Nő az online kereskedők száma
Az elmúlt hónapokban több, a piacon meghatározó kiskereskedelmi lánc indította
el online áruházát, és várhatóan lesznek követőik.
Az elmúlt hónapokban több, a piacon meghatározó kiskereskedelmi lánc indította
el online áruházát, és várhatóan lesznek követőik.
Az üzleti információkat szolgáltató Bisnode megvizsgálta a főtevékenységként
csomagküldéssel és internetes kiskereskedelemmel foglalkozó cégek teljesítményét.
Az elemzés szerint az érintett szektor a kedvezőtlen gazdasági környezetben is
viszonylag jól szerepelt: a cégek száma megtöbbszöröződött az elmúlt években,
az összárbevételük is nőtt, és összesítve nyereségessé váltak. A fizetési magatartásuk
is javult, ráadásul a bedőlési arányuk alacsonynak mondható.
Az idén várhatóan még látványosabb bővülést produkálhat az internetes kiskereskedelem,
mert két jelentős piaci részesedéssel rendelkező, elsősorban élelmiszer-kiskereskedelemmel
foglalkozó kereskedelmi lánc, a Tesco és a CBA is elindította internetes áruházát.
Ráadásul a sajtóban megjelent hírek szerint a Media Markt webáruházával is bővülhet
a piac, valamint az amerikai központú online kiskereskedelmi óriás, az Amazon.com
is elindítja magyarországi szolgáltatását.
A nagyobb szereplők megjelenése egyfelől növelheti az online vásárlások népszerűségét,
ami várhatóan forgalombővülést eredményez. Ugyanakkor az a tendencia is feltételezhető,
hogy a hagyományos kiskereskedők és a webáruházzal nem rendelkező üzletek, az
online piacon kialakuló nagyobb verseny miatt, vásárlókat veszítenek.
A cégadatokból világosan látszik, hogy az elmúlt években egyre többen léptek
be a piacra: 2007-ben több mint 900 cég jelölte meg főtevékenységnek a csomagküldő
és internetes kiskereskedelmet, míg 2012-ben a számuk már meghaladta a 2900-at.
2007 és 2011 között a szóban forgó vállalakozások kétharmada számolt be árbevételéről,
nyereségéről, így a piaci folyamatok jól leképezhetőek az adatokból.