ITB Today

ITB_today_580px_1.jpg
Forrás: ITB

ITB Today 06/10: A jövő a jelenben

TECHNOLOGY

Tartalmak korlátok között Új üzleti modellt kell kialakítaniuk a tartalommegosztó platformoknak, ugyanis az EU 13-as („mémgyilkos”-nak csúfolt) cikkelye korlátozza az internetes tartalmak megjelenítését. Már nemcsak a tartalom előállítója felel a tartalomért, hanem az adott oldal üzemeltetője is, aki a tartalmat közreadta. De milyen szoftverekkel szűrhetjük a tartalmakat? És a szoftverek fel vannak készítve a jogszabályváltozásra?

Amikor az IT van a kormánykeréknél A digitalizáció azt is jelenti, hogy nem igazán lehet szétválasztani az informatikát és az üzletet: a kettő együtt tud hatékonyan működni, ahogy ezt az egyik legnagyobb világcég példája is bizonyítja. 130 globális informatikai rendszer, 500 millió látogató évente a weboldalakon, 21 olyan márka (köztük a Gillette, az Oral-B, a Pampers, az Ariel), amely évente világszinten 1 milliárd dollárnál nagyobb bevételt termel – a Procter&Gamble igazán nem vonhatja ki magát a digitális transzformáció hatásai alól.

Merre viszik az új szabályok a pénzforgalmi piacot? Az idei egy fontos év a pénzforgalmi piacokon – belépünk a nyílt bankolás világába, hatályba lépnek az erős ügyfélhitelesítésre vonatkozó rendeletek, elindul az azonnali fizetési rendszer. Mindez ráadásul szabályozói kezdeményezésre. Boris Martinovicot, a Mastercard kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatóját kérdeztük a pénzforgalmi piac szabályozásának hatásairól.

A kiterjesztett blokklánc algoritmusokról A blokklánc keretrendszerek jelentős elméleti és koncepcionális fejlődésen mentek keresztül az elmúlt pár évben. A kutatás egyik legfontosabb iránya az úgynevezett skálázhatósági problémák legyőzése. A legnagyobb problémát az okozza, hogy a nyilvános blokklánc rendszerek áteresztő képessége eléggé limitált. A Bitcoin hálózat 3,5-7 tranzakciót képes feldolgozni másodpercenként, míg az Ethereum körülbelül 15-öt. 

Felhők, ha találkoznak Közvetlen összeköttetést teremtett felhőszolgáltatásai között az Oracle, így a felhasználók könnyedén tudnak folyamatokat és adatokat mozgatni a két felhő között. Az együttműködés komoly lehetőségeket teremt a két cég vállalati felhasználói számára. A sajtóközlemény szerint a felhők között megvalósított közvetlen hálózati kapcsolatnak köszönhetően zökkenőmentesen lehet majd akár üzletkritikus feladatokat is migrálni a Microsoft Azure és az Oracle Cloud között, illetve összekapcsolhatók lesznek az olyan Azure szolgáltatások, mint az Analytics és az MI az Oracle Cloud szolgáltatásaival, például az Autonomous Database-zel.

Újabb Vodafone 5G állomások várhatók Budapesten Jelen évszázadunk az összekapcsolódás és a technológia évszázada lesz, de milyen szerep jut ebben az egyénnek, a kormánynak és az ITK piacnak? Hova vezet a technológia véget nem érő fejlődése? Utánajártunk az Infoparlamenten. A Felsőház pódiumán egymást váltották a kormányzati szereplők, telekommunikációs világcégek első emberei és az oktatási szakemberek. 

Sosem fogynak ki a projektekből és az ötletekből Májusban tartották 31. Körkapcsolás konferenciájukat, ami ezúttal a projektmenedzsment területén jelentkező generációs különbségekről és azok kezeléséről szólt. Nos, ahogyan a generációváltás modernizációt, előrehaladást is hoz magával, úgy fejlődik, bővül évről évre a Magyar Projektmenedzsment Szövetség is. Az újításokról a szervezet elnökével, Cserna Józseffel beszélgettünk.

