articles

kabala_latvany_580px
Forrás: ITB

Varázsoljon ajándékot!

Varázspálca helyett egérkattintás segít az ajándékok kiválasztásában. Hat kérdés megválaszolása után személyre szabott ajándékötletekkel segít az ajándékvarázsló, és rövidíti le a meglepetések kiválasztásának gyakran többnapos folyamatát.

Milyen jó lenne, ha csupán egy varázspálca suhintásával olyan ajándékot tudnánk vásárolni szeretteinknek, ami igazi meglepetést okoz az ajándékozottnak, ugyanakkor megfelel a célszemély igényeinek, tényleg hasznos és nem porosodik a polcon. A digitális mágus nem más, mint a weboldal működését biztosító szoftver, a varázspálca szerepét pedig az egérkattintás tölti be. A weboldalon BigData-elemzésekből származó preferencia-adatbázis alapján, hat kérdés megválaszolása után kapunk testre szabott ajándékötleteket.

 

Haszontalan ajándékok tömkelege

A KutatóCentrum 2016 őszén végzett felméréséből kiderült, hogy a top 3 ajándékozási alkalom a születésnap (95 százalék), a karácsony (89 százalék) és a névnap (77 százalék). A nők nagyobb arányban kapnak ajándékot, mint a férfiak.

Az viszont eléggé lehangoló, hogy a válaszadók kétharmadával (68 százalék) fordult már elő, hogy olyan ajándékkal lepték meg, melynek nem tudta hasznát venni. A nők körében nagyobb arányban vannak olyanok, akik férfiaktól kapták haszontalan ajándékukat. Ez sincs véletlenül, hiszen a kutatás azt is feltárta, hogy tíz férfiből négy nem áldoz néhány óránál többet az ajándék kiválasztására, míg a nők harmada heteket gondolkodik a megfelelő meglepetésen.


 

Pár óra és megvan a tökéletes ajándék

Az ajándék kiválasztására szánt időt nagymértékben lerövidíti az ajándékvarázsló weboldalának használata; a tapasztalatok azt mutatják, hogy 1-2 órán belül megvan az ideális ajándék.

A digitális mágus, vagyis a weboldal működése mögött álló mesterséges intelligencia öntanuló – mondta a sajtótájékoztatón Tóth Ferenc, a rendszert kifejlesztő Nuvu cég ügyvezető igazgatója. – Ez azt jelenti, hogy minél többen használják a rendszert, annál jobb eredményeket ad. Nem azt kell tudni, hogy mit keresünk, hiszen az ötleteket a varázsló adja, csak a kérdésekre kell választ adnunk: Kinek keresünk ajándékot? Milyen alkalomra? Milyen érdeklődési körű személynek? Milyen életkorú személynek? Mi a neme az ajándékozottnak? Mekkora összeg áll rendelkezés? – tette hozzá.

Kérdésekre az ügyvezető elmondta, hogy a weboldal a kétéves fejlesztőmunkát követően a mai napon debütált, jelenleg 60 partnerrel állnak kapcsolatban. Céljuk az, hogy minél rövidebb idő alatt százezres nagyságrendű terméktalálatból tudjon „ötletelni” a rendszer. Egyébként a találati listát el lehet menteni, és el is lehet küldeni az ajándékozásban érintetteknek; a későbbiek során nem kell újra varázsolni, hanem a mentett listából lehet választani.