Legfrissebb

A Windows további piacot akar

A Microsoft a zsugorodó it-piac ellenére is növelni szeretné részesedését, elsősorban a lakossági szektorban.

Az idén júliussal kezdődő jövő pénzügyi évben a piacinál kisebb visszaesést tervez a Microsoft Magyarország, és 2010. június végéig növelni szeretné piaci részesedését -jelentette ki Sarusi Gyula marketingigazgató. Az alapvető cél jövőre az, hogy a lakossági piacból minél nagyobb részt szerezzen meg a vállalat. Ehhez elengedhetetlen a felhasználói élmény növelése is, amely ötvözi a szoftver „kellemét” az internetes szolgáltatások széles kínálatával bármely eszközön.

Az idén júniusban befejeződő elmúlt pénzügyi évről szólva Sarusi elmondta, a teljes magyar pc-piac 4,6 százalékkal esik vissza, a szerverek iránti kereslet pedig 12 százalékkal csökken. A következő pénzügyi évben a Microsoft várakozása szerint a pc-piac mintegy 10 százalékkal, míg a szervereké 7 százalékkal mérséklődik. Jövőre a vállalat a Windows esetében 2,4 százalékos, az adatbázis kezelők piacán pedig 13 százalékos növekedést vár.

Válság idején egyébként az ügyfelek – mint minden más esetben – a Microsofttól is költség- és időmegtakarítást, a hatékonyság növelését és a növekedés beindítását várják. Ezt a Microsoft négy módon látja elérni: szervervirtualizációval, az utazás és a kommunikáció költségeinek csökkentésével az egységes kommunikáció bevezetésével; mérsékelni lehet a kiszolgálók felügyeleti költségeit az adatközpontok hatékonyabbá tételével, illetve az üzleti intelligencia segítségével a megtakarítás új lehetőségeit lehet feltárni.

Mindehhez széleskörű innovációs tevékenység is járul: a Microsoft a most záruló 2009-es pénzügyi évben 9,1 milliárd dollárt költött kutatás-fejlesztésre, egymilliárddal többet, mint 2008-ban.