Öt európai piacon már ötezer e-kereskedelmi céget szolgál ki a magyar BarionMagyarország egyik piacvezető fintech cége így már több mint ötezer e-kereskedelmi partnert szolgál ki Európa-szerte, eddig közel másfél millió felhasználó fizetett már a rendszerrel, havi szinten több milliárd forintos forgalmat lebonyolítva. A Barion az év végéig Big Data alapú AdTech (reklámtechnológiai) megoldásával is piacra lép.

Ne gyorsabban, mint az ügyfél! Bár gyakorlatilag a létező összes modern technológiát használják, a gyártóipar élenjáró globális vállalatai mégsem csak a technológiára helyezik a hangsúlyt, amikor digitalizációról beszélnek. Szervezeti átalakulás, kultúraváltás – ezek legalább akkora szerepet kapnak a jövő vállalatának kialakításában.

Nagyon rosszul érintené Európa 5G-fejlesztését a kínaiak kizárása A Huawei és a ZTE kínai távközlési berendezésgyártó vállalatok kizárása az európai 5G hálózati fejlesztésekből 55 milliárd euró többletköltséget és legalább másfél év késedelmet okozna a dolgok internete (IoT) működtetéséhez szükséges ötödik generációs mobil adatátviteli szolgáltatások beindításában Európában a GSMA szakmai képviseleti szervezet tanulmánya szerint.

Megfelelő táptalajt adnak a kiberbiztonsági ötleteknek A kiberbiztonság területén is megvannak a tehetségek, de ezzel foglalkozó startupot indítani az átlagosnál is nehezebb. Ezeken a kezdeti nehézségeken akar átlendíteni néhány kiválasztott ötletet az OXO Cybersecurity Lab inkubátorprogram, mondta el nekünk Illés Gábor, a Lab ügyvezetője és Krasznay Csaba programvezető, mentor.

A magyarok megállítanák a gyilkos robotokat, a nagyhatalmak ragaszkodnak hozzájuk Gyilkos robotnak nevezik azokat a fegyvereket, amelyek emberi közbenjárás nélkül választanak maguknak célpontot, és hajtják végre a támadást. Ezeket másképp halálos autonóm fegyverrendszereknek (lethal autonomous weapons, LAWs) is szokás nevezni, a lényeg, hogy olyan mesterséges intelligenciával rendelkező gépek, amik emberi utasítás nélkül ölnek. Kell-e félnünk tőlük, és hogy mit tesz a világ azért, hogy ne kelljen?

USA vs. Huawei: a mester háborúja a legjobb tanítványával Az amerikai vállalatok a kilencvenes évek eleje óta döbbenetes ütemben helyezték át termelésüket Kínába. Ezáltal napjainkban az amerikai politika kettős problémával szembesül – részben feldolgozóipari, részben pedig technológiai kérdésről van szó. Előbbit az amerikai cipőgyártók Donald Trumpnak írt közös levele is mutatja, ebben a kínai termeléssel elért profitjuk és tőzsdei eredményeik miatt aggódnak. Technológiai oldalon ugyanakkor egyes kínai cégek bedolgozóból komoly versenytársakká váltak. 

 

HUMAN

Kollektíven robogunk a kiégés felé? Frusztráltak, elégedetlenek, túlterheltek, de a stresszkezelésben nem jeleskednek a hazai munkavállalók, ami egyenes út lehet az úgynevezett munkahelyi kiégés felé – derül ki a Workania online kutatásából. Az úgynevezett burn-out szindróma több ember érint, mint azt gondolnánk, nem véletlen, hogy május végén az Egészségügyi Világszervezet (WHO) betegségnek nyilvánította. Szerencsére a munkáltatók sokat tehetnek a dolgozói jólét, vagyis inkább jól-lét érdekében; akár egy csapatépítő is csodákra képes.

Hogyan keresünk állást manapság, mobilon vagy számítógépen? A magyar internetezők körében álláskereséshez ma már csaknem annyian használnak mobiltelefont (74 százalék), mint számítógépet (77 százalék). A két csoport között jelentős az átfedés, de az elmúlt 3 évben egyértelmű trendként rajzolódott ki az okoseszközök előretörése. A mobilról böngészők aránya a vizsgált időszakban 8 százalékkal emelkedett, ezzel szemben a számítógépet használók drasztikusan, 19 százalékkal lettek kevesebben.

