Top 25

76_Charaf_Hassan_002_580px.jpg
Forrás: ITB
Az egyetemi katedrán sem hagyja figyelmen kívül az ipar változó igényeit

Top 25 – 2. helyezett: Pumpálja a vért az informatikusoktatás ütőerébe

Esze ágában sincs évtizedekkel ezelőtti technológiákat tanítani, ehelyett inkább dinamikusan tartja a lépést a 21. század fejlődésével, és diktálja a tempót az egyetem falai között (is).

Ez már csak azért is fontos, mert bár a hallgatók az egyetemhez csatlakoznak, de sok esetben a tanár miatt választanak szakmát, karriert. Óriási erő van tehát annak kezében, aki a jövő szakembereit terelgeti – és nem csupán oktatja az előírt óraszámban. Az akut munkaerőhiány kapcsán az egyetemek és a tanárok különösen a figyelem középpontjába kerültek az elmúlt időszakban, Charaf Hassannal pedig nem csak a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karának pulpitusán lehet találkozni. Szakértőként, előadóként az elmúlt évben is részt vett szinte minden, az informatikushiány enyhítésével, a digitális tudás erősítésével, illetve az oktatással, átképzéssel kapcsolatos konferencián, kerekasztal-beszélgetésen, televíziós stúdióbeszélgetésen.

Karrier

– 1996– Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék, tanszékvezető, egyetemi docens

– 2016: Magyar Érdemrend lovagkeresztje

– 2015: Gábor Dénes-díj

– 2012: A kar kiváló oktatója

– 2011: Kalmár László-díj

– 2009: ICT-véleményformáló, ITBUSINESS-díj

– 2004: IBM Faculty Award (2008-ban és 2012-ben)

– 2003: Az év informatikai oktatója

– 2001: Mestertanári kitüntetés

 

Toplistánkon immár ötödszörre üdvözölhetjük, az egyetlen olyan szakemberként, aki az oktatásnak szenteli az életét – a hallgatói pedig imádják. Az Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék tanszékvezetője az elmúlt időszakban tevékenyen részt vett a BME Technológiai Központjának létrehozásában annak érdekében, hogy a kisvállalkozások is betekintést nyerjenek a digitalizációba, az automatizációba. Ő maga is nagy figyelmet fordított nemcsak a hallgatók, de a kisvállalkozások szemléletformálására is – például úgy, hogy a központ egyes állomásain bárki megismerheti, miről is szól pontosan és milyen elemekből áll az ipar 4.0. Ő az, aki nem brosúrát akar az emberek kezébe adni, hanem gyakorlati tudást, és folyamatosan azon dolgozik, hogy az ipar igényei szerint frissüljenek a tantárgyak az egyetemen. Hosszú évek látható munkáját mutatja dobogós, második helyezése.