Highway

Szabados Attila, ALEF
Szabados Attila, ALEF
Forrás: ITB
Változzunk együtt!

Felhasználás alapú havidíjban a jövő

Az F5 és az NGINX áthidalja a szakadékot az alkalmazás- és infrastruktúra-fejlesztés és üzemeltetés között a több felhős alkalmazás-szolgáltatási portfóliójával, amellyel skálázható, hatékony és biztonságos alkalmazásokat lehet létrehozni és működtetni mindenhol és mindig elérhetően.

Az elmúlt években a cseh központú, hét országban jelen lévő informatikai disztribútor és oktatási cégcsoport, az ALEF legdinamikusabban fejlődő leányvállalata lett a hazai cég. Az értéknövelt, szakértő disztribúció a cég teljes működését meghatározó irányelv. De a siker záloga, a minden területet átható value-add szemlélet mellett Szabados Attila, az ALEF Distribution HU Kft. ügyvezető igazgatója szerint van még valami, ami nélkülözhetetlen: a változásra való képesség a piaci trendek fényében.

– Tavasszal zárult az üzleti évük, és nemcsak elérték, de túl is teljesítették a terveket – az árbevételük végül meghaladta a 13 milliárd forintot. Hogyan állnak most a kitűzött célok elérésével a 2019/2020-as üzleti évük felénél?

– Újfent komoly növekedést tervezünk, célunk a 14,5 milliárd forint elérése. Időarányosan nézve eddig hónapról hónapra sikerrel teljesítjük az elvárt eredményeket. Természetesen sok múlik majd azon is – nemcsak nálunk, hanem minden, az ICT-szektorban működő cég életében –, hogy mi történik a szakmapolitikában az utolsó negyed évben. A piac egyelőre várakozó állásponton van.

– Létszámban is növekedtek?

– Olyannyira, hogy lassan a tavaly kibővített irodánkat is maximálisan belakjuk: 33 főről 40-re nőttük idén, és további szakemberek felvételét tervezzük. Hogy csak egy példát említsek: mérnökeink száma 15 főre emelkedett az elmúlt időszakban, ami disztribútori szinten egyedülálló a hazai piacon. A mérnök kollégák által végzett Professional Services bevezetése mostanra lezárult. A PS komplett termékké vált, és mára a partnereink is számítanak a mérnöki tudásra disztribútori hálózatból is.

– Mindezek mellett mire helyezik a hangsúlyt; milyen üzleti trendeket lát kibontakozni a piacon?

– Egyrészt az összes nagy gyártónknál (koncentráltan öt gyártóval foglalkozunk: fő vendorunk a Cisco, de az F5, a NetApp, a Flowmon és a Libelium esetében is) egyre markánsabb irányt jelent a subscription based, vagyis az előfizetésben való gondolkodás. Mi ennek a lényege? A felhasználás alapú havidíj. Leegyszerűsítve: csak a ténylegesen szükséges licencszámot kell kifizetni, a felhasználandó darabszám akár hónapról-hónapra változtatható. Továbbá a szükséges licencszám nem a használt eszközök, hanem a felhasználók száma alapján kerülhet meghatározásra. Egyértelműen ez jelenti az új tendenciát, és mi is ennek térnyerését próbáljuk elősegíteni. Ehhez persze az is kell, hogy az ökoszisztéma minden szereplője (gyártó, disztribútor, viszonteladó, ügyfél) rugalmasan reagáljon az új piaci trendekre.

A másik fő csapásirány, hogy mind az öt gyártónk továbbra is komoly energiát és fejlesztést fektet a felhőplatformokba. Néhány példát említve a fentiekre: nagy sikerrel indult el a piacon a felhő- és előfizetés alapú, hálózati végpontvédelmet célzó Cisco Umbrella, mely minden eszközt védelemmel lát el, legyen az számítógép, okostelefon, vagy akár IoT eszköz. A NetApp rendszerében az ügyfél a Microsoft Azure platformjából vásárolhatja meg magának a tárhelyet. Az F5 ugyancsak erős Azure-ban és Amazonban – nemrég akvirálta az NGINX nevű céget, mellyel áthidalja a szakadékot az alkalmazás és infrastruktúra-fejlesztés és üzemeltetés között, a több felhős alkalmazás szolgáltatási portfóliójával, amivel skálázható, hatékony és biztonságos alkalmazásokat lehet létrehozni és működtetni mindenhol és mindig elérhetően. A Flowmon hálózatmonitorozó megoldásait pedig pár kattintással vásárolhatják meg az intézmények a felhőből. A trendek tehát egyértelműek, és mi is ezekre fókuszálunk.