Arany szponzor


Ezüst szponzor


Bronz szponzor





Stratégiai partner


Szakmai partner


Médiapartner



Aki ismeri az ITB által alapított, sikeres ICT-menedzsereket felvonultató Top 25-ös listát, abban akár felmerülhetett már korábban is a kérdés: miért nem készül hasonló toplista a sikeres ICT-cégekről is? Tudtuk, gondoltunk rá, de professzionalista kiadóként addig nem vágtuk új fába a fejszénket, amíg az előző próbálkozásról nem tudtuk végérvényesen azt mondani: befutott! Az eddigi tapasztalatok alapján borítékolható, hogy a sikeres cégekről folyó szavazás legalább annyira megmozgatja majd a hazai ICT-társadalmat, mint a sikeres menedzserekről szóló voksolás. Hiszen itt nemcsak a vezető érintett a szavazásban, hanem a teljes céges környezet! És szerintünk egy jól átgondolt szavazási módszerrel bármilyen méretű vállalat igencsak jól versenyeztethető, legyen az mikrovállalkozás vagy startup, KKV vagy hazai nagyvállalat, netán nemzetközi cég, merthogy mi bizony használjuk a „súlyokat”.

Az elmúlt heteket a jelöltlista felállításával töltöttem, töltöttük a szerkesztőségben. Ahhoz, hogy az 52 cégből álló toplistát prezentáljuk, minimum kell 100 sikeres hazai ICT-cég, akire voksolni lehet. Mit mondjak, igen tanulságos időszak volt a top 100-as lista elkészítése. Hisz nemcsak azokból a cégekből állt össze, akikről írtunk print, online és social media csatornáinkon, vagy szerepeltek eventjeinken, hanem olyanok is helyt kaptak, akikről nem publikáltunk, de tudjuk, hogy a cég valamilyen sikert ért el a 2016-os év folyamán. S ha már listáztunk, elkészültek azok a statisztikák is (szigorúan „belső használatra”), melyek számszerűsítik például azt, hogy mely cégről hányszor és milyen témában írtunk. Érdekes látni, hogy a vizibilitás és a siker mennyire kézen fogva jár a cégek esetében. A siker megítélése persze céges aspektusból is meglehetősen szubjektív dolog, de abban biztos vagyok, hogy egy „láthatatlan”, vagyis kevéssé vizibilis céget lényegesen nehezebb sikeresnek tartani. Nemcsak nekünk, hanem az ügyfeleknek is.

Erről a listáról hiányoznak azok a cégek, akik sikereiről „egyéb érdemeiknek” köszönhetően sok szó esik, amolyan „off the record” módban. S hogy kik hiányoznak még? Kiket „zártunk ki” eleve a versenyből? Például a különféle szakmai szervezeteket, szövetségeket, no meg a teljes vevői oldalt, beleértve az állami cégeket is. És az ICT-felsőoktatást végző intézmények sem kerülhettek fel a top 100-as listára. A versenyben most csak azok „játszhatnak”, akik ICT-megoldások, szolgáltatások, termékek fejlesztésében, értékesítésében, bevezetésében utaznak. Persze a szavazásnál, a szakmai zsűrizésnél pont ez utóbbi kör az, amelyikre számítunk: CIO-k, egyetemi oktatók és hallgatók, állami intézmények vezetői rangsorolják majd a 100 jelölt céget. Természetesen lesz szavazás az ITB Facebook oldalán is, és muszáj fenntartanunk az e-mailes voksolás lehetőségét is.

Nem bíztuk a véletlenre, hogy a cégek tudomást szerezzenek arról, hogy ők bizony rajta vannak a 100-as jelölti listán. Leginkább azért, hogy a cég munkatársai is szavazhassanak, és ezzel is segítsék cégüket a győzelemhez. (Természetesen a voksok összesítésénél a kapott szavazatok számát arányosítjuk a cég méretéhez, hogy egyenlő feltételeket teremtsünk a különböző méretű vállalatoknak.)

Már előre élvezem azt a folyamatot, ahogy a FB-os, e-mailes és a szakmai zsűri szavazata alapján kialakul a végleges rangsor. A voksolásnál 50-25-25 százalékos súllyal esik latba a FB-os, az e-mailes és a szakmai zsűri szavazata, így jön létre a végső sorrend, amelyet az ITBusiness & Technology konferencián este, a díjátadó gálán hozunk nyilvánosságra.

 

De addig is, az elkövetkező hetek a voksolásról szólnak. Irány az ITB Facebook oldala, jöhetnek a voksok a top52@itbusiness.hu címre! És a kedves zsűritagok is gondolkodhatnak a maguk listáján – én már kialakítottam a saját 52-es sorrendemet. Sok mindent elmondtunk a Top 52 szavazással kapcsolatban, egy dolgot azonban biztosan nem mi döntünk el: mi alapján mondja bárki is egy cégre, hogy az elmúlt egy évben a legsikeresebb volt. Hiszen a siker még mindig objektív alapon mérendő, de bizony néhol szubjektív dolog.