Road

27_TSM_LTI_190319_0267.jpg
Forrás: ITB
Employer branding – középiskolásoknak is szól

Felértékelődik a változatos és izgalmas feladat

Ahhoz, hogy egy informatikai vállalat megtalálja a neki kellő munkaerőt, nemcsak a céget, hanem az egész szakmát vonzóvá kell tennie – lehetőleg már a középiskolások körében is.

Őrült nagy verseny folyik a piacon a jó munkaerőért, és a digitalizáció következtében az informatikusokért már messze nemcsak a kimondottan informatikai cégekkel kell megküzdeni, hanem gyakorlatilag a gazdaság minden szereplőjével. Ez pedig még inkább felértékeli a munkáltatói márkaépítés (avagy az employer branding) nem is annyira új gyakorlatát.

 

Izgalmasat és izgalmasan

Két dolog tehet izgalmassá és vonzóvá egy munkahelyet: egyrészt a feladat, amit ott lehet végezni, másrészt az, ahogy lehet végezni. A T-Systems Magyarország mind a kettőre nagy hangsúlyt fektet. A márkaépítés keretében nem is annyira a céget, mint inkább annak tevékenységét kívánják „eladni” a leendő munkavállalók felé. Ebben viszont könnyű dolguk van, ugyanis saját felmérésük szerint mintegy 900 szakmai és szoft kompetenciaterületen tudnak kihívásokat és fejlődési lehetőséget kínálni a dolgozóknak. Számtalan innovatív technológiai és üzleti területen vannak jelen a mesterséges intelligenciától kezdve az okosvárosokon át az e-egészségügyig. A digitalizáció mindenki életét megváltoztatja, a vállalat pedig ennek a változásnak az alakítója.

Ám hiába lenne izgalmas a munka, ha azt nem lehetne vonzó keretek között végezni. A T-Systems meghirdetett új üzenete a „bárhol, bárhogy, bármikor” munkavégzés. Vagyis dolgozhat a munkatárs az új irodaházban, otthonról, kávézóból vagy – mint azt a gyakornokok teszik – az egyetemről, két óra között. Még alkalmazottnak sem kell lenni, hogy valaki a T-Systems projektjeiben részt vegyen: szívesen látják a gyakornokokat, az alvállalkozókat, a partnereket, a szabadúszó szakembereket. A munkatársak egy része maga oszthatja be a munkaidejét, így van idő elvinni a kicsit az óvodába és időben érte is menni – no persze ebben az esetben a munkát később kell elvégezni

 

Megtalálni a fiatalokat

A márkaépítésben fontos szerepet játszó programok közül érdemes kiemelni a Legyél Te is Informatikus!-t. A megújult programban nem a szakemberek mennek ki rendhagyó informatikaórát tartani, hanem az osztályok jönnek meglátogatni a vállalatot. Találkoznak az informatikai csapatokkal; láthatják, milyen a munka a központban; milyen a távmunka és milyen eszközök állnak a kollégák rendelkezésére. A vállalat képviselői beszélgetnek a fiatalokkal a pályaválasztásról, és játékos formában ráébresztik őket az alkalmazkodóképesség, a problémamegoldás és az agilitás fontosságára.

De számos más esemény is alkalmat ad a T-Systemsnek, hogy megismertesse tevékenységével a fiatalokat. Ilyen az Educatio kiállítás, a Symposium, az április közepén sorra kerülő Startup Safari, és kiemelkedik közülük az EFOTT fesztivál. Ezen nemcsak a nagyszínpadot szponzorálja a cég, de a fesztivál hivatalos alkalmazását és a wifit is biztosítja, illetve egy innovatív látványelemeket felvonultató sátorban bemutatja mindazokat a technológiákat és megoldásokat, amelyek izgalmassá teszik a munkát a vállalatnál.