Cégvilág

e-jegy
Forrás: MTI

11,15 milliardból valósul meg a HKIR rendszer bevezetése

A 4iG által vezetett konzorcium nyerte a MÁV és a Volán társaságok e-jegy rendszerének kiépítését.

A 4iG és a T-Systems Magyarország konzorciuma nyerte a KTI Közlekedéstudományi Intézet által Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer (HKIR) kivitelezésére kiírt pályázatot – tette közzé az informatikai vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. A közlekedés informatikai rendszer az elektronikus jegyértékesítésen túl számos olyan szolgáltatást biztosít – többek között integrált menetrendi rendszer, elektronikus ügyfélszolgálat –, melynek köszönhetően az utasok számára tervezhetőbbé és kényelmesebbé válik majd a helyközi közlekedés.

A várhatóan 2020 végére kiépülő országos rendszer nettó 11,15 milliárd forintból valósul meg, melynek bevezetésétől a fenntartók hatékonyabb és átláthatóbb üzemeltetési körülményeket várnak a közösségi személyszállítás területén. A helyközi közösségi közlekedés digitalizációja a KTI Közlekedéstudományi Intézet felügyeletével és koordinációjával valósul meg.

A projektben összehangolják majd a helyközi közösségi járatok – MÁV, Volán – működését és jegyértékesítés rendszerét. A szolgáltatások versenyképességét valós idejű, interneten és mobiltelefonon is elérhető utastájékoztatás segíti majd.

A projektben a nyertes konzorcium végzi az egységes jegyértékesítési rendszer kialakítását és ahhoz szükséges központi- és háttér-infrastruktúra rendszer beszerzését és komplex kiépítését. Emellett a társaságok feladata a fődiszpécseri és forgalomirányító rendszer, valamint az ügyfélszolgálati és utastájékoztató központ kialakítása, 25 érintőképernyős és vandál-biztos kültéri jegykiadó automata rendszerbe állítása, további 5300 autóbusz felszerelése jegykiadó és jegyellenőrzési funkcióval rendelkező fedélzeti számítógéppel (OBU), a szükséges hardverek, valamint szofterlicencek beszerzése, és szofverfejlesztési szolgáltatások ellátása.