AnnoFuturum 2016

12_bodrogkozi_laszlo.jpg
Forrás: ITB
Nagy reményekkel az új év felé

Hogyan legyen személyre szabott

A 2016-os év talán a legintenzívebb időszak volt a Neuron életében. A cég új stratégiája beért, az első konkrét eredmények már az üzleti jelentésekben is megjelentek. Mégis azt mondhatjuk, mindez csak a kezdet, mert az igazi előrelépés 2017-ben várható.

Három évvel ezelőtt váltott stratégiát a Neuron Szoftver. Már akkor érezhető volt, hogy egy hagyományos szoftverfejlesztő, illetve szoftveres megoldásokat gyártó cégnek két lehetséges fejlődési irány adott. Az egyik, amellyel ma már igen nagy volumenben foglalkoznak a hazai IT-cégek, a bérmunka szolgáltatás, amely a cég szakembereinek értékesítését jelenti. A Neuron frontembere, Bodrogközi László sosem tudott azonosulni ezzel az iránnyal, bár a cég 18 éves múltjában is megtalálható a szolgáltatás. A szakember olyan csapatot akart maga körül látni, akik túl akarnak és túl is tudnak lépni a gyártáson, és önálló, egyedi megoldásokat hoznak létre, melyeket aztán a megrendelők szolgálatába lehet állítani.

A Neuron vezetője szerint nem volt könnyű elmondani, megértetni az ügyfelekkel az első évben, hogy mit is akar a cég, hiszen mindenki hozzá volt szokva a bérmunka, vagy a konkrét dobozos termék értékesítéséhez, vásárlásához. Közben a Neuron komoly energiákat fordított arra, hogy nemcsak elméletben, de a gyakorlatban is testreszabott, ügyfélbarát megoldásokat állítson elő. Ez pedig csak a megrendelő személyiségének ismerete alapján kivitelezhető. Megoldásaikat éppen ezért évről-évre egyre komplexebb módon hatja át az a tudás, melyet közvetlenül egy személyiség- és viselkedéskutató cégtől kapnak, egyedi ismereteket biztosítva számukra a piacon.

A termékportfólió idén véglegesedett, és a Neuron ideológiája (Sculptech Solutions, vagyis formázd meg az üzleted) mentén három termékfejlesztést vitt véghez. A Websoil egyértelműen az értékesítésre koncentrál, a Gamification a HR-területre hat – leginkább motivációs együtthatók mentén –, az Eagelment pedig a kontrollingot építi, támogatja, teszi valódi részévé az üzletnek. A Neruon megoldásai modulárisak, melyekből egy komplex front-end megoldás is kiépíthető a megrendelő igénye szerint.

A cég komoly hangsúlyt fektet a talent management programra is, melynek köszönhetően a nem érinti az IT-piac jelenlegi legnagyobb kihívása, a munkaerőhiány. A tehetséges szakemberek, a szakmai fejlődéstől vezérelve nagy létszámban jelentkeznek a céghez, éppen ezért inkább a túlkínálat jellemző. Ebben persze fontos tényező az egyetemi oktatásban való részvétel is, melyet a Neuron évek óta sikeresen művel. Nem véletlen, hogy a 2017-es év egyik legnagyobb ICT-piaci dobásának ígérkező Bájtmen-projekt egyik alappillére Bodrogközi László, és a Neuron több tehetséges fiatal szakembere. Az ICT-piac munkaerőhiány spirálját menedzselni kívánó, komplex projekt januárban indul, és egyszerre szólítja meg a diákokat, a diákokat kereső cégek vezetőit, valamint teremt számukra gemifikált IT-környezetet, egy virtuális várost. Bájtpolisz tagjai személyiségük alapján találhatják meg hosszú távú, valódi motivációval bíró munkahelyüket, munkavállalójukat.