Legfrissebb

Trove Obama
Forrás: trove.com

Saját lapra tartozik

Elindult a Washington Post hírgyűjtője, a Trove, és napokon belül itt van a New York Times news.me című szolgáltatása. Vajon sikere lesz a személyre szabott újságoknak?

A híriparban, lapkiadásban érdekelt vállalkozások újabb és újabb ötletekkel állnak elő, amióta a hirdetési bevételek drasztikus csökkenése közepette a túlélésért kell küzdeniük. A Washington Post például személyre szabható hírszolgáltatást indított.

Hírcsatorna-gyakorlat
Hírcsatorna-gyakorlat
A Trove-nak becézett alkalmazásba a Facebookon keresztül lehet belépni. A felhasználó beengedésén túl is komoly szerepe van a közösségi hálózatnak, hiszen az ott korábban bejelölt érdeklődési körök alapján szelektálja a user számára a szolgáltatás a híreket. Tehát ha a Facebookon valaki kedveli Obamát, akkor a Trove is nap mint nap kiválogatja számára az elnökkel kapcsolatos anyagokat, és így kerülnek be a hírmixbe a kedvenc városok, zenekarok vagy üdítőitalok is.

A számunkra érdekes információk hírcsatornákban jelennek meg, amelyeket természetesen tetszőlegesen módosíthatunk – ily módon mindenki teljesen egyéni hírélményhez jut. Ha pedig alkalomadtán szegényesnek találjuk a saját csatornák kínálatát, a szerkesztők napi ajánlatából is csemegézhetünk.

A közösségimédia-jelleg még számos momentumban visszaköszön, például a „Comments” rovatban, ahol a hasonló érdeklődésű felhasználók cserélhetnek eszmét egymással, és természetesen arra is van lehetőség, hogy saját csatornáinkat megosszuk az ismerősökkel.

A Trove fejlesztése állítólag öt- és tízmillió dollár közötti összegbe került, ám a szolgáltatást a Post ingyenesen kínálja (no azért ebben fontos szerepe van a szponzorként megjelenő Fordnak is – tehát nem véletlen a szép kis terepjáró a nyitólapon).

Nem lesz ingyenes viszont a Trove hamarosan megjelenő ellenlábasa, a News.me, amely mögött pedig – többek között – a New York Times K+F részlege áll. A kifejezetten iPad-re gyártott hírgyűjtő heti 0,99 vagy évi 34,99 dollárért lesz elérhető.