Munkahelyi viszonyok vagy harcok? – Hasznos tanácsok a munkahelyi kapcsolatokhoz A munkahelyi kollektíva kicsit olyan, mint a család: nem válogathatjuk meg, hogy kikkel akarunk naponta nyolc–tíz órát együtt tölteni. A csapatmunka tehát közismert, bejáratott és egyben elkerülhetetlen stratégiává vált a napjainkban, azonban számos negatív vonzata is akad. A „sok lúd disznót győz” elv valóban győz? Munkahelyi viszonyok vannak vagy inkább harcok? A kollégáink a csapattársaink vagy inkább a versenytársaink? 

Egymilliót bukna a munkahelyünk, ha átlagkeresőként otthagynánk Az egyik legkönnyebbnek tűnő pénzkereseti lehetőség jelenleg Magyarországon, ha van egy olyan ismerősünk, akit át tudunk csábítani a munkahelyünkre. Egy egyszerű beajánlással akár százezreket kereshetünk, már ha olyan munkahelyen dolgozunk. A munkaerőhiánnyal sújtott magyar gazdaságban ugyanis számos cég jutalmazza alkalmazottait, ha sikeresen ajánlják be ismerőseiket.

Útmutató a sikeres munkavállaláshoz A kutatás célja egy felmérés készítése volt, hogy az egyén, aki karrierjét tervezi, vagy épp karrierváltás előtt áll, milyen szakemberhez fordulhat segítségért, és ténylegesen kit keres fel. Maxim Valentina2018 őszén a Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának Tudományos Diákkonferenciájára (TDK) készített pályamunkájával második helyezést ért el.

Közel 500 ezer kilométert a tekertek a Bringázz a munkába! tavaszi kampánya alatt Több mint ötezer biciklis együttesen közel 500 ezer kilométert tekert a Bringázz a munkába! kampányban május 6. és 31. között Magyarország egész területén. Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos reményét fejezte ki, hogy a jövőben nemcsak ezzel a kampánnyal, hanem más kormányzati intézkedésekkel is tudják támogatni a kerékpárral munkába járást.

A legnagyobb magyar sztárokat már felépítette, most hétköznapi embereknek segít a menedzsernő „Mindig is az első második ember akartam lenni valaki mögött, eszem ágában sem volt előtérbe lépni” – mondja Kende-Hofherr Krisztina, a Forbes 2018 áprilisának címlaposa, a legnagyobb hazai sztárok menedzsere. Most mégis arról kérdezem egy budai kávézóban, miért lépett motivációselőadói szerepbe. Vagy egyáltalán: miért szeretne egy 220 milliós árbevételű, piacvezető cég alapító-tulajdonosa, hétköznapi emberek százainak, ezreinek problémáival foglalkozni?

Meglepetések a XV. Manager Open fehérvári állomásán A 2019. évi Országos Menedzser Teniszbajnokság győri, majd nyíregyházi versenyét követő újabb sikeres állomás Székesfehérvár volt. Miután a szabadtéri pályák talaja a soknapi esőzések miatt még meglehetősen puha volt, és az időnként felerősödő szél is zavarta a játékosokat, nem csoda, hogy az indulók zöme inkább a fedett pályát választotta.

Facebook organikus elérés: változások és új stratégiák Az elmúlt hónapokban több olyan változást vezetett be a Facebook organikus elérését illetően, amelyek sok cég marketingjére negatív hatással lehettek. Az alábbiakban a socialmediaexaminer.com Mari Smith Facebook tanácsadóval készült interjújának összefoglalóját olvashatjátok, melyben arra keressük a választ, hogy hogy lehet a változások ellenére is a kihozni a maximumot a Facebook organikus eléréseinkből. 

Színek tudatos alkalmazása az e-kereskedelemben Az ember vizuális lény. Az agynak továbbított információ 90%-a a látottakon alapul, és ezeket az információkat kb. 60 000-szer gyorsabban dolgozza fel az agyunk, mint bármilyen más beérkező információt. A legtöbb ember számára leginkább a látottak számítanak, és ez alól a vásárlóid sem kivételek. Lehet, hogy nem tudatosul bennük a vállalkozásod arculatának színsémája, vagy nem nyűgözi le őket a gondosan kiválasztott CTA gomb árnyalata, de a tudatalattijukban minden esetben reagálnak rá valahogy.