Anno/Futurum 2019

03_cim.jpg
Forrás: ITB

Be first! Be unique! Be different!

Konkrétan ez a tizenhetedik alkalom, amikor egyfajta szubjektív évértékelésre adom a fejem. Szeretem ezt az időszakot, mert ezek a visszatekintések fenntartják bennem a hitet, hogy az a sok befektetett munka meghozza a gyümölcsét. S ilyenkor látom visszaigazolva azt is, hogy nem baj, ha mindig magasabbra tesszük a lécet, mert csak megugorja a csapat.

Bár sosem unatkoztam, de ebben az évben van mit összesíteni, hiszen 2019 az ITB-nél az üzletfejlesztésről szólt. Bár azt gondolom, nem igen telt el úgy egyetlen esztendő sem, hogy ne történt volna kisebb nagyobb volumenű fejlesztés az ITB portfóliójában, de az idei strukturálisan és koncepcióban is igen erős volt. Ezek ugye nem l’art pour l’art típusú fejlesztések, hanem mindig van okuk, nem beszélve arról, hogy a média sajátossága a folyamatos megújulás.

Az olvasói igények és szokások változását figyelembe véve tartalmilag újrastrukturáltuk és formájában is megújítottuk az ITUSINESS magazint. Senki nem tartott a tarkónkhoz pisztolyt, hogy ezt meglépjük, de ha továbbra is az ICT-médiapiac meghatározó szereplője akarunk lenni, akkor nem üldögélhetünk a babérjainkon. Ugye ott a szlogenben szereplő „Be first!” elem. No meg ott van a „Be unique!” elem is! Azt pedig egyértelműen a BEHAVIOUR portfóliót testesíti meg. Szintet léptünk a BEHAVIOUR magazinnal, az iparágfüggetlen, ugyancsak újragondolt koncepciójú és új tipográfiájú HR-es kiadvánnyal, amelynek a szerepe igencsak felértékelődik egy olyan időszakban, amikor minden iparági szegmenset a HR csóvál.

De nemcsak print területen nyúltunk hozzá a portfólióhoz, hanem online-ban is. Ez az a terület, ahol mi mindig kicsit különböztünk a többi B2B médiapiaci szereplőtől, mondhatnám azt is, hogy a „Be different!” elemet nálunk az online képviseli, hiszen prémium kiadóként nálunk mindig is a print és az event volt, van és lesz fókuszban. De azért láttuk, hogy a meglehetősen fejlett social media aktivitásunkhoz épp ideje hozzápasszítani az itbusiness.hu oldalt, így hát vettünk egy nagy levegőt és újragondoltuk ezt az igencsak komplex site-ot. Szép lett! Friss, letisztult. S az elvárásokhoz igazodva új szolgáltatásokat is indítottunk, melyek közül talán az ITB Podcast az, amibe leginkább beleszerelmesedtem.

Szóval 2019-ben pezsgett nálunk az élet, s nagyon érdekes volt látni, hogy a különböző területeken dolgozó kollégáim számára mit is jelentett ez a komplex üzletfejlesztés. Volt, aki valósággal szárnyalt ebben a helyzetben; volt, aki most érezte meg az ízét, hogy milyen egy magas presztízsű lapnál dolgozni. Mások fogékonyak lettek olyan témákkal kapcsolatban, amelyekről maguk sem gondolták, hogy az valaha is megérinti őket. És azt látom, hogy a fejlesztésekkel senki sem akar leállni! Nemcsak azért mert kontentet, dizájnt, disztribúciós listákat és online aktivitást fejleszteni már magában is izgalmas szellemi kaland, hanem leginkább azért, mert üzletileg is beigazolódott: megérte a sok invesztíció. Bevételben, új ügyfelekben, a már meglévő üzleti partnerek költéseinek növekedésében.  És mindkét magazinnál hónapról hónapra kellett a példányszámot is növelni, illetve nem győztük készíteni a videós összeállításokat sem. Így nem csoda, ha ez lendület kitart.

Már készülünk a jövő évi „nagy dobásokra”, melyek közül az elsőt az új célcsoportokat megszólító tematikus különszámok és a hozzájuk kapcsolódó eventek jelentik majd. Nagyon szívmelengető volt látni, hogy a változást mindenki mennyire pozitívan élte meg. Köztük én is, hiszen számomra ez az év a fejlődésről és a növekedésről szólt. Azt ugye a kollégák tudják, hogy az ITB-nél nem lehet elkényelmesedni… És azt is tudják, és úgy tűnik, értékelik is, hogy a stratégia mentén haladva ezek a fejlesztések mind a felkészülést jelentik a jövőre. Hogy továbbra is az ITB legyen a first, a unique és a different!