Anno/Futurum 2019

Kaszás Zoltán, T-Systems Magyarország
Kaszás Zoltán, T-Systems Magyarország
Forrás: ITB
Felelősség és optimizmus

A közösség értéke

Ha valamiért nem megy annyira az üzlet, az ügyfelek mellett foglalkozz a belső folyamatokkal, találd meg a belső tartalékokat, és mindig szakíts időt a fontos kérdések átbeszélésére – tanácsolja Kaszás Zoltán, aki az elkötelezett csapatban látja a T-Systems jövőjének zálogát. A vállalat vezérigazgatója az idei T-Systems Symposiumon válaszolt kérdéseinkre.

– Minden évben komoly erőforrásokat fordítanak a Symposium megrendezésére. Miért olyan jelentős ez az esemény a T-Systems számára?

– Több okból is fontos számunkra. Egyrészt olyan aktuális hazai és globális trendeket tudunk közel hozni, amelyek nemcsak a magyar piacot, hanem az egész régiót befolyásolni tudják. Másrészt, a kiállítótérben partnereinkkel közösen be tudjuk mutatni a legújabb megoldásainkat. Harmadrészt, az ország legnagyobb informatikai vállalataként felelősségünk is van a szakma iránt, hogy feltegyük és megvitassuk a legfontosabb kérdéseket, technikai és emberi aspektusból egyaránt.

Idén például a bizalom volt a középpontban. Miért bízunk meg például az applikáción keresztül rendelt Uber-autóban és sofőrjében? Nekünk, mint szállítónak ez azért is fontos, hogy mi is meg tudjuk teremteni ezt a bizalmat a megoldásaink iránt. Végül, de nem utolsósorban, hiszek abban, hogy közelebb kell lépnünk egymáshoz, beszélnünk kell egymással. A Symposium pedig nem kis részben a networkingről, a találkozásokról is szól.

– Van idő és igény arra, hogy végigbeszéljék a nagy kérdéseket?

– Muszáj lesz. Ez az iparág a mi kincsünk, ebből élünk, ezért vagyunk felelősek. Ha nekünk nincs időnk gondolkodni ezeken a kérdéseken, akkor kinek lesz? Kinek van meg hozzá a tudása, a lehetősége? Egyébként ezt mi magunk is megtesszük abban a bő fél évben, amikor az aktuális Symposiumot készítjük elő. Komoly műhelymunka folyik a program összeállítása során, akkor is nagyon sok kérdésről gondolkodunk el közösen.

– Mit jelent az ön számára az előadásában is emlegetett optimizmus?

– Nem azt, hogy elhiszem, hogy minden jó irányba megy. Sokkal inkább annak felismerését, hogy akkor is sok mindent tehetek, amikor kevésbé jól mennek a dolgok. Idén például nem volt kegyes a piac. De ilyenkor sem szabad belezuhanni az önsajnálatba. Ha nem pörög a piac, akkor az ügyfeleink mellett foglalkozzunk a belső tartalékainkkal. Gondolkodjunk el inkább azon, hogy biztosan mindent jól csináltunk-e, biztosan mindent kihoztunk-e a meglévő keretek adta lehetőségekből. Vegyük észre, hogy még mennyi kiaknázatlan tartalék van a rendszerben, és ne higgyük azt, hogy mindent csak az innováció oldhat meg.

– Egy ilyen „nem kegyes” évben milyen eredményre a legbüszkébb?

– Egyértelműen a csapatra, noha a piaci teljesítményünk sem rossz, sőt. Megértették és elfogadták a kollégáim, hogy most az ügyfélprojektek mellett, a saját működési hatékonyságunk fokozására is nagyobb hangsúlyt kell fektetni. Sok-sok példa volt arra, hogy külön utasítás nélkül, maguktól kezdtek el a csapatok jövőbe mutató témákkal foglalkozni. Automatizáltak számtalan folyamatot vagy éppen elkészült az egész cég mintegy 195 milliárd forintnyi teljesítését összegyűjtő referenciatára.

– Tulajdonosváltás előtt áll a T-Systems. Ilyen helyzetben mit tud mondani a jövőről?

– A tulajdonosváltás nem a mi dolgunk; a mi dolgunk az, hogy profin végezzük a munkánkat, szakmai jövőképet alkossunk, és megfelelő sebességgel haladjunk előre. A T-Systemsben igyekszünk egy olyan közösséget építeni, amihez tartozni már önmagában érték, és kellő nyitottsággal és alázattal fejlesztjük tovább a cégben meglévő kompetenciákat. Hiszem, hogy ez a közösség, magamat is beleértve, a tőle elvárható profizmussal jövőre is teszi a dolgát.