Több oka is van annak, hogy az Electronic Arts (EA) leépítésbe kezd a karácsonyi
hajcihő előtt. Egyrészt, harmadik negyedévüket mínusszal zárták: 391 millió dolláros
veszteséget realizáltak. Másrészt, nemrégiben vásárolták fel a Playfish vállalatot
300 millió dollár értékben, mely ügylet ugyancsak „megrázta” büdzséjüket. Ezek
együttes következményeként, most leépítésekbe kezdett a cég. Persze, ennek hátterében
van még más is.
Fejlesztőközpontok bezárását is tervezik. (fotó: kotaku.com)
Az Electronic Arts ugyanis azzal kommentálta a történteket, hogy az elbocsátások
egy olyan, céges újrastrukturálási terv részei, melyben az EA az ún. blockbuster
játékokra fókuszálna a jövőben. A The New York Times szerint az eddig elsősorban
„dobozos” szoftverekre koncentráló gyártónak új kitörési területet jelenthetnek
a böngészőkben ingyen játszható szoftverek, méghozzá az ezekhez pénz fejében letölthető
árucikkek révén. (Konkrétan azért is vásárolták fel a Playfish-t, mivel a szociális
hálózatok bővülő piacából szeretnének profitot kovácsolni. A közösségi oldalakra
ingyenes játékokat készítő Playfish tehát az EA megújuló üzletpolitikájának gyújtópontja.)
Az amerikai napilapnak nyilatkozó Barry Cottle az EA Interactive igazgatójaként elmondta, hogy a „megveszem és játszom” modelljét
a „játszom és folyamatosan fizetek” modellje váltja fel - ehhez a folyamathoz
pedig a cégnek is igazodnia kell, bár a lap úgy tartja: az EA kissé megkésve ismerte
fel az új üzleti modellben rejlő lehetőségeket, így kétséges a vállalat remélt
piaci térnyerése.
Akárhogy is legyen, valamit ki kell találniuk, hogy az idei évben tapasztalt
12 százalékos forgalomcsökkenés ne folytatódjon a negatív tartományban. Leépítések
eddig is voltak a cégnél, a jelenleg zajló, 17 százalékos állománycsökkentés pedig
március végével fejeződhet be. A költséghatékonysági lépés vonzataként több fejlesztőközpontjuk
bezárását is eltervezték.
Az intézkedésektől nagyjából évi 100 millió dollár megtakarítást remélnek.