Vezércikk

03_rawpixel.jpg
Forrás: ITB

Célcsoport-finomhangolás

Majd egy évvel ezelőtt, amikor a tavalyi januári magazin editorialjét írtam, arról gondolkodtam fennhangon, hogy mi is egy médiacég feladata, ha megváltozik az addigi célcsoportja. Akkor már sejtettem, hogy hamar bekövetkezhet az az állapot, hogy a célcsoport tovább „finomodik”. Így a majd egy évvel ezelőtti strukturális változásokon most finomhangolnunk kell…

Miben is áll ez a finomhangolás? Leginkább abban, hogy az ITB fókuszába ugyanolyan fajsúlyosan be kell hozni az IT-vezetőket, mint ahogyan jelen vannak az ICT-cégek felsővezetői és a szakmapolitikai vezetők.  A folyamatos változásban levő ICT-piacon pont ezeknek az IT-vezetőknek kell legtöbbször megújulniuk. Méghozzá jelentős mértékben. Hisz az informatikai igazgatók, a fejlesztésért és az üzemeltetésért felelős informatikai vezetők mellett megjelentek és egyre nagyobb szerepet vindikálnak maguknak minden egyes iparági szegmensben a biztonságért felelős vezetők, a digitális átalakulást irányító igazgatók vagy az adatgazdálkodásért és adatkezelésért felelős vezetők. Nemcsak technológiai szinten, hanem az üzletben is. Így hát a CIO-k, CISO-k, a CTO-k, CDO-k minél teljesebb körű supportját egy olyan médiaszakember irányítására bíztuk, akinek komoly tudása és tapasztalata van azzal kapcsolatban is, hogy az IT-vezetőknek milyenek a tartalomfogyasztási elvárásai és szokásai.  S persze nemcsak az elhatározás született meg erről az ITexec-oldali komplex supportról, hanem már az első fecskék is napvilágot láttak, látnak. Hiszen ettől a lapszámtól kezdve mind az ITBUSINESS, mind pedig a BEHAVIOUR magazinban a folyamatosan átalakuló elvárásoknak és feladatoknak eleget tevő IT-vezetőkkel kapcsolatos technológiai, HR-es tartalommal is jelentkezünk. Ami persze nemcsak nekik, hanem a szállítói oldal számára is igencsak hasznos, ha már egyszer nekik akarják értékesíteni termékeiket, szolgáltatásaikat, megoldásaikat... Nem árt minél komplexebben ismerni az ő elvárásaikat, motivációikat, humán oldali elvárásaikat. Mi pedig ebben segítünk.

Január közepétől online felületünkön már „bebútoltunk”, az első, felvezető írások már napvilágot is láttak az új ITexec rovatban. Mindez az addicionális print és online tartalom természetesen social media platformunk valamennyi elemén is elérhető. Nagy az izgalom a kiadóban, hisz most állnak előkészítés alatt az IT-vezetőket megszólító videók és podcastok is. No meg egy új nagyrendezvény is körvonalazódik! Hogy a B2B prémium média világában elengedhetetlen event láb is kifaragódjon a portfolióban.

Nem tagadom, izgalmas médiaszakmai utazásban van részünk! Élvezem minden percét. Lapzártáig még csak pusztán „a” hírre és az online ITexec-cikkekre érkeztek visszajelzések. Szubjektívek, no és kattintásszámban és social media aktivitásban mérhetők. Ami pedig talán a legbiztatóbb, hogy márciusi nagyrendezvényünkre, a „klasszikus” ITBusiness&Technology konferenciára az eddigieknél lényegesen nagyobb számban regisztrálták magukat a fejlesztési és üzemeltetési igazgatók, a CIO-k, CISO-k, CTO-k, CDO-k. Kell ennél jobb visszajelzés?