Munkaerő-menedzsment

Lukács Beáta, SimpleJob
Lukács Beáta, SimpleJob
Forrás: ITB

Álláskeresés és álláshirdetés ennél egyszerűbb és gyorsabb nem lehet

Csupán három éve alakult a SimpleJob álláskereső/álláshirdető portál és mobilapplikáció, de máris szép számokat értek el startupként: hárompercenként létrehoznak egy álláskeresői profilt náluk (naponta 260-300 között van a létrehozott profilszám), a jelentkezőszám pedig havonta megduplázódik az oldalukon. Lukács Beáta alapítóval a diákmunkák népszerűségéről is beszélgettünk.

– Mobilapplikáció, chat, videóbemutatkozás, garantált visszajelzés a jelentkezőknek. Ez a jelen álláskeresése már?

– Egyértelműen, persze attól is függ, ki a célcsoport. Nem szerettünk volna mindenkire „lőni”, ezért az általunk elérni kívánt korosztályt az Y és a Z generációban határoztuk meg. Náluk már nem kielégítő megoldás, ha az álláshirdető egy cetlire kiírja a kisbolt ablakára, hogy eladót felvesz, ők már mobilon keresnek mindent.

– A generációs célcsoport mellett a munkakörökben is szűrnek?

– Igen, a kereskedelem, a vendéglátás és a könnyű szellemi munkákban vagyunk erősek. Úgy is mondhatjuk, hogy a könnyű fizikaitól a könnyű szellemi pozíciókig hirdetnek nálunk – és természetesen diákmunkákat is, amelyekre főként a 18–24 éves főiskolások vagy egyetemisták jelentkeznek. Diákmunkákat az oldalunkon diákszövetkezetek hirdetnek, az egyedi hirdetői partnereinken keresztül inkább gyakornoki pozíciók találhatók nálunk.

– Mi számít slágernek a diákmunkák körében?

– Diákmunkában elsősorban a nyári szezon és ezen belül is a fesztiválos, fagyis, eladói munkák a legnépszerűbbek, gyakornoki munkánál pedig az IT-s pozíciók a népszerűek a magasabb bérezés miatt.

– Vannak speciális igényei a Z korosztálynak?

– Ha a diákmunkát nézzük, akkor a nettó órabér számít leginkább nekik, ha általánosságban, akkor a lokáció, illetve a kedves, befogadó csapat.