Anno/Futurum 2020

77_dell_woman-in-datacenter_1.jpg
Forrás: DELL

Hat technológia, mely megváltoztatja az informatika jövőjét

Felhőszolgáltatások, adatkezelés, peremhálózatok, mesterséges intelligencia, 5G és biztonsági szolgáltatások – a Dell Technologies hat nagy területet határozott meg, amelyek jelentősen befolyásolják az informatika jövőjét az elkövetkező 3-5 évben.

1. Felhőszolgáltatások és többfelhős informatikai környezetek

A jövőben a különböző felhők közötti határok elmosódnak, mivel az új digitális szolgáltatások többsége összetett alkalmazásként épül fel nyilvános és belső szolgáltatások segítségével. A felhőtechnológia előnyeinek kihasználásához a vállalatoknak a dinamikus, felhőalapú infrastrukturális szolgáltatásokra kell összpontosítaniuk, egységes többfelhős felügyeleti központot kell létrehozniuk, és a fejlesztők számára kell optimalizálniuk az ökoszisztémát.

 

2. Adatkezelés

Ahhoz, hogy a vállalatok értéket tudjanak kinyerni exponenciálisan növekvő mennyiségű adataikból, a Dell Technologies szerint szükség van rá, hogy a munkacsoportok számára elérhetővé váljanak az értékes adatkészletek. Mivel a különböző munkacsoportok más-más eszközöket használnak, szükség van egy közös környezetre, amely egységesíti az eszközöket és az adatfolyamokat. Az adat, alkalmazás és infrastruktúra kezelése legyen konzisztens, hiszen így automatizálhatóvá válnak a folyamatok.

 

3. A peremhálózatok

Az edge-re érdemes úgy tekinteni, mint egy szélesebb technológiai rendszer alkotóelemére, egy horizontálisan konfigurálható platformra, amely számos alkalmazástípust támogat.

A Dell Technologies szerint a vállalatoknak egységes operációs központot kell létrehozniuk, amely megerősíti a következetes adatkezelés lehetőségeit, és kiterjed az adatközponttól a hibrid felhőn keresztül a peremhálózatig. Ez biztosítja a konzisztens fejlesztési környezet fenntartását, amelyben felépíthetők, futtathatók és kezelhetők a modern applikációk.

A cégek fektessenek a biztonságos infrastrukturális peremhálózat-kezelő platformokba, applikációkba és eszközökbe, és biztosítsanak továbbképzést a témában az informatikai vezetőnek.

 

4. Mesterséges intelligencia

Az MI célja lehetővé tenni az emberek számára, hogy csak azokra a döntésekre összpontosíthassanak, amelyeket ténylegesen csak emberi erőforrással lehet hatékonyan meghozni. Az MI-re nem technológiaként, hanem igényes felhasználóként kell gondolni. Az algoritmusok az MI szíve, és a jelenlegi üzleti kihívások leküzdéséhez ezeknek az algoritmusoknak a fejlesztésére kell fókuszálniuk a vállalatoknak. Ez azt jelenti, hogy elsősorban az MI számára kell az IT-infrastruktúrát kiépíteni.

 

5. 5G-technológia

Ez az első olyan technológia, amely a mobil infrastruktúrát már a felhő korszakára szabva hozza el. Lehetővé teszi a még fejlettebb felhasználói élményeket, a gyártás automatizációját és az önvezető autók közel hibátlan működését. Nem csupán egy gyorsabb mobilhálózatként kell tekinteni rá, hanem egyfajta összekötő anyagként a felgyorsuló digitális átalakulásban.

 

6. Biztonsági szolgáltatások

A vállalatoknak a jövőt meghatározó technológiákkal párhuzamosan az informatikai rendszerek biztonságát is fejleszteniük kell. A Dell Technologies szerint integrált, megbízható megoldásokra van szükség a végpontokon, a peremhálózatokon, az adatközpontban és a felhőben egyaránt.

A Zero Trust alapelv szerint egyetlen felhasználóban se bízzon meg a vállalat, és az előírások alapján adjon hozzáférést a megbízható adatokhoz és az egyéb vállalati erőforrásokhoz.