Címlapon

Bodnár Zsigmond, Techteamer
Bodnár Zsigmond, Techteamer
Forrás: Techteamer
A legismertebb cégek megoldása

Rekordok és digitális ügyfélszolgálat a #maradjotthon idején

A koronavírus-járványról sokan, sok mindent leírtak már. Valószínűleg azt is, hogy ez – a modern időkben példa nélküli – krízis számos negatívumot képes felszínre hozni egyéni és szervezeti szinten is: hiányosságokra, elavult gondolkodásmódra, hibás reakciókra, rossz ötletekre és megoldásokra világít rá, melyek akár ronthatnak is ezen a szokatlan és veszélyes helyzeten. Szerencsére azonban a járvány képes felfedni olyan jellemzőket is, amelyek okot adhatnak a digitális jövővel kapcsolatos optimizmusra: az erős, modern felfogású szervezetek rugalmassága és felelősségteljes nyitottsága az új megoldásokra remek példái ennek.

Márciusban, miután a kormány elrendelte a kijárási korlátozást, a nagyvállalatoknál is élet-halál kérdéssé vált a stratégiai infrastruktúra és az ügyfél-kapcsolattartás zavartalan működtetése, fenntartása. Az egyetlen zökkenőmentes és ügyfélbarát utat a digitális eszközök alkalmazása és kihasználása jelentette, és amíg normális körülmények között egy tipikus nagyvállalatnál – például pénzügyi szereplőnél – egy digitalizációt elősegítő projekt átlagosan 6-8 hónap alatt valósul meg, most ennek a töredéke alatt vált szükségessé olyan megoldásokat csatasorba állítani, melyek élesben is megbízhatóan és biztonságosan támogatják az említett törekvéseket.

A magyar tulajdonban lévő TechTeamer Kft. által fejlesztett FaceKom rendszerei olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálnak elsősorban a pénzügyi, de egyéb szektorok nagyvállalatai számára is, melyek képesek digitalizálni az ügyfél-akvizíciós és ügyfélkezelési folyamatokat. Ezek a rendszerek olyan „dobozos" termékek, melyek teljesen testreszabhatók, megfelelnek az adott szektorra vonatkozó törvényeknek és rendeleteknek, valamint a legmagasabb bankbiztonsági elvárásoknak is.

Azonban a FaceKom nem csupán a szoftverek miatt egyedülálló a régiós piacokon. A céget alkotó csapat az elmúlt három évben majdnem két tucat nagyvállalatnak szállított megoldásokat, és ennek köszönhetően olyan mély tudásra és tapasztalatra tett szert, amelyre alapozva képes volt villámgyorsan reagálni a krízisre: létrehoztak egy olyan robusztus terméket, mely teljes mértékben alkalmas a fióki ügyintézés digitalizálására is.

A megoldás segítségével az ügyfeleknek lehetősége nyílik videó alapú call center segítségével intézni ügyeiket, a vállalat munkatársai pedig képessé válnak a hatályos törvényeknek megfelelően, távolról beazonosítani ügyfeleiket. A FaceKom által kínált, hangalapú aláírás segítségével pedig érvényes szerződések, nyilatkozatok jöhetnek létre, a törvényben elvárt írásbeliségnek megfelelve.

Mindezeket a cég 7 nap alatt képes szállítani. Bodnár Zsigmond, a TechTeamer Kft. ügyvezetője különösen büszke erre a tényre. „Az elmúlt három év megedzett minket", mondja. „Alázatosan dolgoztunk, tanultunk, tapasztaltunk. Ennek az időszaknak az eredménye, hogy ennyire gyorsan össze tudtunk állítani egy olyan megoldást, mely nem csak funkcionalitásban felel meg az elvárásoknak, hanem a törvényi és biztonsági követelményeknek is maradéktalanul eleget tesz. Egyetlen hét alatt bevezettük és élesbe állítottuk a rendszert, pedig a szakmában mindenki tudja, hogy egy ilyen méretű projekt alaphangon is elhúzódik fél évig. Őszintén büszke vagyok a csapatomra, mert amit véghez visznek, az világrekord." Hozzátette: „azért voltunk képesek erre, mert pontosan tudtuk, hogy a szervezeteken belüli IT-nek, IT-biztonságnak, jogi osztálynak vagy a Compliance-nek milyen elvárásai vannak. Úgy építettük fel a terméket, hogy az összes ilyen jellegű igényt figyelembe vettük, ezért már a legelső megbeszélésen képesek vagyunk a partner összes kritikus kérdésére megnyugtató választ adni."

Az ügyvezető azt is elmondta, hogy az E.ON-nál, az MKB Banknál, a TAKARÉK Banknál és a CIG Pannóniánál már elstartolt megoldás a következő hetekben további 12 hazai és régiós banknál, biztosítónál és közműnél kerül élesítésre.

Bodnár figyelemre méltónak tartja partnerei hozzáállását és felkészültségét is. „Vállalatonként átlagosan 70-100 ember megfeszített munkája kellett ahhoz, hogy az ügyfelek ilyen gyorsan hozzájussanak ehhez a kényelmes megoldáshoz. 7-9 nap kellett, hogy átfusson az Üzleti igényeken, az IT-n és IT-biztonságon, a Compliance és a Jogi osztályokon. Mindössze ennyi idő állt rendelkezésre, hogy a szerződések elkészüljenek és jóváhagyják őket, és ennyi idő alatt kellett végrehajtani a törvényi megfeleléshez szükséges külső auditokat is. Személy szerint ugyanolyan büszke vagyok a partnereink szakértelmére és elhivatottságára, mint a saját csapatoméra. Mindent megtettek, erőn felül teljesítettek, hogy egy sikeres megoldást indítsanak el, ráadásul úgy, hogy szinte mindenki otthonról dolgozott. Ez, véleményem szerint szintén világrekord, és köszönöm nekik", fogalmazott, majd hozzátette: „A járvány, úgy tűnik, képes volt felfedni a szervezetek rugalmasságát és begyorsítani a digitális átállás folyamatait, lehetőséget teremtve ezáltal, hogy az élet a koronavírus idején se álljon le, az ügyintézés pedig biztonságos és hatékony maradjon."