Munkaerő-fejlesztés

62_hellomarathi.com.jpg
Forrás: ITB
„Mi mind egyéniségek vagyunk!”

Szürke szamár a ködből, avagy mikor tűnik ki az álláshirdetés a többi közül?

Versenyképes bér, változatos feladatok, jó csapat, finom kávé – ez az a négy kifejezés, melyek láttán minden jóérzésű álláskeresőnek feláll a szőr a hátán. A közhelyszótár legsemmitmondóbb szavai ugyanis nemhogy ösztönzően, inkább elkeserítően hatnak, amitől aztán egyhamar nem telik meg a toborzó postaládája. A dögunalmas álláshirdetések ideje lejárt, de mi a trendi ma?

Kitűnni a tömegből és megszólítani azt a közeget, azt a néhány embert, akikben még buzog a tettvágy, ahol az ambíció nem csak jól hangzó szófordulat az önéletrajzban, és a proaktivitás sem a fancy hangzás miatt vésődött be a netes dokumentumba, nem egyszerű. A kreativitás azonban megoldja a dolgot.

 

A vizualitás jelentkezőszűrő ereje

A jól megfogalmazott szöveggel a homokot is el lehet adni, kreatív kivitelezéssel megtámogatva pedig a sivatag ura is betáraz néhány zsákkal belőle. Magyarán a hirdetés akkor válik igazán egyedivé, ha jó grafikai megoldással, kreatívval párosul.

A jó kreatív ugyanis nemcsak megfogja, de szűri is a jelentkezőt. Például bevált módja a szoftverfejlesztők „vizsgáztatásának” az, ha a jelentkezésre szolgáló telefonszámot matematikai egyenletben tüntetik fel. 2017 egyik top hirdetésében csak ennyi szerepelt: „Informatikust keresünk, aki megoldja a bonyolult problémákat. Hívj minket az alábbi számon: 01*(y2-x)*(y2-102)x10.” Természetesen az x és az y értéke is meg volt adva.

Hasonlóan kreatív módon kerestek bártendert egy dallasi bárba is, ahol az „a fin al avvv won moh befaw ah go ome” szóösszetételből kellett kitalálni, hogy milyen italról is lehet szó. Tapasztalt bárost kerestek, aki az éjszaka végéhez érve is megérti a túl folyékonnyá váló beszédet, és még humorérzéke is van.

De tökéletes kézügyességű tetoválót is lehet keresni kreatívan, ahogyan azt az isztambuli Berrge Tattoo tette. A jelentkező csak azután került át a pályázói felületre, miután a cég szórólapján szereplő QR-kódot olyan tökéletesen megrajzolta, hogy azt a telefon QR-kódolvasója felismerte.

Hét kifejezés, amelyek elcsépeltek az álláshirdetésekben

1. Versenyképes bér

2. Rugalmas munkaidő

3. Csapatmunka

4. Fejlődési lehetőség

5. Nagy teherbírás

6. Elhivatottság

7. Lojalitás

 

A stílus maga az ember, a stilisztika meg a lélek

Célcsoport-meghatározás mindenekfelett! Azért van erre szükség, hogy elemezni lehessen az adott célcsoport médiafogyasztási szokásait, hogy az egyedi kommunikációs stratégiát felállítva jó időben, jó helyen lehessen elérni, ezzel akár évi 150 munkaórát megspórolva.

A kreatívon túl a szöveg is fontos. Ütős pozíció megnevezéssel kell kezdeni (például Guru, Ninja, Wizard stb.), mert ezek az Undercover Recruiter szerint megsokszorozzák a kattintást, hiába hangzanak ügyetlenül. A jelen kor trendje azt diktálja, hogy hangsúlyozni kell a pozíció fontosságát, mert a jó munkavállaló jelentőségteljes munkára vágyik. Ez többet ad, mintha a cég jövőképéről olvasna az illető.

A „versenyképes fizetés” erejét vesztett kifejezés, helyette az egyéb juttatások, az utazási térítés, a bónusz, a céges eszközjuttatások vonzóbbak. Egyszerűen meg kell fogalmazni, mivel nyújt többet a cég, mint a konkurencia.

Ha a vállalat társadalmi felelősséget vállal és ezt közhírré teszi, megtalálta a buzzwordöt. A jelenkor embere szívesebben voksol amellett a cég mellett, amelyre büszke lehet, mert az tesz a közjóért, akár egy szervezett véradással, adománygyűjtéssel is. Ahogy a fentiekből is látszik, elég néhány apróság, és némi kreatív megközelítés a sikerhez.