Legfrissebb

internet-cyberspace.jpg
Forrás: ITB

Mindenki maradjon az irodában!?

A gazdasági visszaesés dacára – vagy éppen azért – kommunikációs beruházásokat terveznek az európai kisvállalkozások. A végén azonban mégis az irodai munkát favorizálják.

Brit, francia, olasz és orosz cégek körében vizsgálódva az e-Reward kutatói úgy találták: a kisvállalatok több mint 60 százaléka indít el technológiai beruházást most vagy a következő évben. Az Avaya megbízásából készült felmérés azonban komoly hangsúlybeli különbségeket is felszínre hozott.

Otthoni iroda. Kell a kommunikáció, vagy sem?
Otthoni iroda. Kell a kommunikáció, vagy sem?
A britek 67, a franciák 60 százaléka szerint a kisvállalatok dolgozóit engedni kell otthonról dolgozni, mivel így a munkájuk hatékonyabb, a termelékenységük nő. Az olaszok 74, az oroszok 65 százaléka ezzel szemben úgy véli, hogy az alkalmazottak otthoni munkája azért kiemelten fontos, mert így a rezsiköltségek nagyban csökkenthetők.

Ám mindez csupán elmélet. Amint elérhetővé válnak a kisvállalatok számára az otthoni munkavégzés feltételei, kiderül, hogy a többségük nem készült fel a távmunkára. Oroszországban a válaszadók 57, Olaszországban és Franciaországban 46, míg az Egyesült Királyságban 42 százaléka válaszolta, hogy a dolgozók nem egészen negyede rendelkezik a távoli munkavégzéshez szükséges eszközökkel. A megvalósítási fázisban következik az igazi pofon. Ilyenkor ugyanis a francia kisvállalatok 67, az oroszok 66, a britek és az olaszok 61 százaléka úgy dönt, hogy alkalmazottai mégis inkább dolgozzanak az irodában minden nap.

Az Avaya szerint ebből nyilvánvalóan kitűnik, hogy a vállalkozók az otthoni munkát még mindig nem tartják az irodai munkával egyenértékűnek, holott megfelelő eszközökkel a dolgozók ugyanúgy elláthatják feladataikat a távolból, mintha az irodában ülnének: rendelkezésükre áll a telefon, a hangposta, az it-hálózat, a konferenciahívás…