Cégbemutató

Tohai Tibor és Meznerics Ádám, Sinaptive
Tohai Tibor és Meznerics Ádám, Sinaptive
Forrás: ITB
Fókuszban a videókonferencia

Navigáció a hibrid munkahelyek új világában

Korábban nem tapasztalt mélységű és gyorsaságú változásokat hozott az irodai munkában a COVID-19 járvány kitörése, hiszen a hazai vállalatoknak lényegében egyik pillanatról a másikra kellett átállniuk a hagyományos működésről a home office-ra. A korlátozások feloldásával ugyan egyre többen térnek vissza az irodákba, de úgy tűnik, hogy már nem áll vissza a krízis előtti helyzet, vagyis a márciusban bevezetett, a videókonferenciákat, csoportmunkát támogató megoldásokra a jövőben is fokozottan szükség lesz.

A munkavégzésben és az üzleti kapcsolattartásban a személyes találkozók számának csökkenésével, illetve a különböző kommunikációs platformok térhódításával célszerű átgondolni azt is, hogy milyen informatikai és hardverinfrastruktúrát használ egy-egy vállalat. „Jelentős átalakulás zajlott le már a COVID-19 előtt is a videókommunikáció és a csoportmunka megoldások esetében. Korábban a fő fókusz a lokációkon illetve az azokban lévő eszközök hardveres integrációján és vezérlésén volt, míg napjainkban egyre kevésbé beszélhetünk fix helyszínekről, hanem emberek és csoportok hálózatáról, ahol a komplexitás helyett a hangsúly a biztonságon, a rugalmasságon és az egyszerűségen van. Ezt a változást, illetve piaci rést felismerve indítottuk el 2016-ban a Sinaptive-ot, amely többek között azóta a közvetlen Microsoft és Zoom partnerség elnyerése mellett Magyarország első számú partnere lett a videokonferencia innovátor Polycom és a világ első számú headset gyártója, a Plantronics egyesüléséből létrejött Poly vállalatnak”, mondta el Meznerics Ádám, a társaság üzletfejlesztési igazgatója.

A COVID-19 járvány pedig még inkább felgyorsította ezeket a változásokat. A vállalatok felismerve az irodán kívüli munkavégzés szükségességét, újratervezik a munkafolyamataikat és az azokat kiszolgáló hardver, illetve alkalmazás infrastruktúrát is. Ennek hatására ugrásszerűen megnőttek az ügyféligények, amit felismerve új gyártók és megoldások jellenek meg a piacon, míg az iparágat irányító és meghatározó nagy neveknek minden eddiginél több forrást kell áldozniuk a fejlesztések oltárán.

Olyan megoldásokra van szükségük a vállalkozásoknak, amelyek lehetővé teszik, hogy akár a munkatársak számítógépein, akár a tárgyalótermekben található eszközökön gond nélkül lehessen váltani a különböző platformok között: előfordulhat, hogy a cégen belül például Microsoft Teamst használnak, de az ügyfélnek a Zoom a kényelmesebb, a beszállító pedig egy harmadik rendszert használ. A multiplatform használatot a megfelelő adminisztrációval is támogatni kell, és a biztonságról sem szabad megfeledkezni.


Várhatóan a jövőben is jelentős szerepe lesz a videókonferenciáknak az üzleti életben. Érdemes odafigyelni arra, hogy az üzleti megbeszéléshez megfelelő képminőséget biztosító kamerát, vagy zajszűrős headsetet használjunk, jó a világítást is úgy beállítani, hogy a lehető legjobb képet adja. „A Sinaptive arra törekszik, hogy minél több gyártóval legyen partneri kapcsolata, így hiteles és valós megoldást tudunk kínálni a hozzánk forduló cégeknek. Ügyfeleinkkel egyeztetve, igényeiknek megfelelő, teljes körű megoldásokat kínálunk a videókommunikáció területén, a tervezéstől a rendszer leszállításán és telepítésén át az üzemeltetésig. A használat során folyamatosan tartunk konzultációkat ügyfeleinkkel, így a felmerülő újabb igényeket is tudjuk kezelni”, hangsúlyozta Tohai Tibor, a Sinaptive műszaki igazgatója.