy hivatalokkal, amelyek csatlakoztak az ePapír rendszerhez. Az ePapír egy könnyen használható alkalmazás, amely elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott hivatalokkal, intézményekkel. Az alkalmazás egyszerűsíti az ügyintézést, gyakorlatilag egy biztonságos e-mail szolgáltatásra hasonlít, amely segítségével az állampolgárok biztosak lehetnek abban, hogy a beadványuk célt ért, ugyanakkor az ügy elintézéséhez szükséges iratokat hitelesítve is csatolhatják a levelükhöz. Az üzenetek sikeres elküldéséről a rendszer feladási igazolást küld a személyes Ügyfélkapuhoz tartozó postafiókba, úgy mintha a hagyományos, papír alapú ügyintézés során tértivevénnyel adnánk postára a dokumentumokat.

Cégkapu – a céges „Ügyfélkapu”

Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások elérhetősége 2018 elejétől nem csak a természetes személyek részére lesz biztosított, mivel az Ügyfélkapu analógiájára kialakított, azonban kétirányú kommunikációt is lehetővé tevő Cégkapu szolgáltatást a jogszabályban nevesített szervezetek kötelezően vehetik majd igénybe. A személyre szabható ügyintézési felület a gazdálkodó szervetek képviselői számára ugyancsak megoldást jelent majd az online ügyintézés során. A januártól kötelező Cégkapu szolgáltatásra 2017. december 31-ig szankciók nélkül regisztrálhatnak azok a gazdálkodó szervezetek, akik eddig még nem tették meg.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Zákai Emõke

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4960 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:EcoSim Kft.

A legkeresettebb cégek: